HELP! EUROPEES RECHT!!!!
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

#1: HELP! EUROPEES RECHT!!!! Auteur: Ba2 BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 18:48
    —
Hey allemaal,

ik heb echt dringend hulp nodig bij een vraag over het europese recht en vrijheden tussen de lidstaten van de EU in verband met import/export!

Het gaat namelijk om het volgende:

Er word veel met speedboten en jetski's in de provincie Overijssel gevaren en dit verstoort met name in Giethoorn te rust van de bewoners. Ook worden de oevers en kades en waterwegen aangetast en dit kost te provincie op jaarbasis veel geld. Het verstoort ook de leefgebied van een zeldzame kikker.

De provincie vaardigt een verordening uit die het gebruik van waterscooters enz met een PK van 5 en hoger binnen de bebouwde kom van steden enz verbiedt. Een Duitse importeur van de jetski's (met aanzienlijk hoog PK) ziet onmiddelijk haar omzet teruglopen.

Nu is de vraag: Is deze verordening in overeenstemming met europees recht en op grond waarvan allemaal? Literatuur, wetsartikelen, gewoonte. ALLES IS WELKOM!!

Please I really could use some help.. Pray Pray


Laatst aangepast door Ba2 op do 28 okt 2010 20:31, in totaal 1 keer bewerkt

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 19:08
    —
Vergelijk met de arresten die je hebt moeten bestuderen, of anders met de voorbeelden uit je boek.

#3: Vervolg!! Auteur: Ba2 BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 19:09
    —
Tweede gedeelte gaat over:

Speedboten baren ook op nationaal niveau zorgen. Er worden namelijk veel mensen overvaren en laten veel uitlaatgassen los. Regering wil ze zoveel mogelijk ontmoedigen en besluit invoerrechten te heffen voor invoer van die boten uit andere EU lidstaten.

NL voert als eerste een APK in voor voertuigen van 1 jaar en ouder voor zekerheid dat ze technisch in orde zijn. Bij invoeren moeten ze ongeacht de leeftijd gekeurd worden door gecertificeerd bedrijf.
(Kost 200 euro, meer dan de kostprijs)
- Kosten gaan naar schadefonds voor slachtoffers van speedboten.
Gebruik van roetfilter is verplicht tegen milieuvervuiling.
Verkoop magvanaf 1 aug alleen maar in speciaalzaken.

Poolse producent ziet zijn belangrijkste afzetmarkt (NL) in gevaar door de maatregelen.

Ik heb een analysatie nodig voor elk van de bovenstaande maatregelen of zij in overeenstemming zijn met het Europese recht.

HOE moet ik te werk en weten jullie misschien al bij voorbaat wat wel en niet in overeenstemming is en waarom wel en waarom niet?

#4:  Auteur: Ba2 BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 19:10
    —
bona fides schreef:
Vergelijk met de arresten die je hebt moeten bestuderen, of anders met de voorbeelden uit je boek.


Het probleem is alleen dat ik geen idee heb met welke arresten...
Ik ben een week ziek geweest en heb een heleboel stof moeten missen.

#5:  Auteur: pacta sunt servanda BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 8:33
    —
Dat kun je toch weer inhalen als jij je weer goed voelt?



Rechtenforum.nl -> Internationaal privaatrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl