Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 11:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL]Lager dan een 4: uitsluiting herkansing??
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mij is nog steeds niet duidelijk of "lager dan een 4 geen herkansing" alleen voor eerstejaars/eerstejaars vakken geldt of ook voor ouderejaars? Weet iemand dit?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 21:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan (niet helemaal zeker) sinds de verplichting van werkgroepen geldt voor de gehele bachelorfase, ook het cijfer 4 of lager betekent het vak inhalen!

Trouwens als je een voldoende haalt mag je 'm ook niet herkansen (mocht je dit willen)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 21:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kijk eens in de Onderwijs- en examenregelingen en leg hier uit hoe het zit.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 18:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Onderwijs- en examenregelingen. Al even snel bekeken. Wellicht staat het ergens goed vermeld, maar ik ben het zo snel niet duidelijk tegen gekomen.
Een email van het OIC biedt (sneller) duidelijkheid:
Quote:
Deze regeling geldt alleen voor de 1e jaarsstudenten die zijn begonnen in september 2007. Verder geldt het ook voor herkansers (die hun P nog niet hebben behaald) die ervoor hebben gekozen om aan de werkgroepen deel te nemen.
Voor studenten die hun P al hebben, geldt deze regeling niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: di 18 dec 2007 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Onderwijs- en examenregelingen. Al even snel bekeken. Wellicht staat het ergens goed vermeld, maar ik ben het zo snel niet duidelijk tegen gekomen.
Een email van het OIC biedt (sneller) duidelijkheid:
Quote:
Deze regeling geldt alleen voor de 1e jaarsstudenten die zijn begonnen in september 2007. Verder geldt het ook voor herkansers (die hun P nog niet hebben behaald) die ervoor hebben gekozen om aan de werkgroepen deel te nemen.
Voor studenten die hun P al hebben, geldt deze regeling niet.


Dat maakt een verschil, toch Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: do 17 jan 2008 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals duidelijk is aangegeven, geldt dit alleen voor eerstejaars, de propedeuse dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2009 1:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vanaf dit collegejaar geldt de zogenaamde conditionele herkansing ook voor B2 vakken. Lager dan een vier zorgt dus ook dit jaar voor uitsluiting van het hertentamen. Weet iemand toevallig of dit ook voor B3 vakken gaat gelden. Lijkt mij toch niet heel waarschijnlijk zolang ze de strenge toelating voor de master handhaven. In Leiden kan je namelijk alleen met een afgerondde Bachelor tot de Master worden toegelaten. Op een enkele uitzondering door middel van de hardheidsclausule daar gelaten.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De conditionele herkansing is vanaf dit collegejaar weer afgeschaft voor B2 vakken. Nu geldt alleen voor eerstejaars de verplichting om bij de eerste kans minimaal een 4 te halen. Overigens kunnen eerstejaars er niet voor kiezen de eerste mogelijkheid te laten schieten. Overigens geldt voor hen dat de bachelor in 4 jaar moet zijn afgerond. Anders gaan er tentamenresultaten vervallen. Leiden zinspeelt nog op een regeling om het aantal herkansingen aan banden te leggen. Laatst was er een student welke na 5 jaar zijn bachelor haalde en zo'n 35 herkansingen had gedaan. Het aantal herkansingen is trouwens enorm gestegen door de conditionele herkansing. Veel studenten lieten dan de eerste kans lopen om het risico om lager dan een 4 en dus uitsluiting te voorkomen. Mede hierdoor is de conditionele herkansing weer afgeschaft.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

35 herkansingen?????
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bizar he! Ik schrok ook toen ik het hoorde. Sommige vakken heeft die persoon wel 5 keer gedaan ofzo.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 21:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het kan wilder, zo begreep ik vorige week tijdens een buluitreiking over iemand die gek genoeg toch cum laude afstudeerde. (Leuk praatje van de begeleider was dat .... not!) Maar ja, als je de tijd kunt nemen voor je vakken dan is dat ook weer wat makkelijker. Wink
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 23:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dan is er ook nog het feit dat je de bachelor in 4 jaar moet afronden anders vervallen je cijfers van ieder en elk jaar. (in Leiden dan)

Nu vraag ik me af hoe dat zit als je twee bachelors (rechten en criminologie) doet op dezelfde faculteit of dat dan ook geldt. Hoewel ik wel van plan ben om binnen 4 jaar 2 bachelors af te ronden en tot nu toe ligt alles op schema; geen vakken van vorig jaar die ik moet herkansen en bij beide de p al gehaald.

Trouwens dat zou bij dokters pas erg zijn - dokter die met 35 herkansingen is geslaagd en nu aan het werk is, doet een levensbedreigende operatie; "Oops..foutje." Even later; "Herkansing dan maar?"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sokratez



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nobility schreef:
En dan is er ook nog het feit dat je de bachelor in 4 jaar moet afronden anders vervallen je cijfers van ieder en elk jaar. (in Leiden dan)


Dat is dan iets nieuws. Zelf ben ik begin deze eeuw abrupt gestopt met mijn studie. Dit jaar ben ik op deeltijdbasis opnieuw begonnen. Twee van de destijds behaalde propedeusevakken blijven geldig, ondanks het feit dat ik ze meer dan 4 jaar geleden behaald heb.

Overigens gelden de strikte aanwezigheidsregels in Leiden niet voor deeltijders. De verplichting om minimaal een 4 te behalen om deel te nemen aan de herkansing wel, waarbij er geen verplichting is om daadwerkelijk aan het eerste tentamen deel te nemen zoals bij voltijders wel het geval is.
_________________
Ik was altijd al het type om te vechten
Niet met jou, maar voor mijn principes en rechten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nobility

Nobility

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 315


BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 14:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sokratez schreef:
Nobility schreef:
En dan is er ook nog het feit dat je de bachelor in 4 jaar moet afronden anders vervallen je cijfers van ieder en elk jaar. (in Leiden dan)


Dat is dan iets nieuws. Zelf ben ik begin deze eeuw abrupt gestopt met mijn studie. Dit jaar ben ik op deeltijdbasis opnieuw begonnen. Twee van de destijds behaalde propedeusevakken blijven geldig, ondanks het feit dat ik ze meer dan 4 jaar geleden behaald heb.


Ik las het in de Mare van afgelopen week of de week daarvoor. Specifiek hoe het zit voor deeltijders en verder weet ik ook niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor mensen met 2 studies bekijken ze het weer per geval ofzo. Bovendien zit er nog een addertje onder het gras. De propedeuse kunnen ze immers niet afpakken. Dus dan lijkt het mij dat je 5 jaar de tijd heb om je bachelor te halen.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds