Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 21:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Hoe lang doen jullie over je studie?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 21:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vertel je geheim eens alsjeblieft. Hoe heb je dat aangepakt? Wat is je studiemethode?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
heijd316



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar mijn idee niets bijzonders. Een leuke tijd hebben en af en toe ook serieus met je studie bezig zijn. Met name tijdens tentamens blijft er dan helaas niet zoveel tijd over, maar je moet er wat voor over hebben.

Verder denk ik dan met name voor de bachelor 1-vakken het volgen van de mentorgroepen goed is; het dwingt je voor te bereiden en een eigen mening te vormen over verschillende zaken. Met name werkgroepen probeerde ik altijd te volgen; de hoorcolleges minder, die kwamen vaak neer op het herhalen van iets dat je zelf ook kunt lezen. Ook heb ik regelmatig avondcolleges gevolgd (kon qua rooster niet anders) en die vond ik voor sommige vakken erg goed. De belangrijkste punten werden er uit gehaald.

En het belangrijkste: zorg dat je een studie doet die je interesseert! Voor de forummers zal dat zeker zo zijn, anders ben je hier niet Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 21:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Las je alles? (de voorgeschreven literatuur) En bereidde je die werkgroepen ook voor door bijv. de vragen te maken? Wat voor actie ondernam je als tentamenvoorbereiding? En zat je dan ineens 12 uur lang per dag te blokken?

* /me is altijd op zoek naar tips & trucs, dus /me vraagt maar raak *

Ik heb gemerkt dat de werkgroepen heel nuttig kunnen zijn. We hebben ze helaas niet voor alle vakken. Dan moet wat de dagstudenten in 4 uur doen in 1,5 worden gepropt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
jvdl



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat soort zaken als werkgroepen enzo begin ik, nu ik steeds verder vorder met mijn opleiding en ik serieus met de studie bezig ben, als een steeds groter gemis te ervaren op de OU. Ik weet het, het heeft ook z'n voordelen maar het met andere studenten van vergelijkbaar niveau inhoudelijk over de vakken praten is denk ik toch wel een grote plus.

Had ik jaren geleden toen ik student speelde het licht maar eerder gezien Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
heijd316



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 14


BerichtGeplaatst: di 21 aug 2007 21:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet dat het bij de avondcolleges soms lastig is qua werkgroepen. Deed bijvoorbeeld voor formeel strafrecht de avondcolleges, waar geen enkele (!) casus is behandeld. Tentamen ook niet gehaald.

Ik bereidde zeker niet alles voor, maar het volgen van colleges of even snel de stof doornemen zorgde er wel voor dat ik ongeveer wist waar het over ging. Nam ook altijd even van te voren de vragen door, maar maakte ze vaak niet.

Qua tentamens: ik denk dat ik over het algemeen nogal laat begon... Wel had ik als dagstudent de mogelijkheid om gewoon van 8.30 tot 17.00 uur in de UB te gaan zitten, als avondstudent zit je gewoon weg krapper in de tijd.

Ik denk dat er niet echt tips en trucs zijn; het is m.i. een kwestie van het systeem snappen en je draai vinden. Als ik nog iets bedenk, hoor je het Wink

Succes met je studie, hoe ver ben je?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 22 aug 2007 8:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jvdl schreef:
Had ik jaren geleden toen ik student speelde het licht maar eerder gezien Mad
Herkenbaar! Wink

@Heijd316: Ben nu op voltijdtempo gerekend 3e jaars.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Rechtenmiepje

Rechtenmiepje

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2007 15:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm mooi topic, misschien kan ik dit over een paar jaar eens weerlezen Smile Vandaag begonnen en tja, de planning is 5 jaar, dan ben ik 26 ( ben nu bijna 22) en dat vind ik wel mooi. Bestuursgedeelte heb ik allemaal al gedaan, dus dat hoeft van mij niet nog een keer. Maar goed, zeg nooit, nooit... Over 5 jaar zullen we het zien Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
eefie_v



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 12


BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2007 23:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb hiervoor een vierjarige hbo-opleiding gedaan en diploma op zak. Je bent dan net 21 met een heel leven voor je, dus?

Natuurlijk verder studeren. Nu ben ik dus 24 en doe het bachelor met 1 extra jaartje. Zogenaamde 'vierdejaars' student, of derdejaars, hoe het ook heet. Ik had een onregelmatige bijbaan dat veel energie vergde en ik kreeg gezondheidsproblemen en moest ik ermee kappen. Vorig jaar eventjes geen werk en wel meer studie, zodat ik een redelijke 'achterstand' kon inhalen. Ik ben geen hoogvlieger of snelle student, dus ik moet het hebben van hard knokken en als uitschieters een 7.
D
Maar ja, de oudste student was dit jaar in de negentig toen ze afstudeerde in Nieuw Zeeland. Er is altijd hoop!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 23:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben ook net begonnen. Hoop 4 jaar over mijn studie te gaan doen. Ik ben dan 24 jaar. Ik wil liever geen studievertraging oplopen. Ik heb al een jaar HBO gedaan en kom daarom een jaar studiefinanciering te kort.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds