Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bama structuur
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

De BaMa is een goed idee voor het (nationale) universitair onderwijs
Ja, nu al fantastisch
5%
 5%  [ 4 ]
Ja, ookal heeft het nog kinderziektes
42%
 42%  [ 31 ]
Nee, ontzettend slecht idee
23%
 23%  [ 17 ]
Nee, maar het kan in de toekomst nog wel een goed idee blijken
28%
 28%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 73

Auteur Bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: ma 09 feb 2004 23:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

*** Weggewist ***

Laatst aangepast door Denise op do 04 mrt 2004 23:33, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 16:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die mening kom duidelijk Smile over Denise.
Vind wel dat er voor rechtenstudenten wel zware eisen worden gesteld, waar een economiestudent halverwege het jaar al weet of de IB-groep tevreden met je is, daar kan een bachelor 1 pas 14 punten hebben, op de UvT althans. Ik weet niet in hoeverre dat op andere uni's is geregeld.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

OK! Big&blue...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 12 feb 2004 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad aub, volgende keer kleiner lettertype gebruiken Wink
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Tess








Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 23:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

BAMA is voor mij echt een ramp!!!!!!!! Evil or Very Mad Omdat ik dus twee studies doe was het voor mij dus helemaal onduidelijk welke vakken ik nou wanneer kon volgen en welke vakken ik uberhaupt moest volgen! Echt heel erg irritant. Hierdoor heb ik dus rechsfilosofie in het eerste semester gemist, omdat ik dacht dat dit vak (net als in alle voorgaande jaren) gewoon in het tweede semester zou worden gegeven. Gevolg; komend najaar ben ik op stage, kan ik het dus niet meer doen en dan moet ik al afstuderen, dus nu moet ik in augustus her tentamen gaan doen zonder colleges..... Dit komt omdat ze in Tilburg in 1 keer heel de BAMA hebben ingevoerd, dus ook voor doctoraalstudenten, zoals ik! Niet zo'n slimme actie! O ja en ook nog zoiets, je moet voor 2006 doctoraal afgestudeerd zijn. Omdat ik een jaar nodig heb om voor IER af te studeren en ook nog een jaar voor Nederlands recht nodig heb betekent dit dus dat ik bijna geen studievertraging op mag lopen. Dus dag leuke eventuele bestuursfunctie.... Ik baal hier echt enorm van!

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad BAMA SUCKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
_________________
Hier alweer een studente uit het mooie Tilburg. Ik zit in de opleidingscommissie van de rechtenfaculteit van de UVT, en vind het interessant problemen van anderen aan te horen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 23:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan nog iets toevoegen Razz ...

Je kunt idd geen tentamens doen onder de minimaal ECTS-eis van 44/48. MAAR wanneer je een verzoek indient bij de examencommissie en je hebt meer dan ongeveer 30 studiepunten dan mag je vrij snel tentamens doen. Je kunt het ook gewoon bij de studieadviseurs vragen en meestal verloopt dat vrij vlekkeloos, ookal zijn ze daar wel steeds iets strenger in geworden.

Ik weet namelijk plenty voorbeelden van 2ejaarsmensen die slechts 32 of 34 ofzoiets studiepunten hadden gehaald, maar toch alle tentamens mochten doen, mits ze de gekoppelde vakken wel hadden gehaald. Dus Kafka: je bent genept. Als je privaat hebt kan je bijna alle 2e jaarsvakken doen, zoals goederen, verbintenissen en ga zo maar door. Wanneer je staats en bestuurs dan ook hebt, mag je POR ook doen en ga zo maar verder. Strafrecht heb je in feite pas in het 3e jaar nodig.

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Juriste






Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2004 17:02    Onderwerp: Re: Logische volgorde Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vergeet niet dat je in de oude opzet ook 7 van de 9 propedeusevakken moest halen om doctoraalvakken te mogen volgen (en afsluiten met een tentamen). Wat dat betreft is er niet zoveel veranderd.
Hoe dan ook is het aantal behaalde studiepunten een zeer goede indicatie voor het verdere succes in de studie. Ik ben het met je eens dat het heel wrang kan zijn, anderzijds kun je wel vast vakken volgen, er van uitgaande dat je de nog niet behaalde vakken in het tweede jaar alsnog haalt, kun je in het tweede semester van het tweede jaar dan wel in de zomer de reguliere tweedejaarsvakken binnenhalen.
Daarbij komt nog dat er van deze regel afgeweken mag worden, met toestemming mag je ook met minder studiepunten wel al tweedejaarsvakken doen. Als je deze toestemming niet krijgt, kun je er van uitgaan dat daar een goede reden voor is.

Het enige dat nu echt ander is, is dat je je afstudeervakken, nu dus de mastervakken, pas kunt doen als je je bachelor (grotendeels) binnen hebt. In de oude opzet kon je gedurende je hele doctoraal al afstudeervakken volgen. Je bent dus nu minder vrij in het afwijken van het voorgeschreven studieprogramma.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Linde

Linde

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 16:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb echt nergens last van, ben zonder problemen doorgestroomd van het eerste jaar propedeuse naar hat tweede jaar bachelor. Maar misschien heb ik nergens last van omdat er hier HELEMAAL NIETS veranderd is, alles is precies hetzelfde gebleven, behalve dat ze alle keuzevakken hebben doorgeschoven naar het vierde jaar, en alle verplichte vakken naar het derde jaar. Verder is alleen de titel die op je papiertje staat anders...
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind de BaMa echt helemaal ruk!!!! Ik heb nog wel de mogelijkheid gelukkig om oude stijl af te studeren maar ik ondervind gewoon wel al de nadelen van die stomme bama.

Ten eerste mag je dus niet aan je master beginnen als je je bachelor nog niet gehaald hebt, wat ik echt belachelijk vind want ookal heb je 1 vak niet ofzo moet je een heel fucking jaar gaan wachten, dus vandaar dat voor mij sowieso de keus al snel gemaakt was om het oude stijl te doen.
Ten tweede zijn alle lessen nu overvol! Aangezien sommige vakken nu dus voor bv 2e jaars bama gegeven worden en tegelijkertijd ook nog door 3e jaars oude stijl studenten gevolgd moeten worden is er echt een overschot aan studenten, als je ( op de UvA) je in wil gaan schrijven voor intensieve lessen zit echt binnen 5 minuten alles helemaal vol!! En vervolgens kom je op een wachtlijst te staan en zit je als je geluk hebt met ongeveer 50 mensen in een werkgroep ofzo ( wat normaal circa 20 mensen zijn) dan kan ik dus net zo goed naar een hoorcollege gaan!! . En bij ons heeft het ook weken geduurd voordat er studiemateriaal beschikbaar was omdat alles uitverkocht was ( hallo dat kun je toch even van te voren bedenken dat er veel meer boeken nodig zijn want er zijn ook veel meer mensen die het vak tegelijk volgen!!!) ik had gewoon bij een bepaald vak het materiaal pas in de 5e week terwijl het maar 7 weken duurt!!!!! hahaha echt belachelijk.

En dan ook nog zoiets, een docent wist ons gewoon te vertellen dat die losers die de bama bedacht hebben gewoon het vak rechtshandhaving en procesrecht helemaal uit het curriculum wilden schrappen, terwijl dat vak verplicht is als je een toga-beroep wilt doen!!!! Het is dus dat die docenten even hebben opgelet anders zat ik nu met een voor mij volledig nutteloze studie ( om het even scherp uit te drukken)! Mad

Kortom, die hele BaMa had nooit ingevoerd moeten worden en is zeker geen verbetering voor de rechten-studie...
( sorry voor mijn lange zeik-verhaal Razz )
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Linde

Linde

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Eva:

Mag je pas beginnen aan je master als je je Bacjelor helemaal af hebt? Dat is inderdaad zwaar Evil or Very Mad ! Bij ons mag je (welliswaar onder bepaalde voorwaarden) al aan je master beginnen als je minimaal 150 van de 180 punten hebt van de bachelor, dus dat is wel ok.
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Linde: Nee bij ons dus niet, tenminste dat is wat ik van iedere studiebegeleider hoor, maarja je weet wat ze zeggen van die studiebegeleiders..... volgens mij kunnen wij beter hun begeleiden dan zij ons..... Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
aran

aran

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 44


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb ook bijna nergens last van behalve dat ze in utrecht meteen een compleet nieuw onderwijssysteem moesten gaan invoeren, met als geniale slogan'inschrijven is meedoen is halen". nu is er vaak al een probleem bij de eerste stap(maar dat heeft niks met bama te maken). en dan dat meedoen(lees huiswerk controle bijna 100 prc aanwezigheidsplicht, 2 papers 3 opdrachten en 1 symposium bijwonen per vak per blok) en als je een van de voorgenoemde dingen niet doet dan volgt uitsluiting voor het tentamen. Het enige voordeel is, dat je voor dat je ook maar een tentamen hoeft te maken al zoveel opdrachten etc hebt moeten maken dat je als je een beetje je best doet een 1 mag halen voor het tentamen.
_________________
"Ik vind jou echt giega goed als je zelf je gordel om doet"


Laatst aangepast door aran op vr 02 apr 2004 19:58, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: vr 02 apr 2004 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij ons klopt er niets meer van de volgorde die ze omgegooid hebben. Ik volg nu wat voor mij een 4de jaarsvak zou zijn, met 3de-jaars studenten die de basis voor het vak nog niet beheersen omdat dat pas in het laatste blok zou komen. Verder zou ik Estate Planning niet mogen volgen omdat ik dat 3-jaarsvak, wat voor mij een 4de-jaarsvak is, nog niet gehaald heb (en ook niet had kunnen halen). En daarbij plannen ze tijden dubbel in omdat ze er vanuit gaan dat 4de-jaars studenten niet dat vak volgen!!!

Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat de BaMa best wat toe kan voegen aan de manier van studeren alleen had een overgangsregeling die werkt ook wel handig geweest!!! Confused
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 03 apr 2004 14:27    Onderwerp: Re: Bama structuur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kafka schreef:
Door de succesvolle implementatie van de BaMa structuur in Tilburg is het nu mogelijk om 2 vakken niet te halen in je eerste jaar (Strafrecht en willekeurig een ander vak) en dus maar 42 ECTS te halen en daardoor een héél jaar over te moeten doen. Shocked
Strafrecht is opgedeeld in 3 deeltentamen die gedurende het hele jaar worden afgelegd.
Hierdoor is het dus niet mogelijk om te voldoen aan de vrij strikte norm van 48 ECTS om aan tentamens van het tweede jaar deel te nemen. Sad
Als men echter alleen Strafrecht of privaatrecht niet gehaald heeft mag men wél deelnemen aan de tweedejaars tentamens. Very Happy

En nou komt het meest frappante, in het tweede jaar bestaat 28 ECTS van de 60 uit privaatrechtelijke vakken, maar hieraan mag wel worden deelgenomen als privaatrecht in het eerstejaar niet gehaald is. Shocked


Rarara wie verzon de BaMa???


Die is niet de BaMa op zich, maar de regeling bij jullie op de universiteit? Ik heb meer moeite met de uniforme jaarkalender (ik heb nog nooit zoveel tentamens achter elkaar gehad en soms ook nog op één dag achter elkaar. Ik kon een halve dag in de tentamenhal zitten..)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: za 03 apr 2004 14:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Amit schreef:
De Bachelors hebben het uitgevonden, of de bachelorettes? Idea


Ja, wie heeft eigenlijk die belachelijke term verzonnen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds