Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Foto's op website
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BeSombody



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 10:23    Onderwerp: Foto's op website Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik heb een vraag, zoals de titel al aangeeft, over foto's op een website.

Ik zal beginnen bij het begin, is het makkelijkst uiteraard.

Ik zat tot kort op een Nederlandse website, waarop het mogelijk was om foto's te delen van tractoren met andere leden. In totaal heb ik hier een 700 foto's op geplaatst, dit op meerdere jaren dat ik actief was.

Sinds kort, is mij de toegang tot deze account ontzegt. Sommige zullen nu waarschijnlijk wel denken 'weer zo een troll' ... Niets is minder waar. Ik heb de beheerder meerdere malen berichten gestuurd met opmerkingen over mensen die grof waren, foutjes die er waren op de website. Nooit is hier ook maar enig antwoord op terug gekomen. De toegang is mij de ontzegt door 1 verkeerde uitspraak. Nooit eerder een verwittiging gekregen, helemaal niets. Die mogelijkheid is er namelijk, een 24u ban bij een eerste overtreding en een permanente ban bij herhaling. Nooit de 24u gehaald, want anders had ik toen alles meteen verwijderd.

Ik heb de beheerder nu ook proberen te bereiken, maar zoals daarvoor ... Er komt van hem geen enkele reactie. Dat de toegang mij ontzegt is, daar kan ik nog mee leven. Ik heb de reactie geschreven, dus moeten we ook niet flauw doen.

Maar dat ik nu helaas mijn meer dan 700 foto's op hun website heb staan is mij wel een doorn in het oog. Die foto's zijn door mij gemaakt stuk voor stuk. Nergens staat er op deze website 'algemene voorwaarden' je moet bij registratie enkel aantonen dat je geen robot bent. Verder staat er op de website geen enkel reglement zo terug te vinden. Helemaal niets buiten cookies. Bij het plaatsen van de foto's word er dan ook nog het logo op geplaatst van hun website. Vroeger was dit tenminste nog jou accountnaam, dat er bijgevoegd werd bij plaatsing.

Het mag misschien dom zijn of zo overkomen, maar dit is iets wat ik met hart en ziel heb gedaan allemaal. Dan word je zo grof behandelt en sorry, maar het zit echt diep. Ik wil mijn foto's daar weg hebben, ze hebben genoeg misbruik gemaakt.

Zo zijn er nog een aantal mensen die in dezelfde situatie zitten. Zo is er iemand die van een bedrijf een mail gekregen heeft om foto's van de betreffende website te halen, maar kan dit ook niet door een ban. Hij probeert dit al maanden in orde te krijgen, maar krijgt zoals bij mij, geen enkele respons van de websitebeheerder. De betreffende website kan verkregen worden via een PB.

Wat is hier tegen te doen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 10:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het mogelijk de websitelink te geven? U geloven op de 'blauwe ééntjes en nulletjes' dat er niks wordt vermeld zouden we uiteraard wel zelf willen vaststellen Smile.

Een beetje forum heeft altijd wel voorwaarden (al dan niet standaard van de forumsoftware zelf).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vermeulen_J schreef:
Is het mogelijk de websitelink te geven? U geloven op de 'blauwe ééntjes en nulletjes' dat er niks wordt vermeld zouden we uiteraard wel zelf willen vaststellen Smile.

Een beetje forum heeft altijd wel voorwaarden (al dan niet standaard van de forumsoftware zelf).


Vraagsteller geeft duidelijk aan dat hij deze wil verstrekken via een PB.

Beste vraagsteller,

Ik heb de site bekeken en u de gegevens van de houder gestuurd (te vinden via bijv. sidn.nl). Ik adviseer om de houder aan te (laten) schrijven met een sommatie om de foto's te verwijderen en verwijderd te houden. Via een account die iemand anders aanmaakt valt eenvoudig te controleren of dit gebeurt of niet.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op di 25 jul 2017 11:34, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 11:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dubbelpost
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 13:50    Onderwerp: Re: Foto's op website Reageer met quote Naar onder Naar boven

BeSombody schreef:
Maar dat ik nu helaas mijn meer dan 700 foto's op hun website heb staan is mij wel een doorn in het oog. Die foto's zijn door mij gemaakt stuk voor stuk. Nergens staat er op deze website 'algemene voorwaarden' je moet bij registratie enkel aantonen dat je geen robot bent. Verder staat er op de website geen enkel reglement zo terug te vinden. Helemaal niets buiten cookies. Bij het plaatsen van de foto's word er dan ook nog het logo op geplaatst van hun website. Vroeger was dit tenminste nog jou accountnaam, dat er bijgevoegd werd bij plaatsing.

Je hebt je eigen foto's daar geplaatst zoals forumleden hier hun eigen teksten plaatsen. Mijns inziens is de forumbeheerder niet verplicht om forumbijdragen te verwijderen enkel omdat de auteur ervan van gedachten is veranderd. Door te plaatsen sta je weliswaar niet het auteursrecht af, maar geef je wel toestemming voor plaatsing op het forum.

Quote:
Zo zijn er nog een aantal mensen die in dezelfde situatie zitten. Zo is er iemand die van een bedrijf een mail gekregen heeft om foto's van de betreffende website te halen, maar kan dit ook niet door een ban. Hij probeert dit al maanden in orde te krijgen, maar krijgt zoals bij mij, geen enkele respons van de websitebeheerder.

Als de foto's waar het hier om gaat inbreuk maken op het auteursrecht van dat bedrijf (zonder wiens toestemming de foto's zijn geplaatst), dan is de websitebeheerder natuurlijk verplicht om die foto's op verzoek van dat bedrijf te verwijderen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: di 25 jul 2017 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staan volgens vraagsteller geen voorwaarden op die site. En vraagsteller zou zijn foto's zelf kunnen verwijderen als hij nog toegang zou hebben. Althans, zo begrijp ik dat van de vraagsteller. Zoals wij hier ook zelf onze teksten kunnen weghalen/ of in ieder geval wijzigen. Dat heb ik hierboven zelfs nog gedaan i.v.m. een dubbele post.
De beheerder zou dus m.i. of nog tijdelijk toegang moeten verlenen om dit te kunnen doen, of zelf de foto's moeten weghalen.
Dit klemt te meer nu men blijkbaar ook nog de foto's 'verminkt' door hun logo erop te plaatsen (dat tast de persoonlijkheidsrechten van de maker aan).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds