Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 13:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Deskundigen oordeel en mediator
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 20:29    Onderwerp: Deskundigen oordeel en mediator Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een conflict met mijn werkgever. Het advies van de Arbo arts is dat ik er samen met mijn werkgever moet zien uit te komen eventueel m.b.v. een mediator.
Ik wil graag van de mediator gebruik maken maar mijn werkgever niet. Tevens ben ik bezig met de aanvraag van een deskundigenoordeel bij het UWV.

Nu heb ik enkele vragen:
1. Wat kan ik met het deskundigen oordeel van het UWV?
2. Wie moet de mediator betalen?
3. Waar kan je een mediator vinden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: do 29 mrt 2007 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

1. Over het deskundigenoordeel van het UWV vind je hier een goed en helder artikel. Zo'n oordeel geeft meestal advies/handvaten voor het reďntegratieproces.

2. De kosten voor een mediator worden meestal over beide partijen verdeeld. Veel werkgevers zijn wel bereid alles of in elk geval een groot gedeelte van de kosten voor hun rekening te nemen. Misschien ligt dat bij jou wat moeilijker, omdat de werkgever niet zo happig lijkt te zijn op een mediaton. Overigens is het voor hem wel 'aan te raden' om mee te werken, zeker als de arbo-arts een mediation adviseert: anders kan het UWV de werkgever later gaan verwijten dat hij onvoldoende reďntegratie-inspanningen heeft getoond.

3. Mediators vind je gewoon op internet (google maar 's naar 'arbeidszaken mediation' en dan eventueel je regio erbij), in de telefoon- of gemeentegids en anders via het Juridisch Loket (voordeel van dat laatste is dat zij alleen doorverwijzen naar erkende mediators).
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 8:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

LeChat bedankt voor de antwoorden.

Mijn werkgever zegt dat hij een mediator niet weigert, alleen wil de werkgever hier niet voor betalen. Een reden is dat ze op dit moment er financieel slecht voor staan een andere reden is dat ze niet in de keuken willen laten kijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
torilion

torilion

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 59


BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 19:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een deskundigenoordeel wordt veel gevraagd als 2nd opinion. Als bijvoorbeeld de bedrijfsarts u geschikt verklaart voor werkzaamheden, terwijl u zelf meent ongeschikt te zijn. Veel bedrijfsartsen zijn werkgeversvriendelijk en stellen dat u wel kunt werken terwijl u zelf vindt van niet. Ook komt vaak voor dat de bedrijfsarts zegt dat er een arbeidsconflict is en dat u dat bij de werkgever of evt een mediator moet oplossen, maar dat u niet ziek bent. Als u het hiermee oneens bent kunt u dus terecht bij het UWV.

Het is normaal dat de werkgever de mediator betaalt. Weigert hij dit (om wat voor reden dan ook), dan is het erg prettig voor de dossiervorming om daar een schriftelijke bevestiging van te hebben. Dit kan later namelijk van pas komen en uw juridische positie verbeteren. Natuurlijk is vaak niet aan te raden om olie op het vuur te gooien (afhankelijk van de vraag of u uw baan wilt houden), dus doe het dan desnoods tussen de regels door in een e-mail of iets dergelijks. Bevestig iig dat de bedrijfsarts mediation voor heeft gesteld en dat de werkgever dit niet wil, c.q. niet bereid is hiervoor te betalen.

Succes!

Mr. R.A. de Graauw
_________________
https://vaststellingsovereenkomst.info
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: vr 30 mrt 2007 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo torilion

Bedankt voor het antwoord.

Mijn probleem is als volgt te beschrijven. Op mijn werk heb ik 3 woede-uitbarstingen gehad tegen collega’s. De oorzaak van het probleem ligt aan het niet leiding geven van de directie of iemand anders. Omdat ik probeerde mensen te sturen gingen ze zich tegen mij verzetten. Bij de 3e woede-uitbarsting stond mijn baas erbij en deed niets. Ik had ruzie met 1 collega en kreeg een trap in de rug (niet letterlijk) van een andere collega. Toen ben ik ziek naar huis gegaan.

Bij de Arbo arts heb ik gezegd dat ik niet ziek ben maar in de huidige situatie kan ik niet naar het werk. De arts stelde het gebruik van een mediator voor en dat wil ik. Mijn baas weigert een mediator niet maar dan moet ik de mediator zelf betalen. De Arbo gaat er vanuit dat je een mediator kunt regelen via het UWV maar dat is niet zo. Dit kan alleen als je ziek bent of een uitkering hebt. Vervolgens heb ik contact gehad met de Arbo arts en hij stelt voor om een deskundigen oordeel aan te vragen de aanvraag is eruit en ik wacht op antwoord. Dit kost trouwens 50 EURO. Hoe het nu verder gaat met het UWV weet ik nog niet.

Mijn werkgever blijft echter aandringen op een gesprek maar dat wil ik pas als ik de uitslag van het deskundigenoordeel weet.
Verder wordt ik nu bij gestaan door de rechtsbijstand. Vandaag hoorde ik van de rechtsbijstand dat er in de wet niets over mediation is vastgelegd. Zoals je zelf al aangeeft betaalt normaal gesproken de werkgever maar dat is hij niet verplicht en mijn werkgever zal dat niet doen.

Wat mij nu opvalt is dat er veel over mediation wordt gesproken maar dat er niets voor geregeld is. Ook vind ik het vreemd dat het gebruik van een mediator niet in de rechtsbijstandverzekering zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 3:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Robin,

In jouw geval is onder andere van belang of jij een leidinggevende functie hebt en hoe erg de woede uitvallen waren. (Kennelijk niet erg genoeg om je op staande voet te ontslaan, dus dat scheelt dan weer.)

Het is inderdaad gebruikelijk dat de werkgever mediation betaald. Anderzijds, je geeft zelf al aan dat je niet ziek bent maar dat het probleem ligt in het functioneren van jouzelf en collega's. Is dat al eens besproken op het werk? Mediation kost een hoop geld en ik kan me voorstellen dat als jij simpelweg woede-uitbarstingen krijgt wegens disfunctionerende collega's (volgens jou), jijzelf geen leidinggevende bent, en je vervolgens ziekmeld, dat je werkgever er niet op zit te wachten om een hoop geld uit te geven aan het oplossen van 'jouw' probleem.

Ik ken natuurlijk niet de details van de zaak, maar zoals jij het tot dusverre beschreven hebt is een goed gesprek tussen jou en je leidinggevende het eerste dat zou moeten plaatsvinden. Al dan niet met mediator.

Zoals Torilion al schrijft is het goed vast te leggen dat je werkgever niet voor de kosten wil opdraaien. Anderzijds is dat volstrekt onvoldoende. Het zou beter zijn als jezelf zou aanbieden desnoods zonder mediation een gesprek aan te gaan, maar wel onder 4 ogen. Immers, hij (of zij)iemand erbij, dan jij ook.

Zoals ik jouw casus nu inschat ben je volstrekt kansloos.

Je bent immers niet ziek en de oorzaak van het conflict is weliswaar duidelijk, maar het is maar zeer de vraag of dat je huidige handelwijze rechtvaardigt. Dat je niet ziek bent zal naar alle waarschijnlijkheid ook de uitkomst van het deskundigenoordeel UWV zijn dus daar heeft hooguit je werkgever wat aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 11:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marco,

Ik heb geen leidinggevende functie en dat heeft eigenlijk niemand in ons bedrijf. De directie zou dit naar mijn idee moeten doen maar zij gaan ervan uit dat iedereen zelfstandig kan werken.

Mijn woede-uitbarstingen zijn te beschrijven als verbaal geweld en dan bedoel ik keihard en confronterend naar collega’s. Ik zeg hen dan recht in het gezicht wat ik van hen vind.
Verder heb ik 1 keer een bloempot kapot geschopt maar die heb ik de volgende dag meteen vervangen door een betere.
Bij de laatste woede-uitbarsting had ik het gevoel dat ik mij niet meer in de hand had, ik had verbale ruzie met 1 collega en een andere collega gaf mij figuurlijk een trap in de rug. Mijn baas stond erbij en keek erna, ik keek naar hem en hij zei niets. Ik was in alle staten en kon mij net inhouden om de collega die mij een trap in de rug heeft gegeven geen klap voor de kop te geven, dus heb ik besloten om ziek naar huis te gaan.
Mijn functioneren zie ik als een gevolg van het niet leidinggeven. Er gebeurt op mijn bedrijf meer wat niet door de beugel kan. De broer van mijn baas heeft een eigen B.V. en die runt hij in de baas zijn tijd. Zo kan ik veel voorvallen aanhalen, maar zoals ik het zie doet iedereen maar wat (anarchie).

Ik heb dus al vele gesprekken met mijn bazen gehad over vele misstanden in het bedrijf. Tijdens de gesprekken zeggen mijn bazen dat mijn inhoud klopt en dat is leuk als ze er iets meedoen en dat gebeurt niet. Ik kan je zeggen dat het fijn is dat je, je verhaal mag doen en dat ze je ook nog gelijk geven maar dat het frustrerend is dat ze er (bijna) niets meedoen.

Ik moet nu een gesprek aangaan met mijn 2 bazen dus onder 6 ogen, maar zoals gezegd zie ik daar niet veel heil in omdat ik al zoveel gesprekken met hen heb gehad.
Een ander idee van mij is om een e-mail gesprek aan te gaan zodat er meteen iets is vastgelegd.

Ik zie wel hoever ik kom.

Het klopt een makkelijker weg zou geweest zijn om de zieke te spelen, alleen heb ik daar problemen mee omdat ik eerlijk en oprecht ben. Ik weet dat daar aan alle kanten misbruik van wordt gemaakt en nu blijkt dat ik 8,5 jaar met mensen heb samengewerkt die niet te vertrouwen zijn.
Ik werk 8,5 jaar samen met mijn bazen omdat we voorheen 2,5 jaar collega’s zijn geweest op dit moment werk ik bijna 6 jaar voor mijn huidige werkgever. De bazen hebben mij benaderd om voor hun te komen werken en ik zag dat als een uitdaging ook omdat ik 2,5 jaar goed met hun had samengewerkt.
Wat ik nu weet is dat oud collega’s die ineens baas worden zich heel anders gaan gedragen al willen ze zelf anders doen geloven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
torilion

torilion

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 59


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 13:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een 'e-mail gesprek' in een dergelijke situatie werkt vaak formaliserend en lost het probleem dan niet op, maar maakt het erger. Face to face geef ik het wat dat betreft meer kansen, maar dit is ook afhankelijk van de diverse persoonlijkheden. Wel is het raadzaam (mede afhankelijk van de uitkomst en hetgeen besproken is) dat eea in een gespreksverslag of e-mail bevestiging wordt vastgelegd. Waarom je volstrekt kansloos zou staan (andere reactie/ Marco) en wat hier precies mee bedoeld wordt, is mij een raadsel.
_________________
https://vaststellingsovereenkomst.info
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 13:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gisterenavond kreeg ik van iemand de tip om een memorecorder tijdens een gesprek te gebruiken, ik schaf mij er maandag meteen een aan.

Het probleem is dat het vertrouwen nu weg is. Als voorbeeld heeft één van de bazen mij via een forum benadert en niet gezegd wie hij was. Op een bepaalt moment stuurt hij mij e-mails met als e-mailadres zijn voornaam dus weet ik dat hij het is. Vervolgens probeert hij mij op de kast te jagen wat hem gelukt is, ik heb namelijk een e-mail geschreven naar alle collega’s hoe ik benadert wordt door de directie. Het probleem is dat internet geen bewijs is.

Ik ga van een gesprek zeker een verlag maken met als input de memorecorder. Iets meer dan een week geleden ben ik begonnen om alles op papier te zetten en het is nu inmiddels 10 kantjes met wat er allemaal gebeurd is en hoe alles verloopt.

Zoals gezegd heb ik nu hulp van mijn rechtsbijstand en zij hebben gevraagd of ik nog wel terug zou willen naar mijn werkgever. Hier heb ik over nagedacht en ik denk dat het inmiddels te ver uit de hand gelopen is. Mijn rechtsbijstand zegt dat er mogelijkheden zijn om in ieder geval aanspraak te kunnen maken op een WW-uitkering.
Van andere mensen hoor ik het tegenovergestelde dat de kans klein is om aanspraak te kunnen maken op een WW-uitkering.

De toekomst zal uitwijzen wie er gelijk heeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
torilion

torilion

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 59


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aanspraak op ww moet op basis van de info hier op het forum makkelijk te halen zijn. Het zal er bij beëindiging in deze omstandigheden van vertrouwensbreuk vooral omgaan hoe hoog de evt. ontslagvergoeding zal zijn.
_________________
https://vaststellingsovereenkomst.info
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 13:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop dat dit bewijs als bewijs geldt alleen zet ik daar enige vraagtekens bij. Van internet bijvoorbeeld kan je niets bewijzen een hotmail e-mail adres kan iedereen aanmaken en je kunt altijd met e-mail manipuleren.
Verder heb ik dus nagenoeg iedereen tegen mij de directie en nagenoeg alle collega’s. Op zich is dat begrijpelijk omdat iedereen aan zijn eigen belang moet denken.

Mijn probleem is in deze dat het mijn woord is tegen vele anderen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou maar aansturen op een regeling en gaan zoeken naar een nieuwe baan. De wijze van werken verandert toch niet. En jouw gedrag op de afdeling kan best onder de "dringende redenen" nodig voor ontslag vallen.
Beter als je er samen soepel uitkomt. Bijvoorbeeld dat jij 6 maanden te tijd krijgt om iets anders te zoeken en dat voor elke maand dat dat eerder lukt jij een premie ontvangt. Maar er zijn natuurlijk vele vormen mogelijk en ht hangt er ook een beetje van af hoe makkelijk het voor jou is iets nieuws te vinden.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 15:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo tikSimone,

Mensen raden mij af om nu een nieuwe baan te zoeken omdat je vol zit met haat en dat klopt. Mij wordt geadviseerd om dit af te handelen vervolgens even rust te nemen en dan pas weer verder te kijken.

Ik heb getracht om de werkwijze van anderen te beďnvloeden zodat ik beter zou kunnen werken en minder uren zou hoeven te gaan werken. Op een bepaalt moment maak ik tussen de 80-100 uur per week en dat was ik niet meer van plan omdat andere collega’s er de randen vanaf lopen.

Het zou mooi zijn dat je er soepel uit kunt komen alleen geloof ik daar nu niet meer in. Ze dreigen om mijn vrije dagen af te pakken en ze hebben gedreigd om mijn salaris niet te betalen. Hier heb ik verweer tegen gevoerd. Mijn salaris van Maart heb ik nog niet ontvangen dus moet ik morgen een aangetekende brief sturen en ik moet het UWV inlichten.

De kans dat ik door hen op enigerlei wijze tegemoet gekomen wordt acht ik uitgesloten. Ik zal je zeggen dat ik veel uren gemaakt heb die ik niet geschreven heb en zo heb ik wel vaker wat laten zitten. Ik heb altijd geprobeerd om mijn werk zo goed als mogelijk uit te voeren ook in slechte tijden. En nu krijg is dit als dank.

Ander werk zal ik niet makkelijk vinden omdat ik in een gebied woon waar het werk niet voor het oprapen ligt. Verder ben ik eigenlijk bejaard voor de IT wereld.

Ondanks dat ik weet dat het niet makkelijk zal worden voor mij probeer ik door te gaan omdat ik het schandelijk vind hoe ik behandeld wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 17:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hm, met zulke werkweken, een redelijke chaos op kantoor en een gebrek aan leiding/coördinatie moet je, op grond van jouw felle reactie, misschien toch ook maar eens wél vinden dat je ziek bent. Dergelijke woedeaanvallen (die helemaal niet onterecht hoeven te zijn, hoor!) kunnen heel goed een symptoom zijn van overspannenheid of naar die fase toegaan.

Ik begrijp heel goed dat je er netjes uit wilt komen en dat is je ook te prijzen. Alleen, op grond van de acties van de werkgever en de situatie die je beschrijft op het werk vermoed ik dat het uiteindelijk niets wordt.

Een beetje ook wat torilion schrijft.

Ik wens je in elk geval heel veel succes en sterkte, want het is altijd zuur om te moeten constateren dat dat waar je zo hard voor gewerkt hebt uiteindelijk zo uitwerkt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
RobinRobin



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 38


BerichtGeplaatst: zo 01 apr 2007 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op het moment van de woede-uitbarstingen maakte ik nog normale weken. Zoals gezegd was het mijn bedoeling om geen weken van 80-100 uur meer te gaan maken maar omdat te bereiken zouden mijn collega’s zich meer moeten inspannen. De extra inspanning die ze voor mij zouden moeten leveren is hun werk beter doen en als ik hun wat vraag dat ze gewoon meewerken en niet tegenwerken.

Mijn probleem is altijd dat ik onder enorme druk kom omdat ik de laatste schakel ben bij het afleveren van de machine. Ik help mee met testen van de machine elektrisch en mechanisch, verder schrijf ik de software, installeer de machine bij de klant met andere collega’s, help de operators met bedienen van de machine en ben er vaak bij met de afname test daarna schrijf ik de handleiding.

Ik denk ook dat het niet goed afloopt zeker niet na het aangetekende schrijven van afgelopen maandag. Verder heb ik mijn collega nog altijd geholpen als hij mij een e-mail stuurde.

Bedankt voor jouw steun. Dit is iets wat ik nog nooit meegemaakt heb en ik vind het triest dat je zo door je bazen behandeld wordt waar je bijna 8,5 jaar mee samen hebt gewerkt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds