Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 21:28
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL]Straf- en strafprocesrecht B3
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 13:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag strafrecht. Hoe is het gegaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 15:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geen idee. Hier is echt geen pijl op te trekken, Ik heb alle vragen beantwoord, alleen het zijn van die vragen met (vermoedelijk) kilometers lange antwoorden. Dus je vergeet heel snel wat. Ik denk dat ik het wel aardig heb gedaan. Maar het is echt afhankelijk van hoe ze gaan beoordelen.

Ik kwam op een gegeven moment in tijdnood en heb de laatste vragen grotendeels uit het hoofd gedaan. Zo'n openboek tentamen is zeker niet makkelijk. eerder omgekeerd. Ik was overigens niet de enige die in tijdnood kwam. Om 10 voor 12 zat nog zeker 80% binnen. Toch vaak geen goed teken. Ik wacht het maar af. Nu lekker niks doen en dan vananvond beginnen met Europees recht. Het zal een race tegen de klok worden denk ik.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waren het vooral theoretische vragen, dus kennis over de stof of meer kennisvragen? En had je wat aan de oefententamens of was het totaal anders? Vorig jaar natuurlijk geen openboektentamens.

ER wordt ook afwachten omdat ik het moeilijk vind in te schatten. Ik ga vooral de stof vanaf de hoorcollege's en werkgroepen bestuderen en minder het boek omdat daar ook dingen aan bod komen die minder relevant zijn en bovendien omdat het uit 2007 is en het verdrag van Lissabon aan de deur staat, het ook verouderd is.

Trouwens morgenavond om 19.00 wordt een oefententamen besproken van BPR. Wel een rottijd (in mijn roosterschema dan). Succes nog met leren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tesh



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 18:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vooral theoretische vragen over de stof. Tijdens de werkgroepen werd juist verteld dat er dit jaar meer kennisvragen (vragen over meningen van schrijvers o.a.) gesteld zouden worden.

De oefententamens waren perfect met betrekking tot de voorbereiding van dit tentamen. Volgens mij leek dit tentamen op het tentamen van januari 2009.

Nobility schreef:
Waren het vooral theoretische vragen, dus kennis over de stof of meer kennisvragen? En had je wat aan de oefententamens of was het totaal anders? Vorig jaar natuurlijk geen openboektentamens.

ER wordt ook afwachten omdat ik het moeilijk vind in te schatten. Ik ga vooral de stof vanaf de hoorcollege's en werkgroepen bestuderen en minder het boek omdat daar ook dingen aan bod komen die minder relevant zijn en bovendien omdat het uit 2007 is en het verdrag van Lissabon aan de deur staat, het ook verouderd is.

Trouwens morgenavond om 19.00 wordt een oefententamen besproken van BPR. Wel een rottijd (in mijn roosterschema dan). Succes nog met leren.

_________________
Noblesse oblige
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 15 dec 2009 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik dacht inderdaad ook zoiets.

Maar het waren vragen over of er sprake kon zijn van opzet. Bij de eerste vraag ging het over een gekwalificeerde doodslag art. 288 Sr. Ik heb toen voorwaardelijke opzet uitgewerkt voor de normale doodslag, hier werd naar verwezen in art. 288 Sr en vervolgens het voor art. 288 vereiste oogmerk. Wat hadden jullie bij die cassatievraag?
Ik heb overigens veel dingen gevonden in JSS.

Welke strafuitsluitingsgrond hadden jullie voor Jordi. Ik had zowel noodweer als noodweerexces genoemd in verband met die 3 messteken en de vereisten van proportionaliteit en subsidiariteit. Maar noodweer exces kon niet omdat er geen noodweersituatie was, het slachtoffer kon immers zelf een beroep op noodweer doen. Ook de culpa in causa nog even aangestipt. Ik heb ze dus beiden uitgewerkt en geconcludeerd dat het niet kon, door het ontbreken van de noodweersituatie. Alleen het arrest noodweer in de bus vergeten te noemen. Noodweer in de kas heb ik wel genoemd ergens in mijn betoog.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tesh



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 12:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Cassatievraag kon je volgens mij goed uitwerken dankzij Dorst. Daar stond vrijwel alles in. Noemen van de twee gronden waarop je cassatie kunt instellen en de grond waarvan jij denkt dat er sprake was en dat uitwerken, was volgens mij de bedoeling geweest (vorm verzuim, artikel 359 lid 2 WvSv et cetera).

Bij de strafuitlsuitingsgrond heb ik alleen noodweer uitgewerkt. Ik dacht: als noodweer faalt, dan heeft het al geen zin meer om exces uit te werken (hier was een arrest over).

En bij opzet eveneens voorwaardelijk opzet + oogmerk uitgewerkt (alleen volgens mij vergeten artikel 288 WvSr op te noemen).

Patricia20 schreef:
Ik dacht inderdaad ook zoiets.

Maar het waren vragen over of er sprake kon zijn van opzet. Bij de eerste vraag ging het over een gekwalificeerde doodslag art. 288 Sr. Ik heb toen voorwaardelijke opzet uitgewerkt voor de normale doodslag, hier werd naar verwezen in art. 288 Sr en vervolgens het voor art. 288 vereiste oogmerk. Wat hadden jullie bij die cassatievraag?
Ik heb overigens veel dingen gevonden in JSS.

Welke strafuitsluitingsgrond hadden jullie voor Jordi. Ik had zowel noodweer als noodweerexces genoemd in verband met die 3 messteken en de vereisten van proportionaliteit en subsidiariteit. Maar noodweer exces kon niet omdat er geen noodweersituatie was, het slachtoffer kon immers zelf een beroep op noodweer doen. Ook de culpa in causa nog even aangestipt. Ik heb ze dus beiden uitgewerkt en geconcludeerd dat het niet kon, door het ontbreken van de noodweersituatie. Alleen het arrest noodweer in de bus vergeten te noemen. Noodweer in de kas heb ik wel genoemd ergens in mijn betoog.

_________________
Noblesse oblige
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb noodweerexces ook niet helemaal uitgewerkt alleen genoemd in verband met het overschrijden van de vereiste proportionaliteit en subsidiariteit, maar dat een beroep hierop ook niet kon door het ontbreken van de noodweer situatie. Heb ook zoiets bij die cassatie alleen niet van 359a stom achteraf. Maar goed ben echt benieuwd naar de beoordeling. Wachten wachten. Wel stom die cassatievraag in het onderwijs is dat nauwelijks aan de orde geweest. Beetje flauw vond ik het.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009 1:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De cijfers zijn nu al binnen!! Ik heb een 7 ben er echt blij mee. Ik vond het toch een pittig tentamen. Kijken of we er bij de nabespreking nog iets kunnen bijsprokkelen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tesh



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 23 dec 2009 11:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op naar de nabespreking! Ik heb het ook gehaald, maar ben benieuwd hoe ik gescoord heb aangezien ik de laatste vragen als het ware heb moeten afraffelen.

Patricia20 schreef:
De cijfers zijn nu al binnen!! Ik heb een 7 ben er echt blij mee. Ik vond het toch een pittig tentamen. Kijken of we er bij de nabespreking nog iets kunnen bijsprokkelen.

_________________
Noblesse oblige
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: do 24 dec 2009 12:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tesh schreef:
Op naar de nabespreking! Ik heb het ook gehaald, maar ben benieuwd hoe ik gescoord heb aangezien ik de laatste vragen als het ware heb moeten afraffelen.
Wat voor cijfer had je?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: za 26 dec 2009 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben toch ook wel benieuwd naar het slagingspercentage. Ik heb van een aantal mensen al gehoord dat ze het niet gehaald hadden.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BiancaJ



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 37


BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het ook gehaald, niet echt verwacht dus ben er echt blij mee!! Struikelde heel erg over vraag 1;vond het een erg lastige tll. is het slagingspercentage al bekend? Dacht juist dat het wel redelijk gemaakt was?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds