Alimentatie blijven betalen,dochter al half jaar hier
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Alimentatie blijven betalen,dochter al half jaar hier Auteur: Claudje1971 BerichtGeplaatst: di 06 nov 2018 20:01
    —
Mijn stiefdochter (15) heeft in mei 2018 aangegeven bij ons (haar vader en mij) te willen wonen. Sinds 1 juni 2018 woont ze (onofficieel) bij ons. Sindsdien proberen wij het al officieel te maken maar haar moeder werkt niet mee. Ze heeft in oktober middels een brief akkoord gegeven dat m’n stiefdochter bij ons kan komen wonen maar de brief waarop ze haar handtekening dient te zetten blijft uit. Ze heeft aangegeven dat ze tot januari 2019 alimentatie wil ontvangen (waar ze mijns inziens eigenlijk geen recht meer op heeft) dus ik vrees dat ze tot die tijd niks gaat tekenen.

Is de brief waarin zij zegt akkoord te gaan rechtsgeldig en kunnen wij dan stoppen met alimentatie betalen of moeten wij blijven betalen totdat zij gaat tekenen??

#2: Re: Alimentatie blijven betalen,dochter al half jaar hier Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 12 nov 2018 22:24
    —
Claudje1971 schreef:
Mijn stiefdochter (15) heeft in mei 2018 aangegeven bij ons (haar vader en mij) te willen wonen. Sinds 1 juni 2018 woont ze (onofficieel) bij ons. Sindsdien proberen wij het al officieel te maken maar haar moeder werkt niet mee. Ze heeft in oktober middels een brief akkoord gegeven dat m’n stiefdochter bij ons kan komen wonen maar de brief waarop ze haar handtekening dient te zetten blijft uit. Ze heeft aangegeven dat ze tot januari 2019 alimentatie wil ontvangen (waar ze mijns inziens eigenlijk geen recht meer op heeft) dus ik vrees dat ze tot die tijd niks gaat tekenen.

Is de brief waarin zij zegt akkoord te gaan rechtsgeldig en kunnen wij dan stoppen met alimentatie betalen of moeten wij blijven betalen totdat zij gaat tekenen??

Als de moeder niet instemt met stopzetting van de betaling van kinderalimentatie, zullen jullie bij de rechter een verzoek om wijziging van de kinderalimentatie moeten doen.

Als de moeder wel instemt, leg dit dan goed vast, samen met de nieuwe verblijfplaats van de dochter.

In beginsel is de vader nu natuurlijk alimentatiegerechtigde...



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl