Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 4:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Brief aan Hirsi Ali
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Openbaring Brieven van Mohammed B. is terecht?
Ja, maatschappelijk belang speelt zo'n grote rol
43%
 43%  [ 7 ]
Ja, vanwege een andere reden namelijk...
0%
 0%  [ 0 ]
Nee, dit is in strijd met de goede procesorde
31%
 31%  [ 5 ]
Nee, vanwege een andere reden namelijk...
18%
 18%  [ 3 ]
Ik heb hier geen mening over/Ik weet het echt niet
6%
 6%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 16

Auteur Bericht
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 14:00    Onderwerp: Brief aan Hirsi Ali Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zal niemand ontgaan zijn. De brief (brieven) op Theo van Gogh is inmiddels openbaar gemaakt. Schijnbaar heeft de minister van Justitie (Donner) zijn zin doorgedreven hoewel het OM zelf hier tegen was. Door de advocaat van Mohammed B. werd gesteld dat de openbaring van de brief (brieven) in strijd is met de goede procesorde. Minister Donner heeft verklaard, dat hij de brieven heeft vrijgegeven vanwege het grote maatschappelijke belang ervan.
Wat is jullie mening?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 15:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denk dat het wel terecht is dat het is vrijgegeven. Rust moet bewaard blijven en ik denk dat iedereen tot nog toe alleen maar naar de inhoud aan het gissen is geweest. Nu is er duidelijkheid en kan er begonnen worden om een oplossing te zoeken, zodat dit volgende keer niet meer gebeurd.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 15:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het zou tijd worden ook! De advocaat van dit heerschap zal er mee moeten leren leven dat de maatschappij recht heeft op deze informatie!
Misschien vallen onze politiek correcte oogkleppen nu eindelijk eens af en gaan we schoon schip maken. Dit is een oorlog, alleen dat moeten we nog wel onderkennen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: vr 05 nov 2004 21:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat mij betreft is het ook geheel terecht vrijgegeven. Ik heb de brief met grote aandacht gelezen...En het geeft een beeld van de intenties van de verdachte, zijn motieven, e.d. Er is door het openbaar maken van de brief meer duidelijkheid. Normaal gesproken zou ik hier tegen zijn, maar hier is wel degelijk sprake van een zwaarwegend maatschappelijk belang.
Inderdaad zoals Marcel zegt: de maatschappij heeft recht op deze informatie!
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 11:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik vind dat de brieven terrecht vrij gegeven zijn. Iedereen wist dat die brieven er waren, en iedereen was aan het gissen naar de inhoud.

Maar was het niet beter geweest als de betrokken partijen al eerder op de hoogte waren geweest van de inhoud van de brieven. Althans de advocaat van Mohammed B. deed voorkomen alsof hij nog van niets wist, enkele ogenblikken nadat de brieven openbaar gemaakt waren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 12:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Maar was het niet beter geweest als de betrokken partijen al eerder op de hoogte waren geweest van de inhoud van de brieven. Althans de advocaat van Mohammed B. deed voorkomen alsof hij nog van niets wist, enkele ogenblikken nadat de brieven openbaar gemaakt waren.


Als ze het aan hun client hadden gevraagd hadden ze het ook geweten. Die heeft de brieven tenslotte geschreven. Dus wat dat betreft vind ik niet dat ze het eerst openbaar hadden moeten maken aan de advocaten van Mohammed B.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Als ze het aan hun client hadden gevraagd hadden ze het ook geweten. Die heeft de brieven tenslotte geschreven. Dus wat dat betreft vind ik niet dat ze het eerst openbaar hadden moeten maken aan de advocaten van Mohammed B.


Ja idd!! By the way Flash, gefeliciteerd met je 1000e post!!! Dancing
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 14:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oorlog???Sleepy Sleepey Ben jij ook zo iemand die liever ziet dat de verdachte niet verdedigd wordt?Dat zou ik eng vinden..


OT:
Dat Donner en de zijnen het misschien een goed idee vonden is leuk en aardig allemaal, maar waar ik aan moet denken in dit soort gevallen is wat de onafhankelijke rechters hiervan gaan zeggen. Het is immers een beginsel wat gewaarborgd wordt in het Nederlandse (straf)procesrecht en daar heeft Donner geen reet over te zeggen. Ben benieuwd wat al die, nu zo opgeluchte, mensen gaan roepen als de rechter dit meeneemt in de hoogte van de straf...gelukkig hebben de brieven nog.
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 14:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Oorlog???Sleepy Sleepey Ben jij ook zo iemand die liever ziet dat de verdachte niet verdedigd wordt?Dat zou ik eng vinden..


Wie IK??? Nee hoor, tuurlijk mag hij verdedigd worden, wie ben ik om in strijd met het EVRM te praten Razz
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou niet jij in het bijzonder Farah, maar ben toch blij met je antwoord Shiny
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat er sprake is van een groot probleem is wel duidelijk. Wat de politiek hier zo 1 2 3 aan zou moeten doen ("geen woorden maar daden!" etc) staat mij iets minder helder voor ogen. We zouden iedereen met een baard op kunnen sluiten ofzo, ben ik persoonlijk niet zo voor.
Toch moet iemand het voortouw nemen om dit probleem op te lossen, en de eerste stap is het beestje bij zijn naam noemen. De tijd van schijtlijsterig politiek correct om de kloof tussen allochtoon en autochtoon heendraaien is voorbij.
Maar ik vraag me hard af of dit de juiste manier is. Niet alleen die brief openbaren, maar het hele opgefokte gebeuren, roepen om uitgebreider opsporingsbevoegdheden en burgers oproepen vooral hun buren in de gaten te houden, enzovoorts.
Op deze manier ontketenen we een heksenjacht. We maken ons zo precies schuldig aan waar we de extremisten van beschuldigen, als we niet oppassen.
Met het aanhangen van de Islam, bijvoorbeeld, is helemaal niets mis. Dat een groep egotrippende moordenaars dit geloof verkracht om in naam van die god de wereld te proberen te veroveren staat daar los van. Maar op dit moment is de toonzetting dat De Moslim zelf, en De Islam als religie, een gevaar is voor ons voortbestaan. En wat doen wij? Wij schreeuwen om vendetta, de OORLOG tegen het terrorisme en vooral de islamieten is nu ontketend.
Lieve mensen, wat maakt ons een haar beter om deze stelling in te mogen nemen dan de fundamentalisten die wij verafschuwen?
We zijn gewoon bang. Bang voor wat we niet kennen maar niet buiten kunnen sluiten. Een geloofsovertuiging en een andere cultuur. DAT is niet de bedreiging! Die terroristen wel!

De geschiedenis leert dat het niets oplevert om kwaad met kwaad te bestrijden. Geweld lokt meer geweld uit waarop wraak moet worden genomen wat weer aanleiding is voor meer aanslagen...
Ik zeg niet dat we die mensen maar rustig hun gang moeten laten gaan. Ik denk ook dat veel niet-terroristische moslims best een spoedcursus Fatsoenlijk Nederlanderschap kunnen gebruiken. Maar ruim 50 jaar geleden zeiden we 'dit nooit meer'. Ik ben zo bang dat we ons laten meeslepen in die neerwaardse spiraal van massahysterie. Welke invloedrijke machthebber trekt er aan de bel?
Pray
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: za 06 nov 2004 21:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Het zou tijd worden ook! De advocaat van dit heerschap zal er mee moeten leren leven dat de maatschappij recht heeft op deze informatie!
Misschien vallen onze politiek correcte oogkleppen nu eindelijk eens af en gaan we schoon schip maken. Dit is een oorlog, alleen dat moeten we nog wel onderkennen!


AUB on topic blijven
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: zo 07 nov 2004 15:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Farah schreef:
Ja idd!! By the way Flash, gefeliciteerd met je 1000e post!!! Dancing


Dank je wel! Very Happy

Ramonkey schreef:
Dat Donner en de zijnen het misschien een goed idee vonden is leuk en aardig allemaal, maar waar ik aan moet denken in dit soort gevallen is wat de onafhankelijke rechters hiervan gaan zeggen. Het is immers een beginsel wat gewaarborgd wordt in het Nederlandse (straf)procesrecht en daar heeft Donner geen reet over te zeggen. Ben benieuwd wat al die, nu zo opgeluchte, mensen gaan roepen als de rechter dit meeneemt in de hoogte van de straf...gelukkig hebben de brieven nog.


Maar wat denk jij zelf? Vindt jij dit in strijd met het procesrecht? Voor zover het mogelijk is hier onafhankelijk naar te kijken uiteraard.... (ben overigens niet erg jaloers op de rechters die dit op hun bord gaan krijgen)
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 4:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mensen ff duidelijk: oorlog daarmee bedoel ik dus strijd tegen terrorisme! Ik vind het juist ook voor de welwillende moslim een vreselijk gegeven, omdat zij net zo hard de dupe zijn ( zo niet erger, hun geloof wordt als excuuus gebruikt voor afschuwelijke dingen). Islam kan een mooi geloof zijn, en het is ook goed mogelijk om je aan te passen aan de maatschappij waarin je leeft en toch ook je eigen geloofsidentiteit te behouden.


Maar on topic: Ik bedoelde dus: Soms gaat het maatschappelijk belang voor de goede procesorde. En daarbij, deze brieven werden opvallend op het lichaam van van Gogh geplaatst, en volgens mij heeft de dader dit ook gedaan met oogmerk op het openbaar worden van die brieven. Dat geeft dus te denken, in hoeverre deze openbare uitingen wel onder strafprocesrechtelijke beginselen vallen. Vandaar dat ik vindt dat Donner ( uiteindelijk is de goede man ook weer geen leek op dit gebied) in dit geval een goede keuze heeft gemaakt door het maatschappelijk belang voor te laten gaan.
Natuurlijk moet de verdachte een eerlijk proces krijgen. En natuurlijk moet hij verdedigd worden!!! Ik moet er niet aan denken dat dat niet het geval zou zijn, EVRM of niet, wat dacht je van Nederlandse normen en waarden?! Dan hoef je niet eens naar de EVRM te kijken, dat is vanzelfsprekend!
Ik heb echter ook vertrouwen in onze rechterlijke macht, en ik weiger te geloven dat het openbaar maken van deze brieven daar afbreuk aan doet op wat voor wijze dan ook.
Dat je niet iedere man met een baard moet gaan opsluiten is een schot voor open doel. Men zou bijvoorbeeld wel eindelijk eens hard kunnen gaan optreden tegen niet-gematigde imams.
Daarmee kom je bij het tweede voordeel van het besluit: De maatschappij maakt nu lawaai, en laat blijken dat het Nederlandse volk ( moslim, christen, atheist en alles wat er tussen zit) dit niet pikt!
Overigens ben ik niet bang voor massahysterie, daar zijn Nederlanders toch weer net te nuchter voor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Farah

Farah

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 215


BerichtGeplaatst: ma 08 nov 2004 17:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Soms gaat het maatschappelijk belang voor de goede procesorde. En daarbij, deze brieven werden opvallend op het lichaam van van Gogh geplaatst, en volgens mij heeft de dader dit ook gedaan met oogmerk op het openbaar worden van die brieven.

Daar zegt Marcel wat! Lijkt me heel logisch inderdaad, dat dit het doel van de verdachte was.
_________________
Dil Ne Jise Chaha Is Qadar,
Ke Khud Na Jaane Hum, Hum Hain Kidhar
Wo To Rehta Hai Jaise Bekhabar,
Na Jaane Meri Chaahat Ka Kab Hoga Asar...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds