Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Emile Zola – La Vérité en marche
Moderators: de Webmeester, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: ma 03 nov 2014 17:10    Onderwerp: Emile Zola – La Vérité en marche Reageer met quote Naar onder Naar boven

J’Accuse …! stond op 13-1-1898 paginabreed op de voorpagina van L’Aurore.
Op 15-10-1894 was de Franse kapitein Alfred Dreyfus door het Franse leger beschuldigd van hoogverraad. Op 19-12-1894 begon het process, waarbij hij tot levenslang werd veroordeeld. Vanaf 13-4-1895 werd Dreyfus op het Duivelseiland (voor de kust van Frans Guyana) vastgehouden zodat hij geen bezoek (van zijn vrouw) kon krijgen.
Op 25-11-1897 publiceerde Zola zijn eerste artikel over deze affaire in het dagblad Le Figaro. Na zijn derde artikel in Le Figaro (op 5-12-1897) verspreidde Zola zijn derde en vierde artikelen als vrij verkochte pamfletten, omdat Le Figaro zijn steun aan de campagne opgaf; vanaf 13-1-1898 verschenen zijn artikelen hierover in de L’Aurore.
Op 18-1-1898 werd Zola door de minister van oorlog aangeklaagd wegens belediging van het leger. Zola werd op 23-2-1898 veroordeeld tot 1 jaar gevangenisstraf en 3.000 francs boete; in hoger beroep werd dit vernietigd omdat de minister hem hiervoor niet aan had kunnen aanklagen (maar alleen de beledigde leden van de krijgsraad). In een tweede proces werd Zola veroordeeld tot 2 maanden voorwaardelijk en 3.000 francs. In een derde proces – de aanklacht door de leden van de krijgsraad – werd Zola op 18-7-1898 opnieuw veroordeeld tot 1 jaar gevangenis en 3.000 francs, waarna hij naar Engeland vluchtte.
Op 30-8-1898 diende de vrouw van Dreyfus een nieuw verzoek tot herziening van het vonnis tegen haar man in; op 29-10-1898 werd dit in principe ontvankelijk verklaard. Op 3-6-1899 werd de herziening definitief toegewezen en keerden zowel Dreyfus als Zola naar Frankrijk terug. Het herzieningsproces tegen Dreyfus duurde vanaf 11-8-1899, waarna op 9-9-1899 zijn eerdere veroordeling bevestigd werd. Op 19-9-1899 verleende de Franse regering Dreyfus gratie. Zola was inmiddels in hoger beroep gegaan tegen zijn (tweede en derde) veroordelingen; dit is niet meer (voor zijn dood) behandeld.
Op 22-12-1899 verscheen Zola’s laatste artikel over deze affaire in L’Aurore. In januari 1901 bundelde Zola zijn artikelen over de Dreyfus-affaire in het boek “De waarheid rukt op”. Op 19-9-1902 stierf Zola vanwege gasvergiftiging.
In 1903 kwam de zaak Dreyfus opnieuw bij het Hof van cassatie, waarna hij op 1906 gerehabiliteerd werd. Pas in 1995 erkende het Franse leger officieel dat Dreyfus slachtoffer was geworden van een “militaire samenzwering”.

Formeel zijn Zola’s artikelen eerder journalistiek dan juridisch van aard. Zola is wel één van de weinigen die een definitief tot levenslang veroordeelde vrij heeft gekregen.
In een dictatuur als Nederland is de functie van educatie het dom maken van het volk. Als je bepaalt hoe iemand denkt, heb je de perfecte slaaf (een volk dat nadenkt is moeilijk in slavernij te houden). In algemene zin adviseer ik studenten zich niet tot het officiële programma te beperken (de Drinkwaterwet wordt waarschijnlijk verzwegen).
En als je wilt leren over rechtspraak, is de beste manier het uitvoeren van een juridische procedure. Voor rechtenstudenten - die nog na kunnen denken – is het een koud kunstje om met een werkgroep een “rechtszaak” te beginnen (iedereen mag bij kantongerecht procederen en in bestuursrecht, kun je zelfs tot bij de Raad van State komen), enkele voorbeelden:
- Bezwaar maken en beroep instellen tegen een bekeuring.
- Een bijstanduitkering aanvragen.
- Een voorstel doen bij de tweede kamer (zie artikel 132a van het Reglement van Orde van de Tweede Kamer der Staten-Generaal: het burgerinitiatief).

Met West-Europa anno 2014 is het niet beter gesteld dan het Frankrijk van Zola. Door misdadige wetten en niet onafhankelijke rechters is ook nu nog het enige “daadwerkelijke rechtsmiddel”: de publiciteit opzoeken. Waar Zola het voordeel had dat hij wereldberoemd was en er nog enige persvrijheid was, hebben we in 2014 internet. Er zijn nadelen: alles wat je doet wordt afgetapt (internet is ontwikkeld door het Amerikaanse leger) en de resultaten van zoekmachines worden gemanipuleerd.
Een voordeel van internet is dat door de grote hoeveelheid informatie en gebruikers de internationale overheden het nog niet volledig aan banden hebben gelegd. Je bent op internet afhankelijk van goedwillende amateurs, die misstanden aan de kaak willen stellen. Terwijl kwaadwillende professionele ambtenaren spookberichten op internet plaatsen om de aandacht af te leiden van wat gaande is.

De lijst moorden door misdadige overheden is schier eindeloos. Alleen al de jong gestorven Britse en Amerikaanse wereldsterren loopt in de honderden. Het moet voor een “rebel” levensgevaarlijk zijn om: in een vliegtuig of auto te stappen, een biertje te drinken, drugs te gebruiken of een bad te nemen.
In Nederland hebben we artikelen 12 van de Grondwet en 52 van de Drinkwaterwet, waar je kan lezen dat onze overheid in woningen inbreekt en (politieke tegenstanders) vergiftigt. Op grond van Wetten als BOPZ en TBS krijgen politieke gevangenen levenslang en op grond van de Wet Jeugdzorg worden kinderen gemarteld.
En dan is er ook nog de affaire prins Bernhard. Waarbij in maart 1998 de Koerd Baybasin gearresteerd en gevangen werd, op 22-7-2002 lid van de Raad van State Piet-Hein Donner benoemd werd tot minister van justitie en in augustus 2002 de onschuldige Baybasin veroordeeld werd tot levenslang op basis van vervalste tapes. Het is duidelijk dat de advocaat van Baybasin in strijd met zijn belangen handelde door niet in cassatie te gaan tegen de uitspraak van augustus 2002.
De staatsmedia zwijgen als het graf.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015 12:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Het is duidelijk dat de advocaat van Baybasin in strijd met zijn belangen handelde door niet in cassatie te gaan tegen de uitspraak van augustus 2002.

Ik moet een correctie maken.
Volgens de uitspraak van 6-7-2006 van het EHRM in zaaknummer 13600/02, heeft de Hoge Raad op 21-10-2003 de levenslange gevangenisstraf van Baybasin door het Gerechtshof op 30-7-2002 bekrachtigd (zijn advocaat is dus wel degelijk in cassatie gegaan).
Op 6-7-2006 bewerkstelligde Baybasin geen veroordeling van het koninkrijk der Nederlanden voor zijn onrechtmatige veroordeling op basis van vervalste telefoongesprekken, maar wel een veroordeling omdat hij regelmatig naakt gefouilleerd werd vanaf 26-6-1998 tot 1-3-2003 in de Extra Beveiligde Inrichting (EBI).
Het EHRM beoordeelde dit als een schending van artikel 3 van het EVRM: onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen.

In deze uitspraak van het EHRM is geciteerd uit een brief aan Baybasin van 16-7-2001, waarin onze overheid aangeeft, waarom hij op een onmenselijke manier vernederd wordt:
“Official reports (ambtsberichten) that have been received point out that – quite apart from your membership of a criminal organisation – you are suspected of having committed serious crimes. You are suspected of leadership of an international criminal organisation that must be regarded as very violent. You are suspected of having personally instigated very serious and very violent crimes that have seriously undermined law and order. You have since been sentenced at first instance to twenty years’ imprisonment, after a sentence of life imprisonment was sought [by the prosecution]. You have lodged an appeal.
When you were being transferred to the Breda Regional Court (arrondissementsrechtbank) and the National Segregation Unit in Rotterdam on 8 April 1998 and 10 April 1998 respectively, “suspect” cars were observed [whose registered owners] may have been connected to persons with a criminal background. You have indicated that you(r family) are wealthy. It is therefore also reasonable to conclude that you are capable of providing financial backing for escape plans, in this instance for the organisation of an escape (attempt) via the hiring of third parties.
Also during a previous detention, in the ... detention facility, there were indications, on 29 November 1996, that you had plans to mount an escape together with others, in an operation involving a firearm. On 9 December 1996, in the same detention facility, information (was found) that could be connected to the indications referred to above. Your previous detention was a consequence of the fact that Turkey (unsuccessfully, as it later transpired) had requested your extradition in connection with serious crimes.
On 13 September 1999 you and your sister, who was visiting you, acted in breach of the rules governing the regime in the EBI. Your sister allowed you to read uncensored reports which she then destroyed. Disciplinary action was taken against you as a result.
With reference to the contents of the third paragraph, I would inform you that in January 2001 the presence of another “suspicious” car was noted near the EBI around the time of your transfer to the Rotterdam Regional Court. Three persons who had been travelling in the car were present in the courtroom on 25 January 2001. They turned out to have criminal records.”

Op 16-11-2014 sprak ik een Marrokaan, die me vertelde dat hij dakloos was geworden, doordat hij 9 maanden in de gevangenis was opgesloten. Hij zei dat hij gedetineerd was, voor het niet hebben van een verblijfsvergunning, terwijl hij al 27 jaar legaal in Nederland woont.
Zijn advocaat had bevestigd dat zijn gevangenisstraf onrechtmatig was, maar hem wijsgemaakt dat hij desondanks geen recht had op schadevergoeding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: di 07 jul 2015 13:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als gevolg van computertechnologie is de waarde van een mensenleven op een absoluut minimum beland.
Wat valt op:
1) De kleine hoeveelheid mensen ouder dan 60 jaar.
2) De grote toename van Arabische moslims t.o.v. blanke Nederlanders. Blanken op straat blijken ook nog regelmatig buitenlanders te zijn.
3) De massale sloop van sportvoorzieningen (en andere gebouwen) van meer dan 20 jaar oud.

De Nederlandse wet voorziet in het vergiftigen van Nederlanders uit politieke of financiële motieven. In artikel 52 van de Drinkwaterwet staat, dat “de inspecteur” bepaalt op wat voor “wijze” “aan te geven” “consumenten” “drinkwater” geleverd wordt, dat schadelijk is voor “de volksgezondheid”.
Er hoeft alleen nog maar een beetje gegoocheld te worden met de bevolkingsstatistieken, en als iemand al iets doorheeft … die leeft niet lang meer.
Het verbaasd me niet eens dat niemand doorheeft, dat “kanker” en “AIDS” niets anders zijn dan sciencefiction. Wat me wel verbaasd, is dat niemand begrijpt dat elektrocutie de oorzaak is van “hartaanvallen”.

Wat zijn de dingen die ik uitgevonden heb?
- Als ik kraanwater drink, word ik ziek.
- Als ik voedsel in de supermarkt koop, word ik ziek.
- Giftig drinken heeft (vrijwel direct) rochelen, spuwen tot gevolg.
- Een flinke hoeveelheid giftig voedsel eten, leidt na ongeveer 6 uur tot diarree (en gaat gepaard met koorts).
- Als ik etenswaren thuislaat, wordt dit vergiftigd.
- Als elektriciteit door mijn lichaam stroomt, zorgt dit voor een rillerig gevoel.

Ik had sinds januari 2015 een strategie om te overleven. Door Nederland reizen voor mijn boodschappen en alleen dagverse producten kopen (ik was weer op gewicht, nadat ik van november 2014 tot januari 2015 ongeveer 10 kg was verloren).
Mijn doodsteek lijkt de beslaglegging sinds 3-6-2015 op al mijn banktegoeden door de overheid, zodat ik niet eens voedsel kan kopen. Moord met voorbedachten rade door: Orde van advocaten, Gemeente Amsterdam, huisarts, Waternet, Rabobank en Abn amro.

Ik hoop al enige tijd dat het Nederlandse volk toch niet zo laf is als toeschijnt, maar kom opnieuw bedrogen uit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: za 19 dec 2015 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Émile Zola zei, dat hij de waarheid boven tafel wilde krijgen; daar is hij in ieder geval niet in geslaagd. Ik heb wat relevante aanvullingen over deze affaire.
Volgens algemene consensus was Charles-Ferdinand Walsin Esterhazy (van Hongaarse afkomst) de werkelijk schuldige aan de verkoop van geheime gegevens aan de Duitse kolonel Von Schwartzkoppen.

Esterhazy had in dezelfde klas gezeten als Edmond de Rothschild en had een verbazingwekkend succesvolle carrière in het Franse leger (in 1874 luitenant, 1880 kapitein en majoor in 1892). In juni 1894 krijgt Esterhazy een aanzienlijke som geld van De Rothschild, waarna Esterhazy in juli 1894 geheime informatie aan Von Schwartzkoppen verkoopt. “Toevallig” wordt het borderel van Esterhazy aan Von Schwartzkoppen (zonder de naam van Esterhazy) op 26-9-1894 ontdekt door het Franse leger, op grond waarvan Alfred Dreyfus veroordeeld wordt.
In 1894 wordt “toevallig” informatie aan Eduard Drumont van La Libre Parole gelekt, dat de Jood Dreyfus veroordeeld was voor spionage, Esterhazy had voorheen onder een schuilnaam een antisemitisch artikel voor Drumont geschreven. Daarna verschijnen een grote hoeveelheid antisemitische artikelen dat de Jood Dreyfus gespioneerd had voor Duitsland.
In maart 1896 wordt “toevallig” een telegram aan majoor Esterhazy van Von Schwartzkoppen door het Franse leger ontdekt (zodat Dreyfus onschuldig moest zijn). Zelfs Von Schwartzkoppen nam contact op met de Franse overheid, dat hij nog nooit gehoord had van Dreyfus.
Kolonel Picquart constateert dat het handschrift van Esterhazy en het borderel identiek zijn en rapporteert dit aan zijn superieur Generaal de Boisdeffrre. Op 27-10-1896 wordt Picquart voor een missie naar het buitenland gestuurd. Op 31-10-1896 presenteert majoor Joseph Henry een vervalsing van Lemercier-Picard waaruit "blijkt" dat Dreyfus toch schuldig is.
Op 10-11-1896 wordt het borderel afgedrukt in Le Matin, dat “toevallig” gelekt was naar de pers. Mr. de Castro ziet bij “ toeval” het borderel in de krant en realiseert zich dat het geschreven is door Esterhazy, wat hij onmiddellijk bekendmaakt aan de broer van Dreyfus.
Op 17-8-1897 wordt Esterhazy op non-actief gesteld, in januari 1898 wordt hij vrijgesproken en in augustus 1898 worden alle aanklachten tegen hem geseponeerd. Op 27-8-1898 wordt Esterhazy ontslagen uit het Franse leger, waarna hij vertrekt naar Engeland.
Op 8-11-1897 wordt Zola door Bernhard Lazare gevraagd zich in deze affaire te mengen, in november 1897 verschijnt zijn eerste artikel.
Vanaf januari 1898 spreekt het belangrijke parlementslid Auguste Scheurer-Kestner publiekelijk uit dat Dreyfus onschuldig is.
Op 13-1-1898 publiceert Zola zijn eerste artikel in L’Aurore, waar Lazare werkt en George Clemenceau hoofdredacteur is.
Op 13-3-1898 wordt Lemercier-Picard dood, opgehangen in zijn hotelkamer, aangetroffen. Op 30-8-1898 maakt Henry bekend dat het bewijsstuk tegen Dreyfus een vervalsing was, hij wordt opgesloten in militaire detentie, waar hij een dag later overlijdt nadat zijn hals is doorgesneden met een scheermes.
Op 18-7-1899 maakt Le Matin de verklaring van Esterhazy bekend, dat hij het borderel heeft geschreven.

Nu ik me wat meer verdiept heb in deze affaire heb ik mijn twijfels bij de motieven van Émile Zola. Er zijn namelijk wat erg veel "toevalligheden", die hem niet zijn opgevallen.
Charles-Ferdinand Walsin Esterhazy had Nota Bene in dezelfde schoolklas als Edmond de Rothschild gezeten. Het kan toch nauwelijks toeval wezen, dat hij kort nadat hij geld kreeg van De Rothschild informatie verkocht aan Duitsland?
Émile Zola stond bekend als vrijmetselaar, ook had Zola diverse keren Edmond de Rothschild gesproken, waarvan gezegd werd dat zij het goed met elkaar konden vinden.
In 1814 werd Solomon Rothschild lid van de orde van de vrijmetselarij: “L’Aurore Naissante”. De hoofdredacteuren van l’Aurore, Georges Clemenceau en Georges Mandel, waren later succesvol in de politiek. Mandel (die voor zijn moeder Louis George Rothschild was) schopte het tot minister van binnenlandse zaken, terwijl Clemenceau het zelfs tot president van Frankrijk schopte.
Bij de ceremonie waar Dreyfus publiekelijk gedegradeerd werd, waren zowel Herzl als Lazare aanwezig. Bernard Lazare had Edmond de Rothschild aan Theodore Herzl voorgesteld, die door De Rothschild tot leider van de Joodse gemeenschap gemaakt werd om antisemitisme te bevorderen. Dit is wat Herzl zei, kort nadat Dreyfus veroordeeld was: “It is essential that the sufferings of Jews.. . become worse. . . this will assist in realization of our plans. . .I have an excellent idea. . . I shall induce anti-Semites to liquidate Jewish wealth. . . The anti-Semites will assist us thereby in that they will strengthen the persecution and oppression of Jews. The anti-Semites shall be our best friends”.
Ook opvallend zijn de grote hoeveelheid doden behalve Zola, Lemercier-Picard en Henry: president Félix Faure stierf op 16-2-1899 plotseling in zijn kantoor, op 19-9-1899 stierf Scheurer-Kestner aan “kanker”, op 1-9-1903 stierf Bernard Lazare aan “kanker” en op 19-1-1914 overleed Picquart na een ongeluk bij paardrijden.

Het heeft er de schijn van, dat de gehele affaire van begin tot einde opgezet is door De Rothschild, die om voor hem moverende redenen antisemitisme wil steunen. Ik denk niet dat Zola een willoze pion was in dit spel, dus heeft hij hier actief aan bijgedragen of had hij door hoe de vork in de steel zat, maar durfde hij dit niet te openbaren.
Op 1-12-1897 nam Zola het in Le Figaro op voor de rijke bankiersfamilie Rothschild (die zichzelf Joden noemen), dit is de strekking van dit artikel:
Er zou dus een syndicaat gevormd zijn. Dat wil zeggen dat er bankiers samen geld bijeenbrengen en de goedgelovigheid van het volk misbruiken. Er moet dan ergens een kas zijn die alle modder waarmee gegooid wordt financiert. Het is een wijdvertakte, obscure onderneming, gemaskerde figuren, grote sommen gelds die ’s nachts onder de brug aan onbekenden overhandigd worden, belangrijke mensen die worden gecorrumpeerd en van wie de reeds lang bekende eerbaarheid tegen woekerprijzen wordt opgekocht.
Zo breidt het syndicaat zich stap voor stap uit. Het wordt uiteindelijk een machtige geheime organisatie, een schaamteloze samenzwering die Frankrijk doet zinken in de drek ter eer en glorie van een verrader.
...
Een syndicaat om de opinie te bewerken, om het land te genezen van de dementie waarin de rioolpers het gestort heeft, om het de trots terug te geven en de eeuwenoude ruimhartigheid. Een syndicaat om elke ochtend weer te herhalen dat onze diplomatieke betrekkingen niet in het geding zijn, dat de eer van het leger niet ter discussie staat, dat er slechts enkele individuele personen gecompromitteerd kunnen zijn. Een syndicaat om aan te tonen dat elke gerechtelijke dwaling herstelbaar is en dat het een van de monsterlijkste obsessies is vast te houden aan zo’n vergissing onder het voorwendsel dat een krijgsraad zich niet kán vergissen. Dat is de afschrikwekkendste vorm van onfeilbaarheid. Een syndicaat om campagne te blijven voeren totdat de waarheid aan het licht komt, totdat het recht hersteld wordt, dwars door alle tegenwerking heen, zelfs al moet hier nog jarenlang strijd voor gevoerd worden.
Dat syndicaat, o ja, daar hoor ik bij! En ik hoop dat weldra alle rechtschapen mensen van Frankrijk erbij horen!
”.

Wat in ieder geval voor Zola spreekt, is dat zijn stukken een geslaagde aanklacht tegen antisemitisme zijn. Het volgende citaat (van 22-12-1900 in L’Aurore) vind ik sterk:
Lijdt in stilte, mijn vrienden, eet jullie droge brood en slaap op de harde grond, terwijl de gelukkigen op deze aarde in een donzen bed slapen en zich voeden met lekkernijen. Laat evenzo de schurken een vooraanstaande plaats innemen, terwijl jullie, rechtvaardige mensen, in de goot worden geduwd. En er wordt aan toegevoegd dat wij nog eens een standbeeld zullen krijgen als ze allemaal dood zijn. Welnu, dat zou heel mooi zijn en ik hoop ook dat de vergelding van de geschiedenis wat serieuzer van aard is dan die geneugten van het paradijs. Maar alvast een klein beetje gerechtigheid te krijgen hier op aarde zou me ook wel prettig geleken hebben.
Ik beklaag me niet. Ik ben ervan overtuigd dat wij, zoals men zegt, aan het langste eind trekken. De leugen heeft het nadeel dat hij niet altijd kan blijven voortbestaan, terwijl de waarheid één geheel is en eeuwig voortduurt.
”.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds