Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 20 apr 2024 12:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bush en Kerry lid van Skull&bones wat te denken
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 13:53    Onderwerp: Bush en Kerry lid van Skull&bones wat te denken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een tijdje geleden was er op Nova een documentaire over de geheime genootschap Skull and Bones en het lidmaatschap daarvan van zowel Kerry als Bush. Dit schokeerde mij nogal omdat ik me nu afvraag of hier nog wel sprake is van een democratie aangezien er voor de amerikanen geen echte keus meer is. Sad

Wat denken jullie (als medejuristen) hier eigenlijk van? Very Happy


De NOVA-documentaire: http://www.novatv.nl/index.cfm?fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=2341


Laatst aangepast door Remco op za 10 apr 2004 12:31, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien moet je het probleem wat verder uitwerken. Dat Bush en Kerry lid zijn geweest van eenzelfde genootschap doet mij eerlijkgezegd niet zo veel. Ik neem aan dat ze zich sindsdien nog wel ontwikkeld hebben. Bovendien lijken de standpunten van Bush en Kerry in deze verkiezingsstrijd nogal van elkaar te verschillen.

Verder hebben de Democraten uit vrije wil voor Kerry gekozen als presidentskandidaat. En bovendien zijn er nog andere kandidaten om op te stemmen, zoals bijvoorbeeld Ralph Nader. Daarnaast zie ik onder Amerikanen geen wil om het huidige kiesstelsel aan te passen. Dat moeten ze vooral zelf weten, ook dat is democratisch.

Ik zie het probleem dus niet.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 15:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lid zijn van een studentenclub op zichzelf is inderdaad geen reden tot zorg. Maar:

Quote:
Uiteindelijk zweren ze eeuwige trouw aan de Orde van Skull and Bones. Veel onderzoekers geloven dat ze dit gedeelte zeer serieus nemen. Onderzoeker en voormalig officier van de Amerikaanse inlichtingendienst van de Marine, William Cooper, schrijft in zijn boek Behold a Pale Horse, dat de eed die George W. Bush moest afleggen voor zijn presidentschap geheel niets voor hem betekende. Journaliste Alexandra Robbins, die als eerste toestemming kreeg om voor haar boek een aantal Bonesleden te interviewen, schreef naderhand: de Knights leren al snel dat vriendschappelijke contacten, familie, naties, koningen en God ondergeschikt zijn aan de eed die ze in de Tombe hebben gezworen


Het probleem zit 'm er dan in dat de loyaliteit bij een genootschap ligt waar deze eigenlijk bij de kiezer hoort te liggen en het absoluut geheime karakter van de club de openbaarheid en doorzichtigheid van het bestuur ondermijnt.
Aangezien er geen redelijk alternatief is (Nader maakt nl.geen kans) kun je je afvragen of er nog wel sprake is van een keus.

Kerry en Bush verschillen op m.i. belangrijke items nauwelijks of niet van mening. ( neem de Patriot Act en/of strijd tegen terrorisme).

Leuk om met je te debateren... Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 16:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als die eed bij de Skulls dan echt zo belangrijk schijnt te zijn, dan zou ik toch graag de meningen van Bush en Kerry hierover willen horen. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat een of andere eed voor een vreemd clubje belangrijker is dan het presidentschap. Bush lijkt dat presidentschap in mijn ogen, terecht, behoorlijk serieus te nemen, maar hoe hij tegen dat clubje aankijkt is onbekend. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als dat belangrijker zou zijn dan het presidentschap. De loyaliteit van Bush en Kerry aan dat clubje is in ieder geval nog niet aangetoond.

Nader is inderdaad geen redelijk alternatief, maar in Nederland zijn partijen buiten VVD, CDA en PvdA dat eigenlijk ook niet. Bovendien schuiven ook die partijen altijd heel erg naar elkaar op qua standpunten, net als in de VS. Alle partijen hebben immers 'vaste kiezers' en de uitslag wordt grotendeels bepaald door de zwevende kiezers. Deze bevinden zich vrijwel zonder uitzondering in het midden, dus daar schuiven de partijen naar toe. De PvdA zou vijf jaar geleden ook niet met hun recente, relatief strenge integratie-beleid naar buiten zijn gekomen. Politici passen zich aan aan het klimaat.

Niettemin lijkt Kerry een gematigder beleid dan Bush voor te staan m.b.t. bijvoorbeel homohuwelijk en abortus. Bovendien is Kerry niet zo'n religie-freak als Bush. Kerry heeft geen andere keuze dan voor te stellen om streng op te treden tegen terrorisme, omdat Amerikanen dat willen. Bij een andere opstelling is hij kansloos. Uiteindelijk doen politici toch vrijwel altijd datgene wat aanslaat bij het publiek.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 16:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Meester Ruud schreef:
Als die eed bij de Skulls dan echt zo belangrijk schijnt te zijn, dan zou ik toch graag de meningen van Bush en Kerry hierover willen horen. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat een of andere eed voor een vreemd clubje belangrijker is dan het presidentschap. Bush lijkt dat presidentschap in mijn ogen, terecht, behoorlijk serieus te nemen, maar hoe hij tegen dat clubje aankijkt is onbekend. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als dat belangrijker zou zijn dan het presidentschap. De loyaliteit van Bush en Kerry aan dat clubje is in ieder geval nog niet aangetoond.


zou je deze clipjes eens moeten bekijken

http://www.infowars.com/print/Secret_societies/kerry_bush_sb.htm
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 18:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb die artikelen gelezen en ik krijg de indruk dat het vooral indianenverhalen zijn. Die site waar je naar verwijst geeft niet echt de indruk neutraal en objectief te zijn.

Teksten als "911: The road to tyranny. They didn't let it happen, they made it happen" zeggen genoeg. Aan complottheorien geen gebrek. Ik heb echt geen boodschap aan informatie van dergelijke websites. Veel te Michael Moore...
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het gaat mij om de clipjes. Gewoon "Meet the press" niks complotheorie-achtig aan.

Hierin geven ze aan dat ze niks kunnen melden over hun lidmaatschap e.d. omdat het te geheim is om over te praten. Daar gaat het mij om. De clipjes zitten ook in de Nova-documentaire alleen moet je dan zoeken in de documentaire.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 18:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je iemand van Minerva vraagt hoe de ontgroening in z'n werk gaat, dan zal die ook zeggen dat ie daarover z'n mond moet houden. Niks aparts volgens mij.
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2004 18:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dus eigenlijk is Minerva een soort Skull&bones -copycat.
Verschil is wel dat Minerva weinig in de melk te brokkelen heeft.

Maar zeg nou eens serieus zit dit jou nou echt lekker in een land dat het grote voorbeeld moet zijn als het gaat om democratie en openheid.

Heb je de Nova-documentaire gezien?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2004 7:33    Onderwerp: Schedels & knoken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Remco schreef:
Ja dus eigenlijk is Minerva een soort Skull & Bones -copycat. Verschil is wel dat Minerva weinig in de melk te brokkelen heeft.

Kijk, ik heb een broertje dood aan dit soort drogredenaties! Wat je hier stelt vloeit niet logisch voort uit hetgeen Meester Ruud beweerde, nog afgezien van het gegeven dat Minerva weleens ouder zou kunnen zijn dan Skull & Bones. Verder is het te verdedigen dat je tweede stelling evenmin juist is: de corporale verenigingen, Minerva voorop, hebben nogal wat politici en bestuurders voortgebracht! En voor de goede orde: zelf ben ik nooit lid geweest van enige gezelligheidsvereniging! Wink

Ik heb de documantaire wel gezien, zowel bij Nova als de complete versie - Nova zond een compilatie uit - op de Belgische televisie. Het maakte op mij geen enkele bedreigende indruk. Amerikanen zijn, bij gebrek aan een lange eigen geschiedenis, dol op dit soort quasi-mysterieuze zaken en daar wordt (a) door de handel en (b) door allerhande obscure lieden met geheel door hun haat jegens de overheid verteerde geesten misbruik van gemaakt. Ik reken overigens Michael Moore niet tot deze laatste categorie: hij benadert (onder meer) Skull & Bones trouwens met een vette knipoog.

Mijn opvatting: deze zaak zal absoluut geen issue zijn bij de verkiezingen en dat lijkt mij terecht. Andere, veel ingrijpender zaken worden dat hopelijk wel.
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Alexandra



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Laten we ten eerste alsjeblieft geen vergelijking trekken tussen een kleine Nederlands studentenvereniging en een grote invloedrijke en machtige vereniging uit de USA.
Volgens mij zijn Bush en Kerry nog steeds lid van de Skull & Bones en als je goed oplet wordt er door S & B ook duidelijk gezegd dat " ze hoe dan ook gewonnen hebben, maakt niet uit wie president wordt, Bush of Kerry". En hoe kunnen ze winnen? Wat heeft zo'n vereniging uberhaupt met het presidentschap te maken? Ware het niet dat meerdere Amerikaanse presidenten lid zijn geweest van Skull & Bones. Een "studenten"vereniging dus, waar geld moet rollen, de machtigsten der aarde (wel Amerikaan natuurlijk, maar wie zegt dat Bush bijvoorbeeeld niet een van de machtigsten ter wereld is???) in zetelen en waar constant presidenten uit voort komen. Ik vind dit bijhoorlijk dubieus en ik ben het er absoluut mee eens dat dit niets meer met democratie te maken heeft. En het is totaal geen complottheorie, maar gewoon de feiten.
Wie wil reageren?
groetjes van Alexandra [/u]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail ICQ nummer
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat maakt het uit dat Bush en Kerry lid zijn van een dergelijke vereniging? Als je als Amerikaanse staatsburger met stemrecht vindt dat dat wat uitmaakt stem je toch op Ralph Nader of iets dergelijks.

Wat veel erger is, is dat Bush jr. en Dick Cheney Bechtel en Halliburton (waar Cheney vice-directeur is geweest) in de afgelopen jaren miljarden dollars aan staatsopdrachten hebben gegund. Precies twee bedrijven die kas van de Republikeinen hebben gespekt. Het wonderbaarlijke is echter dat dit allemaal bekend is en het overgrote deel van het Amerikaanse volk zich hier niet al te druk overmaakt.

Btw. Minerva is dit jaar 190 jaar oud.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 16:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Remco schreef:
Verschil is wel dat Minerva weinig in de melk te brokkelen heeft.


Waarom is het dan nog steeds zo dat corporale verenigingen schermen met het feit dat het zo goed is voor je carriëre (wat ik ook wel geloof).
Het merendeel van de Nederlandse politici heeft in het verleden deel genomen aan corporale verenigingen voor zover zij studeerden. (Zie Jan Marijnissen)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

en dat uit jouw mond te horen, Kafka, voor iemand die zo'n enorme hekel heeft aan 'corpsballetjes'!!!!
Corporale verenigingen goed voor je carriere....
mmm.....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2004 16:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is gewoon een feit dat studenten die lid zijn geweest van een corporale vereniging een soort "kruiwagen" hebben bij het solliciteren.
Dat betekend niet dat dit een goede beweegreden is om bij een corps te gaanhoor, want hogere punten zijn óók bevorderlijk voor je carriëre net zoals bestuurslid zijn geweest, of naast je studie actief zijn geweest met het organiseren van congressen etc.
Het is gewoon één van de vele opties.
Maar simpelweg ontkennen dat het lidmaatschap van een corps een voordeel kan opleveren zou te kort door de bocht zijn.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds