Geannuleerd pakket toch verzonden. Wie nu verantwoordelijk?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Geannuleerd pakket toch verzonden. Wie nu verantwoordelijk? Auteur: maikel23 BerichtGeplaatst: za 15 mei 2021 22:05
    —
Beste,

Ik heb bij een webshop een artikel besteld maar kwam er na een paar minuten achter dat ik dit naar mijn oude adres had laten sturen. Ik begrijp dat dit mijn fout was en mijn verantwoording en heb meteen (volgens de webshop) de snelste en enigste manier genomen om de bestelling te annuleren namelijk telefonisch. Ik heb na +- 16 minuten de bestelling geannuleerd. Dit was vroeg in de ochtend. Nu krijg ik de volgende dag bericht dat de bestelling als nog is verstuurd, terwijl ik deze dus geannuleerd heb. Aangezien dit mijn oude adres betreft heb ik het pakket zelf niet kunnen ontvangen. Ik ben al naar mijn oude adres geweest maar bewoner weet van niks.

Mag ik voor een levering de koop annuleren?
En wie is nu verantwoordelijk voor het verzonden pakket?

Na wat andere juridische sites bezocht te hebben heb ik het gevoel dat ik in mijn recht sta omdat ik de koop heb ontbonden, dit mag ook voordat de producten geleverd zijn. Klopt dit?

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: di 25 mei 2021 13:33
    —
Middels de Wet Koop op Afstand kun je een internetbestelling zonder opgaaf van reden annuleren.

Ze zullen er zijn, maar ik verwacht niet dat er webshops zijn die bij iedere bestelling gelijk een doos en adressticker klaar hebben en deze binnen een kwartier na bestellen al op het postkantoor hebben liggen.

Mogelijk staat bij de webshop iets vermeld als 'voor xx:xx besteld, morgen in huis', dan is de kans groot dat verzending normaliter pas na dit tijdstip plaats vindt.

Je geeft aan telefonisch te hebben geannuleerd. Heb je hiervan een bevestiging gekregen per mail? Of heb je de telefonische annulering 'op tape' staan? (anders is het een hun woord tegen het jouwe). Heb je ook gelijk geannuleerd per mail volgens de procedures van de webshop (indien van toepassing?)
Heeft de mogelijk verzonden bestelling een track en trace nummer? En indien ja, is hiermee bekend of het pakket ergens bezorgd is? Mogelijk is bij de transporteur na te vragen of dit pakket daadwerkelijk is verstuurd (mogelijk was het een automatisch bericht van de webshop, maar is er niks verstuurd).

We leven al een 'paar dagen' verder, is het probleem mogelijk al verholpen?

#3:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: za 07 mei 2022 12:54
    —
Wel fijn hoor al die aannames die je doet Vermeulen, maar wie is daarmee geholpen?

Het enige dat relevant lijkt te zijn is of je de annulering kunt staven. Al het andere is daarna niet meer het probleem van de vraagsteller.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl