Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

'stalker' eist geld/stelt mij schadeplichtig.
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sophia1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 20 okt 2016 16:23    Onderwerp: 'stalker' eist geld/stelt mij schadeplichtig. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedendag,
(hoop dat ik in de juiste treath zit)

Dit is de eerste keer dat ik op jullie forum komt. Gelukkig nog nooit rechtshulp nodig gehad. Ben nu echter in een bizarre situatie terecht gekomen.

Ik ben sinds kort verzekerd tegen rechtsbijstand. Helaas valt deze situatie daar niet onder. Wat is de situatie:

Sinds een paar maanden word ik enorm gestalkt door een bepaald persoon. Naast stalken verspreid hij ook laster en doet hij bedreigingen en doods bedreigingen. Één juli heb ik hier voor 3 uur op het politie bureau gezeten. De agente heeft een heel dossier op gemaakt en besloten toentertijd mijn vakantie af te wachten. Omdat deze persoon de voorbije relatie niet kon accepteren bleef hij dagelijks contact zoeken. Uiteindelijk heeft kwadraad (maatschappelijk hulp tegen huishoudelijk geweld. Ik heb ook twee x 112 moeten bellen omdat hij hier ongevraagd en agressief aan de deur stond) Omdat ik samen met kwadraad al het contact verbrak en alles ging negeren is het stalken in alle hevigheid terug gekomen. (tot aan het sturen van brieven aan familie en buren. grove beledigingen en wederom dreigementen) Samen met kwadraad aangetekende brief gestuurd (d.d. 23-09)dat ik geen contact meer met hem wenst en dat hij niet op mijn erf meer mag komen). 13 oktober wederom naar het politie bureau gegaan en het dossier aangevuld en omgezet in definitieve aangifte. Een ordner met 244 pagina's met bewijslast achter gelaten. ik was zo slim alles whatsapp, mails, zelfs filmpjes en telefoon gesprekken met ook dreigementen te bewaren en in te leveren bij de politie. na 8 dagen bedenk tijd (die ik uiteraard niet nodig heb) hoop ik dat ze a.s. maandag een begin gaan maken aan mijn dossier.

Tot zo ver de situatie.

Nu komt het juridische.. 29 september kreeg ik een aangetekende brief van hem. Waarin hij mij schadeplichtig stelt en andere vorderingen eist. Hier moet jullie denken aan een lunch uit het verleden die ik moet betalen, hotelovernachting, treinkaartjes..telefoonkosten omdat hij mij moest bellen..en het plaatsen en wederom laten verwijderen van een tattoo.. op mijn advies. (in whatsapp gesprekken kan ik laten zien dat ik het juist afraad) Ook zegt hij mij spullen te hebben geleend, en eist hij zelfs seksspeeltjes op. Echter is alles allang niet meer in mijn bezit. of terug gestuurd of weg gegooid. Hij heeft mij ook nooit wat geleend, het waren giften. Afijn een hele lijst bizarre dingen die ik moet betalen vanwege het verbreken van de relatie. Tevens moet ik betalen voor nooit gevraagde zakelijke adviezen. Het gaat in totaal om een bedrag van € 3500,- nooit geen rekeningen gehad, herinneringen of aanmaningen.. wel 2 dagen later een brief van een gerechtsdeurwaarder. Dat ik ondanks verschillende betaling verzoeken de factuur nog niet is voldaan. Langs geweest bij gerechtsdeurwaarder en situatie uitgelegd. Nu twee weken laten krijg ik mail van gerechtsdeurwaarder dat de desbetreffende persoon het wilt voorleggen aan de kanton rechter.

Voor iemand als ik, die nog nooit een rechtszaal van binnen heeft gezien toch wel een wakkerliggevalletje.

Wat adviseren jullie?. Hoe groot achten jullie de kans dat hij überhaupt een zaak heeft. Hij zal nooit aan kunnen tonen dat we een zakelijke overeenkomst hadden, omdat die er absoluut niet was.

Uit de aangetekende brief is duidelijk te lezen dat hij contact met mij eist, omdat er nog dingen afgehandeld moet worden vind hij. Een verkapte manier van een stalker om in contact te komen met zijn slachtoffer. Zal de rechter dit ook zo zien?

Sophia
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sophia1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 15 nov 2016 22:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn bericht is aardig wat keren gelezen. Ik zal even het vervolg melden.

De 3500,- die deze meneer van mij eiste werd binnen een week ineens 6500 zo stond er in de dagvaarding die ik 2 november uit handen van de gerechtsdeurwaarder mocht ontvangen. De dagvaarding die hij zelf had opgesteld, omdat de gerechtsdeurwaarder hem er niet bij wilde helpen bestond uit een 30 tellend onsamenhangend verhaal. Nergens geen rekeningen of herinneringen te zien..al helemaal geen contracten of mails waaruit zou blijken dat ik van hem spullen en/of geld had geleend of zakelijke adviezen van hem zou verwachten en daar voor zou moeten betalen. De dagvaarding ging over de relatie zelf.. Alsof enig rechter daar waarde aan zou hechten. Maar goed, om niet bij verstek te worden veroordeeld moest ik dus juridisch advies in gaan winnen. Bij de rechtswinkel wisten ze niet wat ze hoorde en lazen. dat sterkte wel mijn gevoelens dat ik met een fantast te maken had. Ze vertelde mij dat ik uiteraard uitstel moest aanvragen.. en moest reageren op de dagvaarding. Ondertussen had de gerechtsdeurwaarder waar ik de dagvaarding van gekregen had.. mij juridische hulp aangeboden (pro deo) , hij vond het zo'n bizar verhaal en wilde ipv de eiser dus nu de gedaagde bijstaan.

Maar... Ondertussen liep het politie onderzoek ook door naar deze meneer. Vorige week maandag is hij om 6 uur in de ochtend aangehouden en voor verhoor meegenomen naar het politie bureau. Daar heeft hij drie volle dagen vast gezeten in een politie cel en alles bekend. Tevens heeft hij daar aangegeven af te zien van de dagvaarding. Uiteraard heb ik voor de zekerheid wel die vier weken uitstel aangevraagd. Gisteren en vandaag gebeld met de rechtbank en idd is bij hen nog niets bekend of ontvangen. De zitting is donderdag morgen om 10 uur. Als hij voor die tijd niets opstuurt of afgeeft neem ik aan dat het allemaal dus niet doorgaat. En heeft het mij enkel veel slapeloze nachten gekost.. :-/

Sophia.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2016 22:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo te horen heeft uw ex-partner weinig kans van slagen bij de rechter. U geeft aan dat hij heeft "afgezien" van de dagvaarding, maar uit uw verhaal maak ik op dat de dagvaarding wel aan u is betekend door een deurwaarder. Dat betekent dat uw ex-partner aan de rechtbank moet hebben doorgegeven dat de zaak niet meer doorgaat. Het is verstandig als u dit even telefonisch navraagt bij de griffie van de rechtbank. U moet dan vragen of de zaak van uw ex-partner nog "op de rol" staat en zo ja, wat de volgende stap in de zaak is. Het juiste telefoonummer vindt u hier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Zo te horen heeft uw ex-partner weinig kans van slagen bij de rechter. U geeft aan dat hij heeft "afgezien" van de dagvaarding, maar uit uw verhaal maak ik op dat de dagvaarding wel aan u is betekend door een deurwaarder. Dat betekent dat uw ex-partner aan de rechtbank moet hebben doorgegeven dat de zaak niet meer doorgaat. Het is verstandig als u dit even telefonisch navraagt bij de griffie van de rechtbank. U moet dan vragen of de zaak van uw ex-partner nog "op de rol" staat en zo ja, wat de volgende stap in de zaak is. Het juiste telefoonummer vindt u hier.

Dit antwoord is ongeveer een maand te laat.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2016 21:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

UwJurist.nl schreef:
Dit antwoord is ongeveer een maand te laat.

In het ergste geval was de zitting van 16 november 2016 waar TS het over heeft, een rolzitting voor de conclusie van antwoord. Aangenomen dat zij geen conclusie heeft ingediend, is zij wel in het geding verschenen, maar heeft zij geen verweer gevoerd. De vordering zou dan kunnen worden toegewezen, zonder mogelijkheid van verzet en met hoger beroep als enige uitweg. Een dergelijk vonnis zal waarschijnlijk op zijn vroegst pas zes weken na de rolzitting voor de conclusie worden gegeven, dus op 27 december 2016. In dat geval lijkt het mij de moeite waard de ex-partner te bewegen alsnog de zaak formeel in te trekken, of de rechtbank in een brief te verzoeken een comparitie te gelasten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sophia1967



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 12 sep 2017 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

Er is idd heel veel gebeurd in de tussentijd. De dagvaarding is niet doorgegaan.

Hij zelf is door de officier van justitie na aangifte van mij wel gedagvaard voor het strafrecht en is 3 februari veroordeeld. (voor stalken, belagen, doodsbedreiging en laster)

Ik ben bij de uitspraak aanwezig geweest. Wat ik niet begrijp is dat ik duidelijk die rechter over schadevergoeding en voorwaardelijke gevangenis straf heb gehoord..om vervolgens in het vonnis enkel de taakstraf terug et vinden.

Schadevergoeding die hij mij zou moeten betalen en voorwaardelijke gevangenisstraf met proeftijd van twee jaar zijn verdwenen...hoe kan dat...

hoe vaak moet ik mij nog slachtoffer voelen..terwijl hij al het geluk van de wereld heeft..wat hij pertinent niet verdient!

Wie kan hier meer over vertellen?..is dat mogelijk?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds