PreciezeSmurf
Leeftijd: 53 Geslacht:  Sterrenbeeld: 
|
Geplaatst: wo 26 feb 2025 10:50 Onderwerp: Ingebrekestelling eenmanszaak |
|
|
Hallo,
Ik wil een eenmanszaak in gebreke stellen wegens het niet leveren van een produkt (er is een volstrekt ander produkt geleverd). De 'ondernemer' in kwestie is duidelijk een oplichter getuige de vele (paar honderd) uitsluitend vernietigende reviews (1 ster) op trustpilot.com, waarin volop termen als oplichters, bedriegers en fraudeurs gebezigd worden in zo goed als alle reviews.
De bedrijfsnaam, adres en KvK op de websites van de eenmanszaak worden door scriptcode in de HTML expliciet verborgen (verwijderd) voor bezoekers uit o.a. Nederland. De websites in kwestie wekken allemaal de suggestie al lang bestaande ondernemingen te zijn maar daar is mij niets van gebleken.
De ondernemer weigert ook mij zijn bedrijfsgegevens (bedrijfsnaam, adres, KvK) te verstrekken wanneer ik hem daarom vraag per email. Er komt wel een antwoord maar de vraag wordt genegeerd.
Gezien bovenstaande twijfel ik er dan ook niet aan dat deze persoon er alles aan zal doen om onder zijn verplichtingen uit te komen. Ik verwacht dan ook deze onderneming te moeten dagvaarden en dat ga ik ook zeker doen.
Nu lijkt het sturen van een Ingebrekestelling wat betreft de adressering denk ik erg veel op wat in het onderwerp Eenmanszak dagvaarden (https://rechtenforum.nl/forum/thread/title/Eenmanszaak+dagvaarden/t/37626 op ditzelfde forum is besproken maar omdat details belangrijk zijn wil ik toch vragen of ik het zo goed doe.
Adressering op de envelope:
[voornaam + achternaam ingebrekegestelde] h/o [bedrijfsnaam eenmanszaak]
[plaats + adres eenmanszaak]
en in de brief bovenaan:
AAN: [voornaam + achternaam ingebrekegestelde] h/o [bedrijfsnaam eenmanszaak]
[plaats + adres eenmanszaak]
Moet ik hier in de brief zelf eventueel nog het KvK nummer en BTW nummer van de eenmanszaak bij vermelden of is dit voldoende?
Kan ik in een en dezelfde ingebrekestelingsbrief tegelijkertijd het volgende doen:
- Ingebrekestellen wegens niet leveren van produkt
- Termijn stellen (twee weken) waarin het produkt alsnog geleverd kan/moet worden
- Aangeven dat indien niet geleverd wordt binnen de gestelde termijn de ondernemer in verzuim is en ik de koopovereenkomst per die datum ontbind.
- Aangeven dat in het geval van ontbinding per die datum hij wordt gesommeerd het aankoopbedrag voor het niet geleverde produkt ter hoogte van EUR .... terug te storten op mijn rekening (de betaling vond plaats via iDEAL).
- Aangeven dat indien hij het produkt niet alsnog binnen de gestelde termijn levert danwel het aankoopbedrag terugstort hij zal worden gedagvaard, waarbij bijkomende kosten zoals griffiekosten, gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten en een schadevergoeding voor de tijd die ik hierin moet steken onderdeel zal uitmaken van mijn vordering
Deze brief wil ik per gewone post, per aangetekende post en per email versturen. Ik wil voorkomen dat ik meer dan een aangetekende brief moet versturen voordat ik deze eenmanszaak kan dagvaarden. |
|