Gedoogbeleid harddrugs
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Gedoogbeleid harddrugs Auteur: stgillis1987 BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018 2:37
    —
Beste leden,

Ik ben gisteren tijdens een controle door de Nederlandse politie gepakt met het bezit van een volgens de politie "gebruikershoeveelheid" harddrugs.

Hierbij hebben hebben ze mijn gegevens genoteerd van het rijbewijs en gevraagd of ik afstand wou doen van de drugs. Dit heb ik dan ook gedaan.

Men heeft mij meegedeeld dat er geen gevolgen aan zouden vasthangen en ik geen bekeuring of aanhouding krijg. Wel een waarschuwing en dat mijn naam bekend staat bij de politie voor drugs.

Mijn vragen zijn als volgt:

1. Kunnen ze dit nog later tegen mij gebruiken, nl. uitnodigen voor verhoor of een brief sturen met een boete ?
2. Hoe stelt de politie de gebruikshoeveelheid vast, en zijn er gevallen dat er toch gestraft wordt bij deze geringe hoeveelheid ?
3. Wat zijn de gevolgen voor het strafblad van een buitenlander (ik ben niet woonachtig in Nederland) indien er wordt overgegaan tot een strafbeschikking (boete) ?
4. Valt dit onder het gekende "gedoogbeleid" of is dit enkel tellend voor softdrugs ?

Alvast bedankt voor uw tijd om mijn vragen te beantwoorden omtrent deze zaak.

Met vriendelijke groet,
stgillis1987

#2:  Auteur: cia76 BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2019 8:35
    —
Dit valt niet onder het bekende gedoogbeleid softdrugs.

Er wordt wel een richtlijn gehanteerd om te bepalen hoe het om met dit soort strafbare feiten omgaat.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl