Door corona bedrijf gesloten: invaluren ook uitbetalen?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Door corona bedrijf gesloten: invaluren ook uitbetalen? Auteur: BasHart BerichtGeplaatst: di 17 mrt 2020 10:36
    —
De sportschool waar ik een aantal uur per week les geef is in deze tijd gesloten vanwege de Corona-crisis. In ieder geval t/m 6 april a.s..

Mijn vaste contracturen worden (uiteraard) netjes doorbetaald, maar we kregen te horen dat invaluren niet uitbetaald worden. Deze invaluren zijn al afgesproken voor de komende 6 weken. In mijn arbeidscontract staat niets over loondoorbetaling bij calamiteiten of iets dergelijks.

Op welke grond worden invaluren in deze situatie niet uitbetaald? Ze staan immers al in de agenda van zowel mijn werkgever als mijzelf.

#2:  Auteur: MrFloris BerichtGeplaatst: do 19 mrt 2020 19:27
    —
Het zijn in feite overuren toch?

Dus de grond is vrij eenvoudig: als iemand die uren niet werkt krijgt hij ze ook niet uitbetaald.

#3:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: vr 20 mrt 2020 21:41
    —
MrFloris schreef:
Het zijn in feite overuren toch?

Dus de grond is vrij eenvoudig: als iemand die uren niet werkt krijgt hij ze ook niet uitbetaald.


Zo kort door de bocht werkt het niet altijd en ik vraag mij af of dat nu ook wel opgaat.

#4:  Auteur: BasHart BerichtGeplaatst: za 21 mrt 2020 11:58
    —
MrFloris schreef:
als iemand die uren niet werkt krijgt hij ze ook niet uitbetaald.


Dat had ik ook bedacht, maar aan de andere kant heb ik er wel andere dingen voor moeten verplaatsen / afzeggen. En in feite is er door wederzijds goedvinden een bindende afspraak ontstaan tussen beide partijen.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl