Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 17:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

De Raio selectieronden... zijn er ervaringsdeskundigen?
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MartijnZ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 25


BerichtGeplaatst: ma 16 mrt 2009 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

anne27 schreef:
MartijnZ succes met het invullen van het sollicitatieformulier!
Thomasm, heb je de eerste testdag al gehad/overleefd? Ik ben benieuwd.

Ik heb mijn sollicitatieformulier vandaag gepost, afwachten dus. Spannend!
Ik ga me nu maar eens verdiepen in het boek van Bloemers.
Het boek over assessment van Bas Kok en Ferry de Jongh schijnt ook heel handig te zijn.

Succes allemaal!

groet,
Anne


Bedankt en jij ook succes. Het boek van Kok/de Jongh heb ik zaterdag gehaald. Ziet er wel goed uit, lekker praktisch. Bloemers is ook wel goed, met die 2 in huis moet het genoeg zijn lijkt me. Ik hou het daarbij in elk geval, het moet niet te gek worden natuurlijk. Heb ook de IQ test boekjes van Van Minden besteld op aanraden van iemand die psychologie heeft gestudeerd en in de HR hoek zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
thomasm



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Anne27 e.a.,

De testen heb ik inmiddels achter de rug en het resultaat is positief! Op naar het voorgesprek dus.

Informatie over de testdag en de testwijze:
- De test bestond uit 4 onderdelen. Voor de structuur en opbouw van de testdag verwijs ik naar de zeer goede posts van Deniseh en LindavdS in dit topic en elders op het forum.

- De test wordt niet op de computer afgenomen, maar op papier. Voor mij kwam dit als een verassing.

- De test wordt afgenomen in een grote ruimte; je ziet dus alle medekandidaten. Zelf vond ik dit erg prettig. In de pauze (na de tweede test, 10 minuten pauze) kun je dus even ontspannen door een lotgenoot aan te spreken.

- In de ruimte is water, koffie en thee beschikbaar. Je zit een paar uur in dezelfde ruimte, dus misschien moet je wel een snickers (o.i.d.) meenemen.

- Voor elke test krijg je een instructie. Je hebt de mogelijkheid om vragen te stellen. De instructie is echter heel duidelijk. Als je Bloemers hebt doorgenomen weet je eigenlijk alles al.

Tips omtrent de vier tests:
- dubbele analogien: vond ik veruit het moeilijkste onderdeel. Ga uit van de vragen van bloemers. Bijna elke test op internet is te eenvoudig.

- Figurenreeksen: was van het niveau Bloemers en viel mij bijzonder mee. De figuren waarmee het LTP je laat worstelen zijn zeer duidelijk getekend. Dit is handig aangezien je bij online-testen en Bloemers nog wel eens vraagtekens kan plaatsen bij de onduidelijke weergave (en de bijpassende beantwoording).

- Syllogismen: uitermate goed te oefenen onderdeel. De 20 opdrachten zijn in de voorgeschreven tijd te maken. Laat je bij het oefenen niet van de wijs brengen door websites en boeken (incl. Bloemers): hier staan namelijk meerdere fouten in.
Laat je ook vooral niet verrassen door de gekke zins- en woordkeuze. Benader elke vraag gewoon als A (is), (is niet) of (is een beetje) B etc.

- Taaltest: tot mijn verbazing bevatte deze test GEEN spellingstoets. Wees hier dus op voorbereid. Het gaat vooral om verkeerd gebruik van verwijswoorden (die of dat, wat of dat, de groep mensen keken of keek etc) en verkeerde zinsbouw.

Algemene tips ter voorbereiding:
- Op de website van het LTP kun je een aantal tests maken. Deze tests geven een goede indruk van de gebruikte layout tijdens de testdag.

- Probeer niet teveel te oefenen, maar oefen wel gericht. Er staan zeer veel slechte tests online. De meeste zijn te simpel of bevatten fouten (dit geldt dus ook voor intermediair.nl etc.)

- Oefen alleen serieus. Er bestaat slechts een gering aanbod aan goed oefenmateriaal. Dit goede materiaal moet dus ook goed aangewend worden. Bloemers en Kok/de Jong zijn prima. Maak deze tests alleen als je alle informatie uit Bloemers over de tests hebt gelezen. Gebruik direct een stopwatch.
Het probleem is dat als je deze tests voor de grap maakt (en de antwoorden bekijkt) je later - bij een serieuze poging - de antwoorden nog weet. Een serieuze oefenpoging heeft dan al geen zin meer.

Iedereen veel succes gewenst!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
W.J.



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 28 mrt 2009 16:28    Onderwerp: . Reageer met quote Naar onder Naar boven

.mmm.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2009 22:40    Onderwerp: thanks! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor je aanvullende tips, Thomas! Nuttig, vooral de tests op de site van LTP.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 10:32    Onderwerp: thanks! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank voor je aanvullende tips, Thomas! Nuttig, vooral de tests op de site van LTP.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anne27



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 13:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Thomasm,

Goed dat je door bent! En bedankt voor de tips. Ik heb de boeken nu wel gelezen en ben een beetje aan het oefenen. Af en toe vraag ik me toch echt af waarom ik hier ook al weer aan begonnen ben... maar ja je moet, er wat voor over hebben om rechter of ovj te willen worden Smile

succes allemaal!

groet Anne27
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hannie



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 32


BerichtGeplaatst: ma 20 apr 2009 17:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De maatschappelijke stage op de middelbare school zou je wel niet mee mogen tellen met vrijwilligers werk of wel?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 21:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hi ThomasM, wanneer is je voorgesprek?

Hi Anne, ben je door de analytische test gekomen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
thomasm



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 23 apr 2009 22:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi meeuw,

Voorgesprek en assessment achter de rug. Beiden positief!

Jij ook veel succes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
anne27



Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 24 apr 2009 9:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal!

Ook ik heb gelukkig de eerste ronde overleefd. Op naar het voorgesprek!

groet,

Anne27
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hannie



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 32


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 16:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zou iemand a.u.b. even één vraag willen vertellen zodat ik ongeveer weet wat de moeilijkheidsgraad is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nylrac



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 11


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik zou zeggen, zie p. 115 e.v., p. 130 e.v. en p. 100 e.v. van Bloemers.
in elk geval m.b.t. de dubbele analogieën stond een van de opgaven in Bloemers ook in de door mij afgelegde test. (spreken staat tot zilver als zwijgen staat tot goud)
Wat betreft de taalvaardigheidstest, die is (geheel) anders dan in Bloemers. Er is telkens slechts één zinsdeel waar een fout in zit (of er zit geheel geen fout in de zin) en niet zoals in Bloemers dat er meerder fouten in kunnen zitten. Op de spelling hoefde je ook niet te letten.
Voorbeeld: Een groep mensen / liepen over de drukke winkelstraat/ waar die middag een optreden / was van een muziekband.
Je moet dan aangeven of t antwoord is dat er in zinsdeel a, b, c of d een fout zit of antwoord e, dat er geen enkele fout in de zin zit.
(hehe nu hopen dat ik geen fout maak in t voorbeeld Cool ) Beetje stom voorbeeld misschien, maar ja je snapt in elk geval van hoe en wat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hannie



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 32


BerichtGeplaatst: ma 04 mei 2009 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nylrac schreef:
ik zou zeggen, zie p. 115 e.v., p. 130 e.v. en p. 100 e.v. van Bloemers.
in elk geval m.b.t. de dubbele analogieën stond een van de opgaven in Bloemers ook in de door mij afgelegde test. (spreken staat tot zilver als zwijgen staat tot goud)
Wat betreft de taalvaardigheidstest, die is (geheel) anders dan in Bloemers. Er is telkens slechts één zinsdeel waar een fout in zit (of er zit geheel geen fout in de zin) en niet zoals in Bloemers dat er meerder fouten in kunnen zitten. Op de spelling hoefde je ook niet te letten.
Voorbeeld: Een groep mensen / liepen over de drukke winkelstraat/ waar die middag een optreden / was van een muziekband.
Je moet dan aangeven of t antwoord is dat er in zinsdeel a, b, c of d een fout zit of antwoord e, dat er geen enkele fout in de zin zit.
(hehe nu hopen dat ik geen fout maak in t voorbeeld Cool ) Beetje stom voorbeeld misschien, maar ja je snapt in elk geval van hoe en wat.


oké, bedankt voor het voorbeeld van de taalvaardigheidstest, maar ik heb dat boek van Bloemers (nog) niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Evaaaaaaaaa



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 9:58    Onderwerp: raio met buitenlandse studie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Smile

Ik studeer rechten in Londen maar ik wil graag rechter worden in Nederland. Ik ben een Nederlandse maar ben dus niet afgestudeerd in Nederlands recht... Is er een kansje dat ze me accepteren bij raio?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartijnZ



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 25


BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 15:23    Onderwerp: Re: raio met buitenlandse studie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evaaaaaaaaa schreef:
Hallo Smile

Ik studeer rechten in Londen maar ik wil graag rechter worden in Nederland. Ik ben een Nederlandse maar ben dus niet afgestudeerd in Nederlands recht... Is er een kansje dat ze me accepteren bij raio?


denk het niet, je hebt een opleiding met civiel effect nodig, dus een rechtenstudie met een bepaald minimum nederlands recht
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds