Geregistreerd Partnerschap v.s. Huwelijk t.o.v. Huw. Voorw.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Geregistreerd Partnerschap v.s. Huwelijk t.o.v. Huw. Voorw. Auteur: leader BerichtGeplaatst: ma 12 mrt 2018 14:13
    —
Een vraag: Indien er een Geregistreerd Partnerschap gevestigd is op basis van Huwelijkse Voorwaarden, als dit op een later tijdstip omgezet wordt naar een Huwelijk, blijven dan de eerder gesloten Huwelijkse Voorwaarden dan onverminderd van kracht?

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 12:42
    —
Gezien je dingen notarieel vastlegt kun je naar mijn idee deze verandering ook vastleggen. Al dan niet nieuwe voorwaarden vast laten leggen op het moment van wijzgingen.

Of het onverminderd van kracht blijft durf ik niet te zeggen, dat ligt aan de inhoud. Gezien de situatie veranderd kan het zijn dat zodra het een formeel huwelijk wordt die voorwaarden (strikt gezien) na dat moment niet meer van toepassing zijn.

Maar dat is mijn boeren verstand Smile.

#3:  Auteur: leader BerichtGeplaatst: wo 14 mrt 2018 16:59
    —
Dank je wel, is het niet zo dat men vanaf 2018 bij voorbaat al op Huwelijkse Voorwaarden trouwt, dus dan is de formele wijziging sowieso "op Huwelijkse Voorwaarden" gesloten. Very Happy

#4:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: di 20 mrt 2018 11:14
    —
Het schijnt dat je vanaf 2018 een soort van huwelijkse voorwaarden hebt, maar in principe staat de balans van voor dat huwelijk gelijk aan het moment erna (dus je eigen capitaal en/of schulden worden niet per direct ook (voor de helft) eigendom of last van de partner).

Dat wil echter niet zeggen dat je niet alsnog voorwaarden zou kunnen of moeten opstellen, het scheelt wel of het huwelijk al helemaal niet meer door gaat omdat dat soort geld-discussies t.b.v. het huwelijk nog wel eens je relatie kan gaan kosten (en maar hoopt dat je de rest van je leven bij elkaar blijft).



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl