Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bezwaar op belastingaanslag, dwangbevel
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen500



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: za 26 jan 2019 21:17    Onderwerp: Bezwaar op belastingaanslag, dwangbevel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik hoop op wat juridische ondersteuning op mijn vraag. Na wat Googlen kom ik hier helaas niet uit.

Medio 2018 heb ik van het Noordelijk Belastingkantoor (NBK) een aanslag ontvangen voor oa. rioolheffing, OZB, etc. NBK heft de belastingen voor de gemeente. Echter, deze aanslag heb ik al betaald, toen het NBK nog Hefpunt heette.

Ik heb bezwaar aangetekend tegen de aanslag. 2 maanden later heb ik bericht ontvangen dat mijn bezwaar gegrond is verklaard en dat ik nog een resterend bedrag moet overmaken. Het bedrag dat ze daar noemen klopt niet. Ik heb het bedrag dat naar mijn mening juist is overgemaakt

NBK blijft mij echter aanmanen voor het volledige bedrag minus mijn betaling. Dus ondanks dat ze schriftelijk aangeven dat mijn bezwaar gegrond is verklaard gaan ze door met de volledige vordering.

Ik heb daarom op 14 december nogmaals een bezwaar ingediend. Hierop is tot op heden nog geen reactie gekomen.

Vandaag heb ik een dwangbevel ontvangen. Dit bevel is overigens per reguliere post (geen deurwaarder, niet aangetekend) verzonden. Hierin staat dat wanneer ik niet binnen 2 dagen betaal er loonbeslag zal worden gelegd.

Mijn vraag is nu:
- Wat moet ik doen, is het slim om eerst het bedrag te betalen en daarna mijn gelijk te halen? Communicatie met NBK is onmogelijk, zie ook de vele klachten op internet hierover. Door te betalen is in ieder geval het dwangbevel van tafel.

Ik ben niet bang voor juridische dreigementen an sich, maar ik lees op Internet dat bezwaar tegen een dwangbevel alleen zin heeft bij gronden als vordering niet ontvangen. Betwisten van de vordering schijnt dan al geen zin mee te hebben, een bezwaarprocedure zou niet in gaan op de vraag of de vordering zelf juist is.

Ik weet dus niet of ik er wel goed aan doe om het tot een dwangbevel te laten komen.

- Wat is de aangewezen weg om het NBK aan het werk te laten gaan en deze onzin te stoppen? Moet ik de vordering betalen en daarna mijn eigen geld weer proberen te innen middels een incassoprocedure op het NBK? Of hoe krijg ik mijn geld terug als ik dit betaal?

Bvd voor alle antwoorden!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2019 1:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor zover het gevorderde bedrag niet in overeenstemming is met de uitspraak op bezwaar, zou verzet tegen de invordering moeten slagen.

Voor zover je het niet eens bent met de uitspraak op bezwaar, dien je bij de bestuursrechter in beroep te gaan (of had je dat tijdig moeten doen). Je kunt niet in bezwaar tegen een beslissing op bezwaar.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Firestarter

Firestarter

Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 438


BerichtGeplaatst: di 05 feb 2019 19:05    Onderwerp: Re: Bezwaar op belastingaanslag, dwangbevel Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeroen500 schreef:
Ik heb bezwaar aangetekend tegen de aanslag. 2 maanden later heb ik bericht ontvangen dat mijn bezwaar gegrond is verklaard en dat ik nog een resterend bedrag moet overmaken. Het bedrag dat ze daar noemen klopt niet. Ik heb het bedrag dat naar mijn mening juist is overgemaakt
Dan had je binnen 6 weken in beroep moeten gaan tegen de beslissing op het bezwaar.
Als je dit niet hebt gedaan, dan heb je geen rechtsmiddelen meer, behalve als je kunt aantonen dat het aan het Belastingkantoor te wijten is dat je niet in beroep kon gaan.


Jeroen500 schreef:
Ik heb daarom op 14 december nogmaals een bezwaar ingediend. Hierop is tot op heden nog geen reactie gekomen.
Ik denk van niet, maar je zou kunnen proberen te argumenteren dat de Belastingdienst dit "bezwaar" als "beroep" had moeten behandelen. Dat wordt misschien wat makkelijker als de Belastingdienst je niet heeft gewezen op de mogelijkheid van het instellen van beroep.
Misschien kun je een ingebrekestelling proberen dat de Belastingdienst niet tijdig dit "beroep" in behandeling genomen heeft?!?


Jeroen500 schreef:
Vandaag heb ik een dwangbevel ontvangen. Dit bevel is overigens per reguliere post (geen deurwaarder, niet aangetekend) verzonden. Hierin staat dat wanneer ik niet binnen 2 dagen betaal er loonbeslag zal worden gelegd.
Helaas kan de overheid overgaan tot dwangbevelen en beslagleggingen zonder tussenkomst van deurwaarder.
Vervolgens moet je ook nog eens betalen voor de overige "invorderingskosten" die de overheid beweert gemaakt te hebben...


Jeroen500 schreef:
Mijn vraag is nu:
- Wat moet ik doen, is het slim om eerst het bedrag te betalen en daarna mijn gelijk te halen? Communicatie met NBK is onmogelijk, zie ook de vele klachten op internet hierover. Door te betalen is in ieder geval het dwangbevel van tafel.
Als je geen rechtsmiddelen meer hebt, heb je geen andere keuze dan "gewoon" te betalen.
En natuurlijk stemmen op al die geweldige politieke partijen, die het betere graaiwerk steunen.


Jeroen500 schreef:
- Wat is de aangewezen weg om het NBK aan het werk te laten gaan en deze onzin te stoppen? Moet ik de vordering betalen en daarna mijn eigen geld weer proberen te innen middels een incassoprocedure op het NBK? Of hoe krijg ik mijn geld terug als ik dit betaal?
Je kunt uit frustratie een klacht indienen tegen het Belastingkantoor en als je dan ook niet tevreden bent met de afhandeling, de klacht doorzetten naar de Nationale Ombudsman (die zeer goed de misdaden van de Nederlandse overheid in de doofpot stopt).
Maar dit is geen "rechtsmiddel" tegen de betaling.

Of misschien kun je beter je tijd besteden aan "Het slot" van Franz Kafka...
_________________
Psychiatrie in de beste tradities van MKULTRA en COINTELPRO: https://www.lawfulpath.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=734&start=10
Bekijk profiel Stuur privé bericht
xs



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 382


BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2019 12:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niet meer actueel

Laatst aangepast door xs op do 21 feb 2019 4:27, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
xs



Leeftijd: 64
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): NTI

Berichten: 382


BerichtGeplaatst: ma 18 feb 2019 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

(was al geplaatst)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds