Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 24 apr 2024 2:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Cellenbrand Schiphol
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 14:14    Onderwerp: Cellenbrand Schiphol Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik was benieuwd naar jullie mening over het al dan niet geven van een (permanente) verblijfsvergunning aan de illegale mensen die de cellenbrand op Schiphol van dichtbij hebben meegemaakt? Moeten ze uberhaupt een verblijfsvergunning krijgen en zo ja, moet deze tijdelijk of permanent zijn? Of heeft iemand andere opties? Ik hoor ze graag.

Peetje
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 14:18    Onderwerp: Re: Cellenbrand Schiphol Reageer met quote Naar onder Naar boven

It's me ... Peetje! schreef:
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd naar jullie mening over het al dan niet geven van een (permanente) verblijfsvergunning aan de illegale mensen die de cellenbrand op Schiphol van dichtbij hebben meegemaakt? Moeten ze uberhaupt een verblijfsvergunning krijgen en zo ja, moet deze tijdelijk of permanent zijn? Of heeft iemand andere opties? Ik hoor ze graag.

Peetje

Ik ben absoluut tegen een pardon, al is het alleen maar om een dagelijkse brandstichting te voorkomen. Verder zie ik ook niet waarom het meegemaakt hebben van die brand bij zou dragen aan het recht om hier te mogen blijven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: di 01 nov 2005 14:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik moet er ook inderdaad nog een kanttekening bij plaatsen, want het krijgen van een verblijfsvergunning kan alleen als de brand niet te verwijten is aan de gedetineerden in de cellen (als ik het goed heb begrepen tenminste). Het moet dus gaan om een factor van buitenaf.
_________________
Very Happy/ P€€TJ€ Very Happy/
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 11:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als blijkt dat door toedoen van fouten van de Nederlandse overheid deze brand heeft kunnen ontstaan, vind ik dat in sommige gevallen van de overlevenden alsnog een verblijfsvergunning mag worden verleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Als blijkt dat door toedoen van fouten van de Nederlandse overheid deze brand heeft kunnen ontstaan, vind ik dat in sommige gevallen van de overlevenden alsnog een verblijfsvergunning mag worden verleend.

Waarom ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanuit coulance voor sommige mensen die door (eventuele) laksheid van de Nederlandse overheid een bijzonder traumatische ervaring hebben opgedaan.

Ik vind het uberhaupt al zeer twijfelachtig dat illegalen op dezelfde manier worden behandeld als veroordeelde criminelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Vanuit coulance voor sommige mensen die door (eventuele) laksheid van de Nederlandse overheid een bijzonder traumatische ervaring hebben opgedaan.

Ik vind het uberhaupt al zeer twijfelachtig dat illegalen op dezelfde manier worden behandeld als veroordeelde criminelen.

Een illegaal is toch 'gewoon' een verdachte (van het illegaal in Nederland verblijven) met een (vermoedelijke) woon- of verblijfplaats buiten Nederland c.q. één met vluchtgevaar ?

Dan is de behandeling niet zo heel erg verschillend van die in reguliere voorlopige hechtenis zit.

Ik vind het heel vreemd om iemand die objectief gezien niet in Nederland mag blijven vanwege het feit dat 'ie iets heeft meegemaakt (wat naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens door één of meer mede-illegalen, al dan niet met het doel een uitbraak te faciliteren) toch een verblijf te gunnen.

De brand verandert imho niets aan de criteria op basis waarvan perso(o)n(en) in kwestie geen verblijf gegund was.

Zou je dat anders zien, dan zou ook een stevige incentive zijn voor elke illegaal en elke asielzoeker om maar vooral op alle mogelijke manieren misdrijven en nare gebeurtenissen uit te lokken, teneinde een verblijfsvergunning te krijgen. Voor je het weet vinden er dan allerlei mishandelingen en verkrachtingen plaats. Het aangevoerde argument zal dan zijn dat de overheid tekort is geschoten in het voorkomen van die misdrijven en dat daarom een verblijfsvergunning gerechtvaardigd is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 16:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Indien het is aangestoken, moet diegene gestraft worden. Natuurlijk krijgt deze persoon geen verblijfsvergunning als hij illegaal hier verblijft.

Als bestuurder kunnen er meer gronden meespelen om tot een besluit te komen dan alleen strikt juridische. Ik denk dat op basis van coulance in specifieke gevallen door dit voorval alsnog een verblijfsvergunning kan worden verleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stel nu dat er brand uit breekt in een huis van bewaring. Moeten alle gedetineerden dan ook gratie krijgen ?

En wat te doen wanneer het geen brand is, maar bijvoorbeeld het zien plegen van een gruwelijke moord ?

En wat te denken van alle mensen die detineerd het slachtoffer zijn van allerlei mishandelingen (Bubba, iemand ?), moeten die dan ook gratie krijgen ?

En dan heb ik het al helemaal niet over het feit dat er tussen de mensen die jij vrij wilt laten rondlopen personen zitten die met geweld hebben geprobeerd de hulppogingen van de bewakers te frustreren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 03 nov 2005 23:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het verschil is dat je de illegaliteit van een persoon die zich illegaal in Nederland bevindt heel eenvoudig kunt wegnemen, namelijk door het toekennen van een verblijfsvergunning. De noodzaak deze persoon in verdere detentie te houden vervalt dan direct.

Iets dergelijks is niet mogelijk voor iemand die wegens moord veroordeeld is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds