Inbeslagname hond
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Criminologie

#1: Inbeslagname hond Auteur: Alma Mater BerichtGeplaatst: zo 04 jul 2010 21:02
    —
Ik weet niet of ik het onderwerp juist plaats maar ik vroeg me af op welke rechtmatige gronden een hond inbeslag genomen kan worden.

Ik krijg regelmatig politie aan de deur die allerlei klachten over mij binnen krijgen uit de buurt. Wegens geluidsoverlast en klachten over mijn hond: Alma Mater.

Onlangs is er zonder een geluidsrapport op te maken een transistorradiootje in beslag genomen waarbij 3 agenten over mijn met slot afgesloten tuinhek waren geklommen. Ik hem mijn hond direct in huis gedaan. Niet omdat mijn hond gevaarlijk is maar je weet het nooit met zo'n overmacht aan politie.

Ik ben ook al een keer aangeklaagd wegens bedreiging met getuigen.

Ik ben bij het uitlaten van mijn hond in dit dorp door alle honden (op 2 adressen na) nageblaft, nagezeten en mijn hond is zelfs gebeten zonder dat er iets tegen is ondernomen. Het duurde een half jaar voordat de aangifte werd opgenomen terwijl ik schriftelijk bij de korpschef aangifte had gedaan en ik kreeg 2 aangiften tegen mij ingebracht waarna de zaak werd geseponeerd.

Ik laat mijn hond met de auto uit zij woont bij mij in huis verder geen huisdieren.


Nog steeds worden er bijtende honden los gelaten op de akker grenzend aan de achterkant van mijn afgesloten tuin. Het spreekt vanzelf dat mijn hond blaft als er direct grenzend aan mijn tuin een hond losloopt.
Ik woon in een buitengebied.
Mijn hond komt nooit buiten voor 8 uur 'smorgens en na 21.30 uur 'savonds. Terwijl ik een tuin heb van 1100m2.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 05 jul 2010 1:09
    —
Je hond is niet in beslag genomen, dus je vraag is puur speculatief. Als je in de toekomst problemen verwacht met de politie, vraag de politie dan nu om advies om die problemen voor te zijn.



Rechtenforum.nl -> Criminologie

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl