Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Arbeidsconflict en ziekte.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sammy



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 08 mrt 2019 10:57    Onderwerp: Arbeidsconflict en ziekte. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met veel plezier werk ik al 27 jaar in de gezondheidszorg, echter de laatste 3 jaar wordt dat plezier door de werkgever behoorlijk vergald. Ik heb een contract van 24 uur. Daarin staat dat ik werkdagen van 8 uur heb. 24 jaar heb ik ook volgens dat contract gewerkt en altijd tijdens de kantooruren. Een kleine 3 jaar geleden kreeg ik van de ene op de andere dag te horen dat mijn werkdagen nog maar 7 uur zouden zijn en dat betekende voor mij per 2 weken een werkdag extra. Wel nog steeds tijdens kantooruren.
Daar heb ik protest tegen aangetekend, maar dat mocht niet baten. Het argument was dat dit contract antiek was en het feit dat ik altijd volgend dat contract gewerkt heb werd van tafel geveegd, het contract is nooit aangepast. Onlangs werd er weer een wijziging doorgevoerd. Sinds 1-12-2018 gaan de werkdagen naar 6 en 6.5 uur en ineens moet ik ook in de avonduren werken en in de avonduren ook nog in een andere functie. Een addendum is nooit getekend. Overleg is door de werkgever nooit gepleegd en dat zou volgens de CAO wel moeten. Ik heb nooit 's avonds gewerkt en dat is ook in de functie die ik heb nooit aan de orde geweest. Voor mij is dit allemaal onverteerbaar omdat ik nu ineens 4 dagen per week moet werken en ook nog in de avonduren. Die 4 dagen per week zijn ook fysiek onhaalbaar en ook dat weet de werkgever. Mijn oorspronkelijke functie bestaat nog steeds tijdens de kantooruren, echter in de avonduren dan is het een andere functie. Een economische reden is er helemaal niet. Mensen met grotere contracten van bijv. 28 uur mogen wel 7 uur per dag werken. Mensen met kleinere contracten moeten vaak diensten van 4 uur werken, het is gewoon willekeur geworden.
Ik ben mantelzorger en lid van een vereniging die zijn bijeenkomsten in de avonduren heeft. Vooral ook door de onwrikbare houding van de werkgever ben ik er mentaal aan onderdoor gegaan en heb ik mij ziek gemeld.
Overleg met de werkgever heeft tot nu toe helemaal niets opgeleverd.
Wat zijn mijn rechten hierin? Ik ben 60+ en zo kan het niet verder maar ontslag neem ik niet zelf.

Groet S.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 08 mrt 2019 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste vraagsteller,

Wat een nare situatie voor u.

Een werkgever is in beginsel aan door hem zelf vastgestelde werktijden gebonden. Dat geldt zeker als een werknemer er belang bij heeft om op bepaalde tijden niet te werken, zoals in uw geval.
Daarom kan uw werkgever tijden alleen wijzigen als daarvoor voldoende gewichtige redenen zijn. Die zie ik op het eerste oog niet.
Een functiewijziging kan ook niet zonder uw toestemming.

Schakel zo snel mogelijk een arbeidsrechtjurist in die voor u de kwestie oplost, linksom of rechtsom.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds