Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 20 apr 2024 17:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Doden Sjeik Yassin; te begrijpen? of gewoon oliedom?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Valt de actie van Israel om Yassin te doden te begrijpen?
nee, oliedom ze werken zichzelf alleen maar in de nesten
80%
 80%  [ 12 ]
Ja, Israel is zelf immers ook vaak het doelwit geweest en stond met de rug tegen de muur
20%
 20%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 15

Auteur Bericht
taat



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 53


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 18:32    Onderwerp: Doden Sjeik Yassin; te begrijpen? of gewoon oliedom? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vraag me af wat jullie van deze stelling vinden.
_________________
Dat onze kinderen maar rijke ouders mogen krijgen! Cheers!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 18:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het heel dom, de situatie in de regio komt nu op scherp te staan, Dat is niet echt bevordelijk voor een mogelijk vredesproces, of om uberhaupt rust in die regio te krijgen.
Dit lokt alleen maar meer terreur uit als je het mij vraagt!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 18:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eén van de allereerste dingen die ik leerde op mijn studie was dat eigenrichting niet toegestaan was. Ik vind dit dus ook niet te begrijpen en ook niet logisch.

Hiermee lok je een reactie uit, die vervolgens ook weer een reactie uitlokt.

Resultaat? Een sneeuwbaleffect door één domme actie....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
taat



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 53


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het wel met jullie eens hoor.

Maar wat zou dan volgens jullie een goede reactie zijn op al het geweld dat vanuit Hamas gepleegd wordt?

Praten helpt niet dat heeft het verleden uitgewezen.

Wat denken jullie?
_________________
Dat onze kinderen maar rijke ouders mogen krijgen! Cheers!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zou er dan nog wel een goede reactie zijn???? Praten lost blijkbaar niets op, maar je kunt geweld ook niet met geweld oplossen....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
horsdeau

horsdeau


Geslacht: Vrouw



Berichten: 30


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 22:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp echte niet deze groiende neiging om "justice" van afstand te doen. Als mens iemand van terrorism verdenkt (zelfs een welgeformuleerde verkenking), en mens weet waar de verdacht is te vinden, en mens beschikt over het militaire middel om een arrest te executeren en het rechterlijke macht in te schakelen, waarom doet men dat niet in de eerste instantie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jerry



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik mis de optie: "voor mij is het einde allang zoek in de kwestie israel - palestina".

De kwestie gaat terug tot voor het jaar nul, beiden landen zijn niet meer schuldig of onschuldig te benoemen, een duidelijke grens valt er niet te trekken. Als iemand een oplossing voor alle ellende durft te noemen die te rechtvaardigen valt, mijn respect heb je.

Maar daar ik mij dit niet kan inbeelden, is het één bonk ellende daar, en doen beide landen wat voor hen goed is. Voor Israel valt dus een aanslag op Yassin te billijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 24 mrt 2004 23:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij zitten hier ook erg makkelijk over zo'n gecompliceerde zaak te praten omdat we er niet echt bij betrokken zijn maar ik gooi eens een balletje op-->

De Palestijnen beroepen zich op hun land sinds jaar 0 of eerder en doen daarmee toch echt sterk af. De joden waren een ontheemd volk en moesten na WOII ergens heen en de internationale gemeenschap, behalve de arabieren, heeft toen die plek aangewezen en die plek is ook erkend als de staat Israel. En wat er nu aan de hand is, is gewoon een ordinaire bekvechtpartij waarbij iedereen zich beroept op de geschiedenis en wie niet luisteren wil, krijgt met geweld te maken. Dit is een vicieuze cirkel omdat Israel zich nooit zal terugtrekken uit een erkende staat en de arabieren blijven roepen dat zij nog recht hebben op die staat.

Ik denk dat hiermee wel een discussie gestart kan worden. De liquidatie is niet goed te rekenen maar goed stel jezelf eens een dictator/slecht figuur voor die dood en verderf laat zaaien in jouw omgeving... Daarom zijn denk ik de VS er ook niet meteen als de kippen bijgeweest om te veroordelen.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 0:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

horsdeau schreef:
Ik begrijp echte niet deze groiende neiging om "justice" van afstand te doen. Als mens iemand van terrorism verdenkt (zelfs een welgeformuleerde verkenking), en mens weet waar de verdacht is te vinden, en mens beschikt over het militaire middel om een arrest te executeren en het rechterlijke macht in te schakelen, waarom doet men dat niet in de eerste instantie?


Daar verbaas ik me ook over Horsdeau.
Maar ik denk dat Israël helemaal niet wil samenwerken met Palestina maar alleen maar aanslagen wil plegen.
Het is makkelijker van de Sheik een martelaar (martor ???) te maken dan een gevangene die invloed blijft houden.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 0:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dat is ook de reden dat er waarschijnlijk nooit een oplossing in deze kwestie zal komen. Ze willen helemaal geen oplossing, het enige wat beide partijen willen is hun zin. En om hun zin te krijgen willen ze geen water bij de wijn te doen...
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 1:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Door deze sjeik om te brengen hebben ze m alleen maar meer eer aangedaan, en zijn standpunt doen versterken. Nu is hij zlef het dode bewijs van de acties van Israel. Hem vastzetten had meer zin gehad, hij kan toch niet zo 123 vluchten, de man was bijna volledig verlamd. Nu zal hij de geschiedenis ingaan als een bijna mytisch figuur. Vind ik niet zo handig van Israel.
De muur die Israel bouwt vind ik trouwens ook niet kunnen, al helemaal niet omdat deze muur op palestijns gebied wordt gebouwd!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tinkerbel




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Israël had dit niet moeten doen en hem inderdaad op moeten pakken en vastzetten maar ik denk dat ze er vanuit gingen dat dat niet zou helpen.

Yassin is nl. al eerder opgepakt geweest voor aanslagen en had een forse gevangenisstraf gekregen echter na een paar jaar werd hij vrijgelaten. De reden daarvan was dat Hamas hem uitwisselde tegen een paar Israëliërs(???) die zij ontvoerd hadden. In die zin had het dus weinig zin om hem vast te zetten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 12:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is idd probleem waar Israel mee te kampen heeft. Als zij iemand vastzetten worden er soldaten van Israel of andere personen ontvoerd en gaan ze vaak over tot ruil. Paar weken geleden hebben ze toch een hele horde Palestijnen vrijgelaten voor maar 2 mensen en info over die bekende piloot waarvan ze niet eens weten of hij nog in leven is.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 25 mrt 2004 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De aanslag op sjeik Yassin is wel begrijpelijk, maar absoluut niet goed te keuren.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 26 mrt 2004 1:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat dat ook één van de grotere problemen is, dat was er ook gedaan wordt het is toch nooit een goede actie! Iedere actie die ondernomen wordt lokt een reactie uit. Of je nu iemand vastzet of vermoord.....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds