Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 4:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hulp bij opstellen dagvaarding RBS inzake zaak WorldOnline
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 8:50    Onderwerp: Hulp bij opstellen dagvaarding RBS inzake zaak WorldOnline Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik vroeg mij af of er hier mensen zijn die mij kunnen/willen helpen bij het opstellen/controleren van een dagvaarding. Het gaat om een dagvaarding voor de afhandeling van geleden schade inzake de Worldonline zaak.

Destijds heb ik ingeschreven op de emissie van Worldonline. Ondanks het Arrest van de HR in cassatie (27-11-2009) weigert RBS in te gaan op mijn schadeclaim. Het gaat om een relatief klein bedrag (minder dan 1750 euro). De zaak door een jurist laten afhandelen zou betekenen dat ik de kans loop uiteindelijk weinig tot niets van het geld terug te zien. Aansluiten bij een collectieve claim - er zijn enkele kantoren die dit doen - zou betekenen dat ik uiteindelijk zeker niets van het geld terug zie (door courtages en kosten die zij in rekening brengen).

Het is voor mij geen optie om RBS hiermee te laten wegkomen. Ik overweeg dus om zelf een dagvaarding op te stellen en uit te laten brengen. Ik ben echter geen jurist en ben bang iets over het hoofd te zien...

Zijn er hier mensen die met mij mee willen denken?

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 10:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is je (eventuele) claim intussen niet verjaard, ofte wel, heb je tijdig de verjaring gestuit?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Mark,

je kunt je dagvaarding te allen tijde op het forum plaatsen en er zullen dan mensen op reageren (of schieten...).

Je kunt ook specifieke vragen stellen. Mij wordt bijvoorbeeld niet duidelijk of je vooral vragen hebt over meer formele eisen waar een dagvaarding (inhoudelijk) aan moet voldoen, of dat je juist vragen hebt over de door jou gebruikte juridische argumentatie.

Voor formele (inhoudelijke) vereisten staan al wel wat voorbeelden op internet en dit forum. Zo heb ik al wel eens een concept dagvaarding geplaatst; gebruik daarvoor de zoekfunctie van dit forum.

Belangrijk startpunt lijkt mij inderdaad om te onderzoeken of je niet te laat bent met je vordering.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M.b.t eventuele verjaring:
Ik heb mijn claim op 30 November 2009 bij RBS neergelegd. De beurs emissie van WorldOnline was begin 2000. Als ik het goed begrijp zou ik op tijd zijn met mijn claim, toch?

M.b.t. mijn initiële vraagstelling:
Het gaat mij met name om het formeel juist opstellen en uitbrengen van een dagvaarding. Ik wil niet het risico lopen dat RBS ermee wegkomt door een technisch foutje in de dagvaarding.
Dat zij aansprakelijk zijn voor de door mij geleden schade is al vastgesteld in het arrest van de HR. Wat nog niet is vastgesteld is de hoogte van de schade. Hierbij is denk ik de schikking die de banken (waaronder RBS) hebben getroffen met de VEB een aardig uitgangspunt, vermeerderd met de wettelijke rente (rente-op-rente) en een klein bedrag voor al het werk wat ik er al aan heb gehad (opstellen aansprakelijkheidsstelling etc).

Ik had al een 'voorbeeld-dagvaarding' op dit forum gevonden en ik zal deze gebruiken om mijn dagvaarding op te stellen. Als ik hiermee klaar ben zal ik deze hier posten. Het zou fijn zijn als jullie hier dan eens op willen schieten...

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 18:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bremam schreef:
M.b.t eventuele verjaring:
Ik heb mijn claim op 30 November 2009 bij RBS neergelegd. De beurs emissie van WorldOnline was begin 2000. Als ik het goed begrijp zou ik op tijd zijn met mijn claim, toch?

Is er een reden waarom de termijn niet 5 jaar zou zijn?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 14 jun 2011 20:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja...inderdaad een termijn van 5 jaar lijkt hier van toepassing... maar, als ik het goed begrijp dan vangt deze termijn van 5 jaar aan op het moment dat de benadeelde partij zowel met de schade als met de daarvoor aansprakelijke partij bekend is geraakt.

Kan niet gesteld worden dat deze termijn pas is gaan lopen op het moment dat de HR het Arrest in cassatie wijst. Op dat moment is namelijk duidelijk geworden dat er sprake is van aansprakelijkheid voor de geleden schade en met name wie de aansprakelijke partij is ("de banken")?

Vreemd dat RBS in de correspondentie aangaande mijn claim het nooit over verjaring heeft gehad...

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 2:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bremam schreef:
Kan niet gesteld worden dat deze termijn pas is gaan lopen op het moment dat de HR het Arrest in cassatie wijst. Op dat moment is namelijk duidelijk geworden dat er sprake is van aansprakelijkheid voor de geleden schade en met name wie de aansprakelijke partij is ("de banken")?

Nee, rechtsdwaling verhindert niet dat de verjaringstermijn gaat lopen. HR 26 november 2004, LJN AR1739:
Quote:
3.4 De rechtbank verwees voor de uitleg van het criterium "bekend is geworden" naar het arrest van de Hoge Raad van 6 april 2001, nr. C99/158, NJ 2002, 383, waarin dit criterium aldus is opgevat dat sprake dient te zijn van daadwerkelijke bekendheid met de schade en de daarvoor aansprakelijke persoon. Inmiddels heeft de Hoge Raad in het arrest van 31 oktober 2003, nr. C02/234, RvdW 2003, 169, zijn eerdere rechtspraak met betrekking tot dit criterium aldus uitgewerkt dat de korte verjaringstermijn van art. 3:310 lid 1 BW, gelet op de strekking van deze bepaling, pas begint te lopen op de dag na die waarop de benadeelde daadwerkelijk in staat is een rechtsvordering tot vergoeding van deze schade in te stellen. Deze rechtspraak houdt echter niet in dat voor het gaan lopen van de verjaringstermijn vereist is dat de benadeelde niet slechts daadwerkelijk bekend is met de feiten en omstandigheden die betrekking hebben op de schade en de daarvoor aansprakelijke persoon maar ook met de juridische beoordeling van die feiten en omstandigheden. Het stellen van die eis zou niet in overeenstemming zijn met het voor een behoorlijk verloop van het rechtsverkeer te aanvaarden uitgangspunt dat een beroep op rechtsdwaling in het algemeen niet kan worden aanvaard, en zou tot rechtsongelijkheid aanleiding geven waar juridische kennis niet in gelijke mate bij eenieder aanwezig is. Het zou ook in strijd met de rechtszekerheid zijn wanneer de aanvang van de verjaring afhankelijk zou zijn van het tijdstip waarop de benadeelde juridisch advies inwint. Ook de billijkheid, die naar in het laatstvermelde arrest is overwogen bij de korte verjaringstermijn naast de rechtszekerheid van betekenis is, staat aan het stellen van die eis in de weg. De benadeelde zou immers zonder hinder van deze verjaringstermijn kunnen profiteren van een eerst veel later bekend geworden inzicht met betrekking tot de juridische situatie ten tijde van het ontstaan van de schade, terwijl de aansprakelijke persoon zijn gedrag heeft gericht naar de toen geldende inzichten.

3.5 Tegen deze achtergrond moet worden geoordeeld dat de rechtbank met haar oordeel dat het begrip "bekend" feitelijk en niet juridisch moet worden ingevuld, kennelijk de hiervoor in 3.4 bedoelde maatstaf tot uitgangspunt heeft genomen. De stukken van het geding laten voorts geen andere gevolgtrekking toe dan dat [eiser] zich slechts tegen het beroep op verjaring heeft verweerd met de stellingen dat hij pas in 1996, of op zijn vroegst op 13 februari 1993, de datum van publicatie van het arrest van de Hoge Raad van 12 juni 1992, nr. 14743, NJ 1993, 113, daadwerkelijk bekend was met de schade, omdat pas uit dat arrest bleek dat hij wettelijke rente heeft moeten missen als gevolg van het niet aanzeggen van de wettelijke rente door [verweerder], en dat hij ook pas toen bekend was met de daarvoor aansprakelijke persoon, omdat hij pas na publicatie van het arrest van de Hoge Raad van 17 oktober 1997, nr. 16413, NJ 1998, 508, in Rechtspraak van de Week op 5 november 1997 kon weten dat [verweerder] aansprakelijk was wegens het niet-aanzeggen van de wettelijke rente op de voet van art. 1286 (oud) BW. Nu een en ander uitsluitend de juridische beoordeling van de reeds in mei 1987 bekende feiten en omstandigheden betreft, heeft de rechtbank met toepassing van het juiste criterium het beroep op verjaring terecht gegrond geacht en kon het hof de daartegen gerichte grief van [eiser] slechts verwerpen.


Quote:
Vreemd dat RBS in de correspondentie aangaande mijn claim het nooit over verjaring heeft gehad...

Zolang RBS zich niet beroept op verjaring blijft een eventuele vordering afdwingbaar...
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 8:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, bedankt voor de verwijzing naar dit arrest.

Tja dan heb ik dus echt een probleem. Ik kan er denk ik wel van uitgaan dat RBS zich alsnog (en met succes dus) op verjaring zal gaan beroepen. Vergeet niet dat ik niet de enige ben die schade heeft geleden inzake Worldonline.

Komen die @#!%$^!!# van RBS er toch nog mee weg...of zien jullie nog mogelijkheden?

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb toch nog verder gezocht m.b.t. de verjaring van mijn claim en ik kom het volgende tegen op de website van de stichting Consumentenclaim:

De World Online claim is niet verjaard. In de procedure van de VEB (Vereniging van Effectenbezitters) heeft de VEB een verklaring voor recht gevorderd ten behoeve van de gedupeerde beleggers in deze affaire, en niet alleen t.b.v. de beleggers die zich bij de VEB hadden aangesloten. Daarmee is de verjaring t.b.v. alle gedupeerde beleggers in deze zaak gestuit en is op de datum van de uitspraak van de Hoge Raad (27-11-2009) voor de beleggers die zich op deze uitpraak willen beroepen een nieuwe termijn van 5 jaar gaan lopen.

Bron: http://www.consumentenclaim.nl/FAQ/List.aspx/5/9998/ABN-Amro-World-Online-Veel-gestelde-vragen

Zou dit kunnen kloppen en kan ik zonder verdere bestudering van die processtukken ervan uitgaan dat mijn claim dus niet is verjaard?

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 15:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Interessant. Ik zou denken dat dit niet mogelijk is, maar wie weet. Wellicht verklaart dit waarom RBS zich niet op verjaring beroept.

Als iemand weet hoe dit juridisch zit hoor ik het graag.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 16:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind Rb. Alkmaar 22 april 2009, LJN BI1927:
Quote:
4.2.5. Partijen twisten over het antwoord op de vraag of de in februari 2000 door de Consumentenbond als collectieve actie op grond van artikel 305a BW ingestelde vordering, hiervoor genoemd onder 2.4, de verjaring heeft gestuit. Aan de wetsgeschiedenis van het collectieve actierecht (de artikelen 3:305a en 3:305b BW) heeft de rechtbank het volgende ontleend (Kamerstukken II 1992/93, 22 486, nr. 5, p. 3; MvA II):
"5. De leden van de CDA-fractie hebben voorts gevraagd in te gaan op de verjaringsproblematiek. Zij vroegen zich af of in individuele gevallen de verjaringstermijn wordt gestuit door het instellen van een collectieve actie. Artikel 3:316 lid 1 BW bepaalt dat de verjaring van een rechtsvordering wordt gestuit door het instellen van een eis, alsmede door iedere andere daad van rechtsvervolging van de zijde van de gerechtigde. De woorden "van de zijde van de gerechtigde" brengen hierbij tot uitdrukking dat de verjaring niet alleen gestuit wordt door een handeling van de gerechtigde zelf, maar ook door een handeling van een ander aan diens zijde. Zie Parl. Gesch. Boek 3, p. 934. Die ander kan ook een belangenorganisatie zijn die mede ten behoeve van de gerechtigde een collectieve actie instelt. Dit is ook wenselijk omdat een gerechtigde individueel verder kan afzien van een daad van rechtsvervolging indien hij weet dat mede ten behoeve van hem een collectieve actie is ingesteld. (...) Overigens moet worden aangetekend dat voor stuiting niet van belang is welke eis wordt ingesteld. Een vordering tot een verklaring voor recht in een collectieve actie stuit derhalve de verjaringstermijn van een eventueel daarop aansluitende individuele rechtsvordering tot bij voorbeeld schadevergoeding."

4.2.6. De Consumentenbond heeft de hiervoor onder 2.4 genoemde procedure aangespannen voor de brede groep van besmet geraakte bezoekers aan de Flora (de rechtbank verwijst naar overweging 3.2.3 van het onder 2.5. vermelde arrest van het Hof). De rechtbank stelt vast, onder verwijzing naar de overwegingen hierna onder 4.3 dat
[eiser] tot deze groep behoort. Gelet hierop en in lijn met wat hiervoor onder 4.2.5 is weergegeven, hetgeen de rechtbank als opvatting van de wetgever beschouwt, moet de door de Consumentenbond aangespannen procedure worden aangemerkt als een daad van rechtsvervolging van de zijde van [eiser] die de verjaring van zijn schadevergoedingsvordering jegens [gedaagde] heeft gestuit.

De verjaring lijkt dus inderdaad te zijn gestuit. De rechtbank merkt verder nog op dat de individueel gerechtigde de afloop van de collectieve actie mag afwachten en vervolgens binnen een redelijk termijn een individuele vordering moet instellen. Ik neem aan dat deze opmerking ziet op het geval dat na de stuiting opnieuw 5 jaar zijn verstreken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, verjaring gestuit, dat is goed nieuws!

Ik ben inmiddels op zoek naar een goed voorbeeld voor mijn dagvaarding. De linkjes naar een voorbeeld hiervan op dit forum lopen echter allemaal dood.

Ik begrijp dat ik naar de kantonrechter moet (claim is minder dan 5000 euro). Ik heb de volgende voorbeeld van een dagvaarding voor de kantonrechter gevonden:
http://www.heijkoop-partners.nl/docs/vbdagv.pdf

Het taalgebruik is wel erg 'wollig', maar dat hoort er waarschijnlijk bij.
Zal ik deze dagvaarding als uitgangspunt nemen of hebben jullie betere (eenvoudiger) suggesties?

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 551


BerichtGeplaatst: wo 15 jun 2011 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal even kijken of ik morgen iets voor je kan vinden in het zgn Modellenboek wat wij op ons kantoor hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: do 16 jun 2011 11:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben bezig met het opstellen van "VERMELDING VAN ALLE FEITEN" van de dagvaarding en twijfel over het volgende:

Het Gerechtshof Amsterdam (LJN: BA4343, 3 mei 2007) en de HR in Cassatie (LJN: BH2162, 27-11-2009) hebben voor recht verklaard dat de Banken (waaronder destijds ABN AMRO, inmiddels RBS) onrechtmatig hebben gehandeld etc.

Door dit onrechtmatig handelen ben ik als belegger misleid. Moet ik mij voor de aansprakelijkheid voor de geleden schade, als gevolg van het onrechtmatig handelen van RBS, beroepen op art. 6:162 BW (onrechtmatige daad), of op art. 6:194 e.v. BW (misleidende reclame)?

In het Arrest van de HR staat hierover het volgende:
4.9.4 In het incidentele beroep van Goldman Sachs faalt onderdeel 1.2.1 voor zover het erover klaagt dat het hof - door de stelling van VEB aldus weer te geven dat de beleggers voor wier belangen VEB opkomt, voor of bij de aankoop van de aandelen World Online door (onder meer) Goldman Sachs zijn misleid - buiten de grenzen van de rechtsstrijd is getreden nu VEB haar collectieve actie jegens Goldman Sachs alleen wat betreft de mededelingen in het prospectus heeft gebaseerd op misleiding in de zin van art. 6:194 BW, maar wat betreft de mededelingen buiten het prospectus (enkel) op onrechtmatige daad (art. 6:162 BW). Miskend wordt dat de weergave door het hof van de stelling van VEB slechts een korte samenvatting betreft, dat misleiding in de zin van art. 6:194 BW een species is van een onrechtmatige daad, en dat het hof bij zijn beoordeling van de mededelingen buiten het prospectus blijkens zijn overwegingen niet heeft miskend dat het daarbij gaat om de vraag of Goldman Sachs in dat verband onrechtmatig in de zin van art. 6:162 BW heeft gehandeld.
Onderdeel 1.4 heeft geen zelfstandige betekenis.

Bron: http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=bh2162

Ik begrijp niet goed wat hier staat. Begrijpen jullie dit?

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bremam



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 8:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In een weblog vind ik over mijn laatste vraag:

Het Burgerlijk Wetboek kent geen specifieke regeling voor prospectusaansprakelijkheid. De prospectusaansprakelijkheid vindt haar juridische grondslag in het leerstuk van de misleidende reclame van artikel 6:194 BW (voor de professionele belegger) en oneerlijke handelspraktijken van artikel 6:193a-j BW (voor de particuliere belegger). Het World Online-arrest is gewezen onder toepasselijkheid van artikel 6:194 BW, nog zonder de toevoeging dat het moet gaan om een professionele belegger. Onder het huidige recht zou de prospectusaansprakelijkheid jegens de particuliere beleggers in de zaak World Online worden beoordeeld aan de hand van artikel 6:193a-j BW. Niettemin overweegt de Hoge Raad in het World Online-arrest dat inhoudelijk weinig verschil is met de oude regels van prospectusaansprakelijkheid en deze niet wezenlijk anders zullen zijn onder het nieuwe recht.
Bron: http://www.wieringa-advocaten.nl/nlblawg.php?id=1952

Betekent dit nou dat ik voor de grondslag van aansprakelijkheid van RBS voor de door mij geleden schade mij kan beroepen op onrechtmatige daad (art. 6:162 BW), danwel oneerlijke handelspraktijken (art. 6:193a-j BW)?

-Mark-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds