Fockema Andreae's Juridisch Woordenboek
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Fockema Andreae's Juridisch Woordenboek Auteur: RikKoster BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010 22:54
    —
Ik ga per 1 september de studie HBO Rechten beginnen. Nu ben ik niet echt bekend met het taalgebruik in de boeken en ik wil hierna mijn master gaan doen.

Om mij beter bekend te maken met de taal wilde ik een juridisch woordenboek kopen. Is dit een goed idee? Heeft iemand ervaring hiermee?

Ik had deze gezien:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/fockema-andreae-s-juridisch-woordenboek-druk-14/1001004005944506/index.html

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: do 19 aug 2010 23:27
    —
Ik heb zoiets nooit gebruikt, maar het is denk ik geen verkeerde investering om zoiets in je kast te hebben staan. Tegenwoordig is wel veel via internet te vinden...

#3:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: vr 20 aug 2010 10:37
    —
Ziet er wel uit als een heel goed naslagwerk idd. Alleen moet ik zeggen dat je het juridische taaltje snel genoeg leert. Ik heb afgelopen jaar m'n propedeuse HBO-Rechten gehaald, en al die formuleringen die je tegenkomt werden bij ons wel gewoon goed uitgelegd en anders zocht ik het wel op internet op. Maar je pakt het vaak wel snel genoeg zelf op, ben ik van mening. Maar zo'n naslagwerk kan wel erg handig zijn! Als ie iets goedkoper was, had ik hem misschien ook wel gekocht Smile



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl