Heeft intrekken bezwaar gevolgen voor dwangsom?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Heeft intrekken bezwaar gevolgen voor dwangsom? Auteur: martine030 BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2020 17:30
    —
Het bo is in gebreke gesteld wegens niet tijdig beslissen op bezwaar. Inmiddels heeft het bo de aanleiding voor het bezwaar opgelost en kan het bezwaar dus ingetrokken worden.
Een dwangsom is verschuldigd t/m de dag dat de beslissing wordt verzonden. Maar wat als er geen beslissing is? Heeft intrekking van het bezwaar gevolgen voor het recht op een dwangsom (die momenteel nog loopt)?

Het lijkt vergelijkbaar met de vraag of er nog recht op vergoeding van proceskosten bestaat als een bezwaar wordt ingetrokken. Het antwoord op die vraag is ja ontdekte ik, maar het is me niet duidelijk of dat ook voor een dwangsom geldt.

#2:  Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2020 8:53
    —
Ik zou het bezwaar alleen intrekken als met het bestuursorgaan afspraken zijn gemaakt over vergoeding proceskosten en dwangsombedragen. Anders gewoon niet intrekken want dan is er een besluit nodig die ook ingaat op proceskosten en dwangsommen. Kennelijk is er dan inhoudelijk geen bezwaar meer, maar er bestaat dan nog steeds een verschil van inzicht over die kosten. Dus bezwaar pas intrekken als over de kosten ook overeenstemming is.

#3:  Auteur: martine030 BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020 17:06
    —
Het is inmiddels allemaal goed opgelost en de dwangsom is toegekend. Dank voor de hulp!



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl