Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 10:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Het begrip van de minister van Integratie
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Het begrip van Verdonk - slimme zet?
Ja
20%
 20%  [ 2 ]
Nee
80%
 80%  [ 8 ]
Totaal aantal stemmen : 10

Auteur Bericht
Floriaan




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 147


BerichtGeplaatst: do 20 jan 2005 21:14    Onderwerp: Het begrip van de minister van Integratie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen Van Gogh werd vermoord, waren er een aantal beledigde Marokkanen die vonden dat hij de moord aan zich zelf moest wijten. Verdonk vond dit toen – men zou zeggen uiteraard - onaanvaardbaar.

Toen een Marokkaanse tasjesdief door de bestolene autobestuurster werd vermorzeld, bleek echter dat de minister voor integratie begrip heeft voor het verbrijzelen van de dief.

Slimme zet van een minister van Integratie?
_________________
PRO PROFERENTEM
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: do 20 jan 2005 22:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanuit politiek oogpunt niet echt handig nee, maar ik stoor me er niet aan. Ik volg met ongeloof de laatste ontwikkelingen in deze zaak en kan niet geloven dat er morgen een rouwtocht is. Het feit dat het om een notoire crimineel gaat die dezelfde morgen nog bij de rechter was hoor ik veel te weinig. (go Cohen!!!)Niet meteen denken dat ik de dood goedkeur, dat is niet zo.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Ingeborg



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 1877


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 0:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wordt er tegenwoordig voor iedereen die vermoord/gedood wordt in Amsterdam een stille tocht gehouden? Het lijkt er wel op.... No smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Of de overleden meneer nu wel of niet een notoire crimineel is moet toch niets uitmaken?? Het gegeven dat daar melding van wordt gemaakt versterkt (helaas) een soort "net goed" gevoel en dat zou eigenlijk niet moeten. (Jaja ... ik weet: moralist!!!)

Maar weten wij al meer van de feiten dan:
- dat er een tas uit mevrouw's auto is geroofd
- dat de mevrouw is achteruit gereden
- dat de meneer is overleden

???

Er lijkt telkens een soort opzet van de mevrouw te worden verondersteld (misschien was dat ook wel zo, maar goed, ik ken de feiten dus niet).

Kreeg vandaag nog een grapje te horen waar de verdediging wellicht haar voordeel mee kan doen: "Een vrouw achter het stuur die precies uitkomt waar ze wil uitkomen ....???? Pardon??" Wink

Ik vind dat de Minister zich hierover helemaal niet moet uitspreken. Krijg je weer van die Erik O. toestanden (politiek bemoeit zich met van alles terwijl de zaak nog onder de rechter is)

Laat het OM gewoon gedegen onderzoek doen en laat de rechter dit goed controleren en een wijs en onafhankelijk oordeel vellen.

Off the soapbox!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 1:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Of de overleden meneer nu wel of niet een notoire crimineel is moet toch niets uitmaken??
Voor de vraag of er een stille toch moet worden gehouden vind ik dat zeker van belang.

Volgens zijn vrienden had deze Marokkaan een hart van goud. Gestolen dan, denk ik ... Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 1:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hangt er van af wat ze onder 'begrip' verstaat.
Ik kan me ook voorstellen dat je, wanneer de portier wordt opengerukt en je tas geroofd, in de schrik en boosheid iets te lomp achter die persoon aangaat.
Dat is natuurlijk geen excuus om die dief dan ook maar meteen dood te rijden, maakt niet uit wat voor schoffie het was.
Ik denk dat het hier meer een ongeluk betreft dan moedwillige opzet om de knul dood te rijden.
Verdonk moet hier in ieder geval haar mond over houden want zij heeft er helemaal niks mee te maken.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 3:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Best jammer dat prins Bernhard er niet meer is.
Hij had er vast weer een goede uitspraak over kunnen doen.
Natuurlijk moet je actie, wanneer je zoiets gebeurt, voldoen aan de eisen van proportionaliteit en subsidiariteit, maar ik kan me goed voorstellen dat je daar op dat moment gewoon helemaal niet mee bezig bent. Het is jouw tas, en die moet je terug hebben. En daarmee uit.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
tikSimone schreef:
Of de overleden meneer nu wel of niet een notoire crimineel is moet toch niets uitmaken??
Voor de vraag of er een stille toch moet worden gehouden vind ik dat zeker van belang.


Precies. Mbt zijn dood maakt het niks uit nee. Wanneer er echter dit soort tochten gehouden gaat worden geef je een beetje het verkeerde signaal af. Misschien kunnen we hem postuum nog benoemen tot ridder in de orde van Oranje Nassau??Hij had toch een hart van goud en was een goede jongen.*kuch*

Waarom zou deze jongen, die de hele situatie zelf in gang heeft gezet door zijn roof, zo'n tocht moeten krijgen. Zinloos geweld? Laat me niet lachen. Mooi om op het nieuws van vrienden en buurtbewoners de vergelijkingen te horen van "het slachtoffer" met Joes Kloppenburg en Meijndert Tjoelker...En juist hierom vind ik het van belang dat het feit dat hij een notoire crimineel was niet uit het oog mag worden verloren. Zodra mensen al die vergelijkingen gaan maken met zinloos geweld en dit soort tochten organiseren ben je fout bezig. Er wordt dan naar mijn idee een beetje de suggestie gewekt alsof dit een tragisch bedrijfsongeval was. En als de marokkaanse gemeenschap de kans krijgt om de rol van slachtoffer op zich te nemen wordt die met beide handen aangegrepen heb ik het idee. In dit geval dus ten onrechte, maar wie, buiten kamerlid slecht kapsel, durft er wat van te zeggen?

ps. Heeft er iemand iets gehoord over een tocht voor die mevrouw die vorige week met een tegel is vermoord??? Laten we vooral doorgaan met het meten met twee maten.

ps2. Gefeliciteerd met je verjaardag Simone. (zag het net staan op het forum Razz)
_________________
Be the change you want to see in the world


Laatst aangepast door Ramonkey op vr 21 jan 2005 11:57, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind dat er een verbod op stille tochten moet komen. Er is zelfs een keer voor een dode hond een stille tocht gehouden!

Maar nu mijn serieuze probleem met deze geschiedenis: ons kabinet en sommige leden van onze volksvertegenwoordiging hebben steeds meer moeite met onze staatkundige inrichting. Voordat er uberhaupt door een rechter is gesproken hebben zij hun oordeel al klaar. Het zou verstandig zijn als Balkenende en Weisglas daar eens keer wat aan doen. Of misschien is het iets voor de Thom de Graaf, kan hij eindelijk iets nuttigs doen. Dit betekent dat de politici eerst een keer nadenken als ze weer het rode licht van een televisiecamera zien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het een grove belediging voor de nabestaanden van de mensen die wel echt slachtoffers waren van zinloos geweld...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 12:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat er een stille tocht gehouden wordt vind ik ook grote onzin. Ik las gister wel in de krant dat de familie en vrienden enzo van die jongen beweren dat hij helemaal geen crimineel was, dat hij een hardwerkende jongen was met 2 banen en dat ze hem verwarden met iemand anders bij die Xenos-overval. Yeah right......
Ik vind aan de andere kant wel dat de familie uiteraard mag rouwen om die overleden jongen, of het nou een crimineel was of niet, maar die stille tocht gaat echt veel te ver.
Ik vind het wel onzin als mensen zeggen dat die vrouw sowieso nooit vervolgd moet worden. Het gaat hier wel om iets vrij ernstigs en er is nog vrij veel onduidelijkheid over wat er precies gebeurd is. Ik vind niet dat omdat het slachtoffer een crimineel is dat er dan geen onderzoek naar moet worden gedaan en geen vervolging moet komen. Het is dan aan de rechter om te bepalen of er sprake was van noodweerexces bijv, en niet aan politici.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ergo sum
Redacteur
ergo sum

Leeftijd: 119

Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 17065


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem met die stille tochten vind ik dat het te veel en te vaak gebeurt. Het heeft op deze manier weinig waarde meer. Gewoon stilletocht-inflatie.
Het zelfde geldt voor de minuut stilte. Gelukkig onderscheidt de nationale dodenherdenking zich door twee minuten stilte.
_________________
Vivere est cogitare.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De hele onzin over een stille tocht en andere zinloze tekenen van medeleven deed me denken aan een mooie uitspraak van Borat Sagdiyev.

Quote:
Would you pronounce your last name for me, please?

Borat: Uh…Borat Sagdiyev. Uh…my address, uh, 15 Kuzikh Street, Horizak district, uh, two mile north of Jew town, uh, in a capital city, Alamaty, Kazakhstan.

I want to thank you, uh, Mr. Clayton, very much to welcome me, uh, and to let me do short speech showing my thank and to show difference Kazakhstan democracy and your wonderful system.

Um, my country is a Kazakhstan is, uh, south of Russia, and you may not know this, but is a seventh biggest in world. Um…thank you for let me speak. My English is a horrible but I hope you understand me and understand, uh, the difficulty but also the goodness of my country.

I am proud that you allow me to learn from US and A, democracy, and how is it done. And here in US and A democracy is a best in world. Also, is very interest for me to learn about the problem of a traffic.

I must tell you story about history of today. Fourteen years ago in a town called Tishnek there was a brave woman who raised a flag, a Kazak flag. There were many other people who then followed her. All they wanted to do was raise the flag of their country and speak their language. Soviet Union communist did not allow them, and they sent a Soviet Union Army in, and there was many, many killing. As everyone know, today is a fourteenth year anniversary of a Tishnek massacre. So please now I ask you stand and give them respect.
"So please now I ask you stand and give them respsect."
Please we will have ten minute silence.
(Almost a minute and a half of silence)
Borat: Thank you.

_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Floriaan




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 147


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 15:34    Onderwerp: nonsense Reageer met quote Naar onder Naar boven

ergo sum schreef:
Best jammer dat prins Bernhard er niet meer is.
Hij had er vast weer een goede uitspraak over kunnen doen.


Laughing

Gisteren nacht na het lezen van bovenstaande zinnen had ik het volgende visioen:

Theo van Gogh en Prins Bernhard zitten op een wolkje, Ali el B. komt aanlopen:

Van Gogh en Bernhard:
Hoe kom jij hier in godsnaam terecht?!?

Ali el B.:
Tsja, Allah nam het entreegeld op zich!

_________________
PRO PROFERENTEM
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Floriaan




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 147


BerichtGeplaatst: vr 21 jan 2005 18:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Verdonk zei donderdag dat er wat haar betreft geen sprake is van moord in de zaak van de 43-jarige automobiliste die in Amsterdam waarschijnlijk de 19-jarige Ali el B. heeft doodgereden.


Quote:
Premier Balkenende vindt niet dat minister Verdonk van Integratie over de schreef is gegaan met haar uitlatingen over de tasjesroofzaak in Amsterdam. Volgens de premier heeft ze alleen maar geprobeerd het maatschappelijk klimaat te temperen. 'Ze heeft het Openbaar Ministerie niet voor de voeten gelopen', zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad.


Het "maatschappelijke klimaat te temperen"? Met zulke uitspraken?...

Quote:
Het OM verdenkt de 43-jarige vrouw van doodslag. Tweede-Kamerlid Wilders sprak daar schande van en noemt het 'de wereld op zijn kop'.


...Da's pas de wereld op z'n kop, als je het mij vraagt!
_________________
PRO PROFERENTEM
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds