Bezwaarschrift tegen boete
#1: Bezwaarschrift tegen boete Auteur: regillio
Geplaatst: ma 10 jun 2013 16:11
Beste,
Ik heb van stadsdeel zuidoost een boete binnengekregen voor het verkeerd aanbieden van mijn afval. Ik heb een kartonnen aangeboden bij het grofvuil, deze doos is vervolgens weggewaaid en op straat terecht gekomen. Ik heb telefonisch contact gehad met een ambtenaar en hij vertelde dat ik die doos daar niet mocht aanbieden bij het grofvuil. Op de site van de gemeente Amsterdam staat dit toch echt anders vermeld. Ook moet ik hierbij vermelden dat ik slechts 4 maanden in zuidoost woon en nooit voorlichting heb gehad over het aanbieden van mij vuil. Mijn vraag is dan ook: Hebben jullie misschien een voorbeeld van een brief die ik kan gebruiken om een bezwaar te maken?
Alvast bedankt
Grofvuil
Restafval dat niet in een vuilniszak of in een container past. Bijvoorbeeld afgedankte meubels, tapijt, matrassen, koelkasten en wasmachines (witgoed), dozen, piepschuim.
Bron: http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/grofvuil/?productid={3AF37006-60D1-4ECA-BC97-E92C2B9BB970}
|
#2: Auteur: Ronald78
Geplaatst: do 13 jun 2013 16:23
Voor de volledigheid zou ik ook nog even de betreffende verordening/besluit erbij zoeken, daar kun je wat meer vertrouwen aan ontlenen. De link vermeldt overigens nog dat ieder stadsdeel eigen regels heeft, dus zoek even die van het juiste stadsdeel erbij.
Geachte heer, mevrouw,
Ik ben het niet eens met de boete wegens verkeerd aanbieden van afval. Op het daartoe bestemde tijdstip heb ik op de daartoe bestemde plaats een doos aangeboden. Blijkens bijgaande toelichting toelichting is dat toegestaan. Ik verzoek u de boete te vernietigen.
Met vriendelijke groet,
Regillio
Bijlagen:
kopie boetebeschikking
afdruk veel-gestelde-vragen/verordening/besluit
|
|