Fiscale uitruil bij werken naast een UWV uitkering
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Fiscale uitruil bij werken naast een UWV uitkering Auteur: jvleijden1980 BerichtGeplaatst: wo 29 mrt 2017 18:49
    —
Uwv schijnt nogal willekeurig om te gaan met fiscale uitruil. Ik heb tot nu toe diverse malen gebruik gemaakt van o.a. vakantieuren kopen, de reiskosten verhogen tot het fiscaal maximum, de contributie voor het CNV en de contributie voor de fitnesschool. Deze heb ik af mogen trekken van mijn salaris. In sommige gevallen heb ik hierdoor een lager loon gekregen en daarmee een hogere WIA uitkering en in andere gevallen niet. Wat ik raar vind is dat UWV hier geen verklaring voor geeft. Als ik in bezwaar ga dan zeggen ze dat ze geen dingen over andere zaken zeggen. En de primaire afdeling zegt weer niks omdat er een bezwaarprocedure loopt.
Ik ben van mening dat er 1 standpunt hoort te zijn. Of fiscale uitruil mag wel tot een hogere uitkering leiden, of niet. Niet in het ene geval wel en in het andere geval niet. Dat lijkt op willekeur.

Afgezien van of het redelijk is om een hogere uitkering te krijgen door iets wat je eigen keuze is, dient UWV wel een consistent beleid te voeren.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl