Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Emigreren van de VS naar de EU
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: do 16 sep 2010 19:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat staat er inderdaad.

Maar daarbij is uiteraard van belang vanaf wanneer je de ingangsdatum moet nemen van die zes maanden.
D.w.z. wat is nu de eerste inreis? En dat blijkt voor het Hof steeds de voorlaatste te zijn.

Dus tweemaal kort achter elkaar even weg, doet de zesmaandentermijn weer beginnen op de dag dat je van je eerste tripje terug bent gekomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
stephan

stephan




Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 112


BerichtGeplaatst: do 16 sep 2010 21:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah dat dacht ik eerst ook te lezen, maar dat is dan nog een behoorlijke drempel, moet je dus twee maal heen en weer vliegen naar Londen, elke 3 maanden.
Maar goed het is een oplossing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010 1:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij mijn bijdrage voor de Wereldomroep werd mij gevraagd het nog eens uit te leggen.
Die redenering zal ik ook hier plaatsen.

De vraag luidde
Quote:
Kunt u mij nogmaals uitleggen hoe het precies werkt met de twee korte uitstapjes buiten het Schengengebied om de 90 dagen te verlengen? Ik ben momenteel in NL met mijn Israëlische man - maar zijn 3 maanden zijn over anderhalve maand verlopen en we zouden het graag willen verlengen zonder eerst 6 maanden uit Nederland te vertrekken. Is dit daadwerkelijk mogelijk? Als we bijvoorbeeld op vakantie zouden gaan naar Kroatië en hier 2 keer de grens over gaan, zou dit dan goed genoeg zijn? Krijgt hij hier een stempel in z'n paspoort? Krijgen wij hier geen moeilijkheden door?

Of u moeilijkheden krijgt kan ik uiteraard niet voorspellen.
Houd er echter gewoon rekening mee dat niet iedere ambtenaar de arresten van het Europese Hof kent (vaak omdat zijn of haar overheid die niet uitlegt).

Het werkt als volgt.
Hij heeft een verblijfsrecht dat eindigt 90 dagen na binnenkomst.
Uiteraard heeft hij er voor gezorgd dat er geen misverstand kan bestaan over de inreisdatum in het Schengengebied (paspoort laten afstempelen) en heeft hij zich in Nederland binnen drie werkdagen na aankomst (dag A) gemeld bij de politie. Dat doet hij steeds bij/na elke reis.
Op dag 83 vertrekken jullie dan voor een lang weekeinde naar Kroatië. Deze reis hoeft maar kort te zijn.
Op dag 86 komen jullie terug (die inreisdag is dag B), je bent dan drie dagen weggeweest.
Op dag 93 (Dag A + 90 + 3 dagen), dus binnen de oorspronkelijke 90 dagen, die werden verlengd met de verblijfsduur in Kroatië, vertrekken jullie met Ryan Air (dat kan al voor € 10 all in) naar Dublin. Daar mag je zo lang of kort blijven als je wilt. Op dag C keer je terug.
De nieuwe periode van 90 dagen begint dan op dag B, want dat is de voorlaatste (en daarmee "eerste" inreis).

Het is niet onverstandig de aankomst op dag C in Nederland te laten zijn, tijdens kantooruren te plannen en mijn telefoonnummer mee te nemen voor het geval je een ambtenaar treft die voor elke oplossing een probleem kent.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds