Een tweetal vraagjes over arbeidsrecht en sociaal zekerheids
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Een tweetal vraagjes over arbeidsrecht en sociaal zekerheids Auteur: A.G. Ton BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005 16:01
    —
Beste collega's

Ik zit even met twee vragen waar ik momenteel niet uit kom:

1:
Er is een werknemer die niet reageerd op de toegestuurde post en ingesproken berichten van haar werkgever. De werknemer is ziek, en door dit gedrag bellemerd zij de reintegratie. In de brief die gestuurd word naar de werknemer staat dat het loon word opgeschord, en als ze nog niet reageerd word betaling stopgezet.

Zover ik weet is dit juist, maar hebben jullie de artikelen misschien bij de hand?

2:
Als een werknemer het niet eens is met een bedrijfarts die vind dat werknemer volgende week 100% arbeidsgeschikt is, kan de werknemer een second opinion aanvragen. Is het aanvragen van een second opinion van de werknemer een reden om de verplichting van de werknemer namelijk te gaan werken op te schorten ? En zo ja als zij niet gaat werken, mag de werkgever de betlaing van loon dan opschorten ?

Heb nu geen wettenbundel bij de hand vandaar deze vraag.

Alvast bedankt,

#2:  Auteur: quinty BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005 16:58
    —
huiswerk................. Cool

#3:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005 17:53
    —
What about www.wetten.nl?
En via www.tql.nl kun je wellicht ook informatie vinden. Er zijn daar diverse items over ziekte en WAO enzo.

Succes!

#4:  Auteur: A.G. Ton BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005 21:39
    —
Wetten.nl, vind ik een rot site, krijg er nooit wat voor elkaar. En het was geen huiswerk, ik was op mijn stage een discusie aan het voeren, maar ben nu al thuis dus heb daar de bundeltjes liggen.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005 7:49
    —
Heb je je bundels niet bij je op je stage??

#6:  Auteur: A.G. Ton BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005 9:01
    —
Nope, k zal die van mij voortaan meenemen maar, ik dacht eerst ook dat ze die hier wel hadden liggen, maar niet dus



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl