Heb ik recht op uitbetaling van uren?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Heb ik recht op uitbetaling van uren? Auteur: THum BerichtGeplaatst: do 18 feb 2021 16:30
    —
Hi!

Ik werk bij de Albert Heijn, dit is nu al 6 jaar mijn bijbaan. Ik merk dat er geregeld iets mis gaat met betrekking tot het uitbetalen van uren. Ik heb hier dan ook een vraag over.

Ik heb een contract van 11 uur per werk en ben dus een kort partimer zoals zij dit noemen. Nu loop ik een stage van 20 weken, a 32u per week.

Ik zou vóór en na stage kunnen werken om die 11 uur te behalen, maar mijn filiaal schijnt die uren niet te hebben voor mij. Zij hebben alleen uren zoals 10-12 of 16-19, wat ik met stage niet ga redden. Zij geven aan dat ik uitbetaald krijg wat ik werk, omdat ik een all-in loon heb. Dat is dus maar 4 uur per week.. Qua inkomen ga ik er als student dus stevig op achteruit.

Mijn vraag is dus, heb ik nu recht op uitbetaling naar contracturen? In dit geval 11 uur per week?

#2:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: ma 01 mrt 2021 13:17
    —
Wat zei je leidinggevende toen je dit met hem/haar besprak?

In beginsel is het zo dat je volgens contracturen dient te werken en als werkgever je die uren niet kan geven, zij alsnog die uren moeten uitbetalen.
Maar in jouw geval, ben je zelf degene die het onmogelijk lijkt te maken om aan je uren te komen. Dat kan je de werkgever dan niet verwijten.

Dus belangrijk is dat je in gesprek gaat over hoe je aan je uren gaat komen.
Ik vind het zelf wel apart dat je stage gaat lopen, maar klaarblijkelijk er geen rekening mee houdt dat je ook nog je bijbaan hebt en hoe je daar aan je verplichtingen gaat voldoen. Immers kan AH je ook dwingen je 11 uren te maken, dat is tenslotte afgesproken. Dat jij dan met stage in de knoei komt...

#3:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2021 16:50
    —
Ik weet niet wat de 'Uren 10-12 of 16-19' inhouden, maar ik ga er voor het gemak even van uit dat het de tijdsloten zijn.

Als je een '09:00 to 17:00' stagebaan hebt dan gaan die tijdsloten inderdaad niet passen.

Ik zie geen andere optie dan in overleg te treden met je bijbaan-werkgever. Maar dat was vooraf handiger geweest dan achteraf.

De supermarkt is in de regel tot een uurtje of 21:00 open (wegens avondklok mogelijk wat beperkter). Lijkt mij dat er voor of na je stage nog wel een tijdslot beschikbaar is om aan de uren te komen (op zaterdag / zondag lange uren maken is wellicht ook mogelijk?



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl