Beroep aantekenen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Beroep aantekenen Auteur: mjp BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 11:44
    —
gister is er een vonnis aan mij betekend en nu heb ik 14dgn om in beroep te gaan.
kan ik dat zelf doen of moet ik dat door een advocaat laten doen ?

mocht ik het zelf kunnen doen kan iemand mij vertellen wat ik moet vermelden in mijn bezwaar?

en aan wie ik het moet richten?

ook had ik nog een 2 vraagjes

toen ik dus op het buro was is ook mijn zakje wiet in beslag genomen
mag dat zomaar?
ik had het immers net aangeschaft in de shop vertelde ik maar je mag het wel aanschafen maar niet bij je hebben werd mij verteld.

ook terwijl ik in de cel zat te wachten hoor ik mijn laptopaan gaan enlater weer uit door dat de batt leeg was.
mogen zezomaar in me laptopkijken ?
enmijn persoonlijke gegevens kijken ?

hoop dat iemand mij kan helpen gr michel

#2: Re: beroep aantekenen Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 12:15
    —
mjp schreef:
gister is er een vonnis aan mij betekend en nu heb ik 14dgn om in beroep te gaan.
kan ik dat zelf doen of moet ik dat door een advocaat laten doen ?

Dat kun je zelf: Sv 449, lid 1: bij de griffie van het gerecht waar je veroordeeld bent.
Quote:

mocht ik het zelf kunnen doen kan iemand mij vertellen wat ik moet vermelden in mijn bezwaar?

Waar je het niet mee eens bent, waarom etc.
Quote:

en aan wie ik het moet richten?

Maakt niet zoveel uit, er gelden feitelijk geen vormvereisten, omdat daarmee de verdachte tegen zichzelf beschermd wordt. Hoger beroep houdt tenslotte een volledige behandeling van je zaak in.
Quote:

ook had ik nog een 2 vraagjes

toen ik dus op het buro was is ook mijn zakje wiet in beslag genomen
mag dat zomaar?

Waarom was je op het bureau ? De op het moment dat jij daadwerkelijk verdachte was, mogen ze dat zeker in beslag nemen.
Quote:

ik had het immers net aangeschaft in de shop vertelde ik maar je mag het wel aanschafen maar niet bij je hebben werd mij verteld.

ook terwijl ik in de cel zat te wachten hoor ik mijn laptopaan gaan enlater weer uit door dat de batt leeg was.
mogen zezomaar in me laptopkijken ?

Ja. Voorgezette opsporing (geweer-arrest, iemand ?)
Quote:

enmijn persoonlijke gegevens kijken ?

Ja.

#3:  Auteur: mjp BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 13:03
    —
allereerst harstikke bedankt voor je reactie.

naar mijn weten was ik geen verdachte we stonden langs de weg even stil en vandaar dat ze ons vroegen wat we aan het doen waren en de gegevens van de bestuurder dit alles was in orde maar toen vroegen ze mij naar de laptop zei dat ie van mij was en ze gingen alles noteren en vroegen mij om mijn legitimatiebewijs toen bleek dat ik gesinaleerd stond.
ophet buro werd mij verteld dat ik een boete had open staan en een betekening

gr en bedanktmichel

#4:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 13:13
    —
mjp schreef:
allereerst harstikke bedankt voor je reactie.

naar mijn weten was ik geen verdachte we stonden langs de weg even stil en vandaar dat ze ons vroegen wat we aan het doen waren en de gegevens van de bestuurder dit alles was in orde maar toen vroegen ze mij naar de laptop zei dat ie van mij was en ze gingen alles noteren en vroegen mij om mijn legitimatiebewijs toen bleek dat ik gesinaleerd stond.
ophet buro werd mij verteld dat ik een boete had open staan en een betekening

gr en bedanktmichel

Je stond gesignaleerd voor een boete en een betekening ? Dat klinkt alsof je geen verdachte was. Wanneer je geen verdachte bent, mogen ze ook je kleren en zo niet doorzoeken en kan er ook geen sprake zijn van voortgezette opsporing.

Ik zou, op basis van deze informatie, het bezwaar er op gooien dat er sprake is van onrechtmatig bewijs, omdat er gebruik is gemaakt van dwangmiddelen, terwijl je geen verdachte was.

#5:  Auteur: mjp BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 13:23
    —
oke bedankt ook dat doe ik dus bij het paleis van justutie?

gr en hartstikken bedankt

#6:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 13:40
    —
mjp schreef:
oke bedankt ook dat doe ik dus bij het paleis van justutie?

gr en hartstikken bedankt

Kan overigens ook met een (aangetekende) brief.

#7:  Auteur: mjp BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 13:52
    —
StevenK schreef:
mjp schreef:
oke bedankt ook dat doe ik dus bij het paleis van justutie?

gr en hartstikken bedankt

Kan overigens ook met een (aangetekende) brief.


oke ga het gelijk in orde maken en zal de uitkomst wel laten weten (zal wel even duren)

ook wel leuk om even te vermelden.

nadat ik heb gesproken van iemand van het parket te denhaag
bleek dat de politie ''nog'' een fout had gemaakt wat betrefd de betekening ze hadden mij hem moeten laten ondertekenen dat hebben ze wel gedaan maar het getekende exemplaar hebben ze aan mij mee gegeven haha maar kan wel even langs komen op het paleis en dan kan ik gelijk tegen die betekenis in beroep gaan overhet zakje wiet kon ze geen uitspraken doen

gr

#8:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 14:47
    —
Eh .... ga jij alsjeblieft eerst even als een speer langs een strafrechtadvoaat voordat je ook maar iets doet!!!! Je hebt 14 dagen de tijd, dus voor die tijd meot je wel iemand vinden.

#9:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 14:50
    —
mjp schreef:
nadat ik heb gesproken van iemand van het parket te denhaag
bleek dat de politie ''nog'' een fout had gemaakt wat betrefd de betekening ze hadden mij hem moeten laten ondertekenen dat hebben ze wel gedaan maar het getekende exemplaar hebben ze aan mij mee gegeven haha maar kan wel even langs komen op het paleis en dan kan ik gelijk tegen die betekenis in beroep gaan overhet zakje wiet kon ze geen uitspraken doen

gr

Die foutieve betekening boeit niet, want dat kan hersteld worden.

#10:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 22:20
    —
Steven, jij schrijft dat het instellen van HB ook kan met een (aangetekende) brief. Waar staat dat eigenlijk?? Ik kan nergens iets over de praktische kant van het instellen van HB vinden (bijv. dat jij of de gemachtigde zich moet melden bij de griffier van de RB) of ik kijk er gigantisch overheen... dat kan natuurlijk.

Hellep!

#11:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 22:23
    —
tikSimone schreef:
Steven, jij schrijft dat het instellen van HB ook kan met een (aangetekende) brief. Waar staat dat eigenlijk?? Ik kan nergens iets over de praktische kant van het instellen van HB vinden (bijv. dat jij of de gemachtigde zich moet melden bij de griffier van de RB) of ik kijk er gigantisch overheen... dat kan natuurlijk.

Hellep!

Stond in Minkenhof.

#12:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 22:25
    —
Aan minkenhof heb ik niks Mr. Green Het is de Wet die geldt en waar vinden we dat dan? Alles moet toch terug te voeren zijn op onze wetten?

#13:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 22:44
    —
tikSimone schreef:
Aan minkenhof heb ik niks Mr. Green Het is de Wet die geldt en waar vinden we dat dan? Alles moet toch terug te voeren zijn op onze wetten?

In de wet staat alleen maar dat je bij de griffie moet zijn Smile

Uitleg was dat je dat in persoon of schriftelijk maar niet per fax kon doen. Wel kun je per fax een griffie-medewerker machtigen Smile

#14:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2005 22:53
    —
Ik heb 't al: titel V van Sv. (art 449 e.v.)

Love de wet! Mr. Green

#15:  Auteur: JBA BerichtGeplaatst: vr 11 nov 2005 22:12
    —
Heb nog wel een vraag over de wiet.
Hoe kwam men precies in bezit van de wiet (bijv. fouilliering of gaf je het zelf)?
Was er aanleiding om aan te nemen dat je wiet bij je had?

Groeten,

Jerry



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 1 van 3

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl