Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 22:32
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Economie (2e jaar, 1e trimester)
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 11:44    Onderwerp: [UL] Economie (2e jaar, 1e trimester) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat ik vorig jaar ziek ben geweest, moest ik tijdens het 1e trimester van dit jaar veel inhalen. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik het vak Economie niet heb gevolgd.
Nu is er woensdag 5 april een herkansing, en aangezien ik mijn achterstand graag wil inhalen, ga ik het vak proberen te halen. In elk ggval 1 van de 2 onderdelen.
Ik heb 1,5 week om voor dit vak te studeren (heb vrijdag a.s. ook nog tentamen). Op welk van de 2 onderdelen (rechts- of bedrijfseconomie) kan ik mij het best focussen? Of is beide onderdelen ook te doen?

Hopelijk is hier iemand die dit vak al gedaan heeft. Alvast bedankt voor het advies!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 14:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou voor rechtseconomie gaan. Als je de uitwerkingen van de opgaven hebt, moet dat haalbaar zijn. In december was het tentamen rechtseconomie heel voorspelbaar, dus hard leren leverde i.h.a. een goed cijfer op. Bedrijfseconomie is een veel grilliger vak. Daar loop je het risico dat hard leren toch geen voldoende oplevert en dat is zonde.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 15:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de tip.
Uitwerkingen van de opgaven... Die moet ik dus ergens vandaan halen.
Die zijn niet gegeven op het Blackboard toevallig?
Ik heb hier nog een SILverslag liggen van de werkgroepen van de eerste 5 weken. Dus dat zijn al van 5 weken uitwerkingen. Ik ga eens verder zoeken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die uitwerkingen stonden dacht ik in het werkboek (samen met wat proeftentamens). Inderdaad heel nuttig, want zonder meer de enige manier om in de gaten te krijgen wat ze bedoelen met de vragen die ze stellen. Laat ik het woord knullig niet gebruiken.

Heb je elk van de 7 of 8 standaardopgavevormen 1x gemaakt, dan moet je het wel halen als je een klein beetje gevoel hebt voor grafiekjes. Nu je in Delft gestudeerd hebt (dus wiskunde B in je pakket had) moet dat wel goed zitten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 19:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Even snel het werkboek doorgekeken, maar kom de uitwerkingen niet tegen. Wel staan achterin proeftentamens met uitwerkingen. Daar kom ik wel een eind verder mee denk ik.

Ik heb zowel wiskunde A als B als eindexamenvak gehad. Weliswaar al een tijd geleden. Bij bouwkunde heb ik ook nog het één en ander aan wiskunde gehad. Nou goed ik ga gewoon mijn best doen.

Jullie raden mij dus aan om mij te concentreren op rechtseconomie? Hoe gaat dat eigenlijk tijdens het tentamen. Stel ik ga alleen voor rechtseconomie, maar zeg op het tentamen dat ik beide kom maken. Kan ik dan de totale tijd voor rechtseconomie gebruiken en het tentamen van bedrijfseconomie met weinig nuttige oplossingen inleveren? Of word je verplicht te beginnen met één vak, en deze na een tijdje in te leveren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zou de SIL hoor- en werkcollege verslagen kopen, de hoorcollege verslagen goed doorlezen (en begrijpen wat er staat!), daarna de werkgroepopgaven maken, en controleren/doornemen met behulp van de werkcollege verslagen. Daarna oude tentamens oefenen (zo'n bundel kan je kopen bij joho, volgens mij staat het tentamen van december op Blackboard), daarna rechtseconomie studeren d.m.v. het doornemen van de SIL hoor- en werkcollege verslagen... Volgens mij ben je dan echt al een behoorlijk eind (dat is iig hoe ik het ga doen). Het zijn voornamelijk rekenmethoden die je aan moet leren, als je die allemaal een keer gehad en geoefend hebt moet je het wel zo'n beetje weten... Succes Very Happy
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 23:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mariam bedankt voor je reactie. Jij zou dus eerst bedrijfseconomie gaan studeren en daarna rechtseconomie?
Jij ook veel succes!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 1:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Even snel het werkboek doorgekeken, maar kom de uitwerkingen niet tegen. Wel staan achterin proeftentamens met uitwerkingen. Daar kom ik wel een eind verder mee denk ik.

Die bedoel ik dus.

Tijdens het tentamen heb je zelf de keuze tussen beide onderdelen of slechts 1 onderdeel. In alle gevallen mag je er de volledige tijd over doen. Raar maar waar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ow dat zijn de uitwerkingen die je bedoeld. Ik ga mijn best doen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes Lotte! Good
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Matthijs

Matthijs




Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 58


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 14:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond rechtseconomie veel makkelijker dan bedrijfs. Voor RE had ik dan ook een 9, voor BE een 4 (dus ik zit woensdag 5 april ook in de zaal Wink ).

RE draait om een paar begrippen:
- Risico-avers, -neutraal en -minnend
- Consumenten- en producten-surplus
- Dead-weight loss

Verder moet je weten welke marktvorm wel (lange- en korte-termijn)evenwicht kent, en weten waar het verzekeringswezen om draait (afkopen van risico).

Oh ja, over criminaliteitsbestrijding: de pakkans minimaliseren (op het tentamen 1 agent inzetten), de strafmaat maximaliseren (was in casu een boete van 30.000.000 oid). In de praktijk blijkt echter de pakkans vele malen belangrijker te zijn dan de strafmaat, maar dat terzijde Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 14:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lotte schreef:
Mariam bedankt voor je reactie. Jij zou dus eerst bedrijfseconomie gaan studeren en daarna rechtseconomie?
Jij ook veel succes!!


Ow, ik bedoelde eigenlijk daarna bedrijfseconomie, dus eerst rechtseconomie doen...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga vrijdagmiddag dus beginnen met rechtseconomie. En als ik dan nog tijd heb, kijk ik bedrijfseconomie nog even door. Anders komt dat volgend jaar wel weer.
Allemaal bedankt voor de tips. Matthijs bedankt voor het noemen van de concrete dingen die belangrijk zijn. Ga ik zeker naar kijken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
milou



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rechtseconomie is idd veel makkelijker..maar bedrijfs is in 1 a 2 daagjes leren ook nog er bij te doen hoor..ik zou oefententamens bij joho kopen dan hoef je al bijna niet meer te leren..ze vragen elk jaar ongeveer het zelfde bij deze vakken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2006 15:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb zelf eigenlijk alleen de werkcolleges gevolgd en daar meestal nagenoeg mijn ogen toegedaan. Ik heb de SIL werkcollege verslagen met de opgaven goed doorgenomen van te voren.

Ondanks dat ik wiskundig twee linker handen heb (wiskunde a1 op het VWO = rekenmachine oefeningetjes) toch een 8 gehaald voor m'n deel vak.

Bij bedrijfs had ik mazzel dat ik management en organisatie met een voldoende heb afgesloten waardoor ik daar een 6 voor had Smile.

Ik zou ook voor rechtseconomie gaan!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds