[UL] Inl. Staats- en Bestuursrecht Bach1 Universiteit Leiden
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

#31:  Auteur: mr. crowley BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 10:27
    —
Weet je hoe je Cliteur echt gek kan maken, is door te zeggen dat artikel 120 GW nooit moet veranderen.

#32:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 13:04
    —
Kirari schreef:
Over wie bepaalt wanneer Nederland zo'n staat is: ik neem aan dat het de docenten en hun boeken die dat bepalen. Stel je eens voor dat alle eerstejaars met de docent gaan discussieren, dat gaat niet, dus moeten we maar naar hem luisteren.


Volgens mij wordt dat bepaald door algemeen aanvaarde vereisten die aan bijv. een rechtsstaat en een democratie worden gesteld... Mijns inziens zijn de eisen aan een volwaardige democratie dat het volk inspraak heeft in de bestuur van het land, nou, dat heeft het volk in Nederland, indirect via het kiezen van een *volksvertegenwoordiging*, en sinds het algemeen kiesrecht voor mannen en vrouwen mag het *hele* volk stemmen, en niet slechts mensen met een bepaalde status, dus dan lijkt mij dat Nederland sindsdien een volwaardige, maar indirecte, democratie... Als er geen aanvaarde vereisten aan een democratie zijn, hoe kan de EU dan zeggen dat een van de vereisten voor lidmaatschap van de EU een volwaardige democratie zijn, er moeten dan vaste vereisten zijn, anders kan er nooit objectief beslist worden of een land aan de vereisten voor lidmaatschap voldoet...

#33:  Auteur: Eva BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 14:51
    —
tuurlijk is NL een volwaardige democratie. Ik denk dat de fout van Thomas is dat hij volwaardig gelijk ziet aan perfect. NL heeft geen perfecte democratie, maar dat heeft niemand natuurlijk! Het kan altijd beter, en de tijden veranderen dus daar moet je je systeem ook steeds aan aanpassen.

#34:  Auteur: Kafka BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 15:12
    —
volwaardige democratie = Iedereen boven de 18, behoudens hen wie het stemrecht is ontnomen (art. 4 GW behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen) heeft gelijkelijk het recht om de volksvertegenwoordiging te verkiezen.

De democratie is niet volledig zonder het vrouwenkiesrecht...

#35:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 16:53
    —
Kafka schreef:
volwaardige democratie = Iedereen boven de 18, behoudens hen wie het stemrecht is ontnomen (art. 4 GW behoudens bij de wet gestelde beperkingen en uitzonderingen) heeft gelijkelijk het recht om de volksvertegenwoordiging te verkiezen.

De democratie is niet volledig zonder het vrouwenkiesrecht...


Is er iemand dan die anders beweert? Smile

#36:  Auteur: Chang, Steven BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 18:46
    —
hee als ik zei dat vrouwenkiesrecht NIET even belangrijk was als mannenkiesrecht, dan zou ik binnen een maandje in de gevangenis zitten of een flinke boete krijgen voor zo'n uitspraak niet waar??????

Want dan schakelen jullie het "recht" in.

#37:  Auteur: Chang, Steven BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2004 18:52
    —
mr. crowley schreef:
Weet je hoe je Cliteur echt gek kan maken, is door te zeggen dat artikel 120 GW nooit moet veranderen.


Wat gebeurt er dan met Cliteur Twisted Evil . En waarom dan?

#38:  Auteur: Lotte BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 9:30
    —
Is er nog iemand naar de na bespreking geweest afgelopen vrijdag? Zijn er nog uitspraken gedaan wat betreft de normering?

#39:  Auteur: Thomas BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 10:09
    —
Lotte schreef:
Is er nog iemand naar de na bespreking geweest afgelopen vrijdag? Zijn er nog uitspraken gedaan wat betreft de normering?


de nabespreking is 5 november dacht ik Rolling Eyes

#40:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 10:59
    —
Yup, vrijdag a.s. pas, maar ik ga niet, ik heb geen vragen meer over de vragen, ik heb alles al doorgesproken met een studiegenoot, wij hadden op 7 vragen een ander antwoord, zij had er 4 fout, en ik 3, dus die ik fout had, had zij goed, en andersom Very Happy

#41:  Auteur: De Jong! BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 14:39
    —
HAHA ja echt wel leuk! Smile

#42:  Auteur: dabb BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 14:42
    —
Ik vond deze tussentoets best pittig, in ieder geval moeilijker dan Ency maar verrassend genoeg had ik maar 6 fout voor Inl. S&B en 11 (!) fout voor Ency...

Komt mede dat ik voor S&B een beetje beter geleerd heb dan voor Ency.
Maar ik vond de vraagstelling van Ency over het algemeen wat makkelijker dan bij S&B.

#43:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 15:40
    —
Ja, vond ik ook S&BR vragen waren een stuk diepgaander dan Encyclopedie...

#44:  Auteur: Thomas BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 16:09
    —
Ik ga wel naar die bespreking. Baat het niet dan schaadt het niet.

#45:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: ma 01 nov 2004 16:16
    —
Da's waar Thomas, maar ik moet ook naar een vakbeurs voor mijn werk Rolling Eyes



Rechtenforum.nl -> Bachelor 1 / Propedeusejaar

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende  Laat alle berichten zien
Pagina 3 van 5

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl