Grondwet van de Europese Unie en Turkije
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

#1: Grondwet van de Europese Unie en Turkije Auteur: Simmie BerichtGeplaatst: wo 09 mrt 2005 15:16
    —
Wat vinden jullie van deze stellingen? En in hoeverre staat ze met elkaar in relatie?

Stelling 1: De Grondwet van de Europese Unie verdient het te worden aanvaard.
Stelling 2: Hoort Turkije thuis in de Europese Unie?

#2:  Auteur: A.G. Ton BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 10:06
    —
Stelling 1: Ik moet eerlijk zijn, en heb geen flauw idee wat de europese grondwet voor ons gaat betekenen.
Ik lees constant berichten over dat we GAAN stemmen. En dat politici vinden wat wij wel en niet moeten doen, maar wat houd de EU grondwet nou eigenlijk in. Met andere woorden de voorlichting is zeer slecht, en daar voor alleen stem ik al tegen straks.
Misschien is het geweldig zo een gondwet, maar ik ga niet voor iets stemmen als ik niet weet WAAR ik voor stem.

Stelling 2: Of Turkije thuis hoort in de EU, weet ik niet. Er zijn veel Turken in Europa, dus angst voor een enorme emigratie van Turken naar EU landen hoeven we niet te verwachten. Ik denk eerder dat de Turken die nu in Nederland of andere Westerse landen zitten eerder terug gaan naar Turkijen, dit omdat het sociale en economishce klimaat meer naar westerse maatstaven zijn gaan groeien ( anders mogen ze niet eens de EU in). Een punt wat ik wel erg goed vindt van Turkijen is de scheiding van kerk en staat.

#3:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 10:48
    —
Stelling 1: Nee
Stelling 2: Is dit een stelling?

#4: Re: Grondwet van de Europese Unie en Turkije Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 10 mrt 2005 14:11
    —
Simmie schreef:
Wat vinden jullie van deze stellingen? En in hoeverre staat ze met elkaar in relatie?

Stelling 1: De Grondwet van de Europese Unie verdient het te worden aanvaard.

Gezien de ontzettend grote invloed die Europese regelgeving nu reeds heeft op onze samenleving, vind ik het juist logisch deze invloed met een grondwet af te bakenen.

Ik heb alleen sterk het vermoeden dat het ding meer rechten voor de overheid creëert dan dat er, zoals het een grondwet betaamt, grenzen aan de overheidsmacht worden gesteld.
Quote:

Stelling 2: Hoort Turkije thuis in de Europese Unie?

Turkije is volgens mij niet minder een bananenrepubliek dan de diverse onlangs toegetreden Oostbloklanden.

Aangezien Turkije een nogal nauwe economische band met de rest van de EU heeft, vind ik dat er ruimte is voor Turkije in de EU.

Dat het land zich daarbij aan o.a. het EVRM heeft te houden spreekt voor zich.



Rechtenforum.nl -> Actualiteiten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl