|
Auteur |
Bericht |
eriktheman
Leeftijd: 41 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: vr 24 mei 2024 15:46 Onderwerp: ww, vakantie en uwv |
|
|
Hi,
Ik was op 29 maart op vakantie naar het buitenland (zuid-oost Azie)
Op 31 maart was ik daar aangekomen en op 3 april kreeg ik een ongeluk waarbij ik in het ziekenhuis was opgenomen. Op 4 april werd ik hiervoor geopereerd en vervolgens was ik vanaf opgenomen tot en met 19 april.
20 april was ik terug in Nederland.
Vanasf 2 april ontvang ik een WW uitkering maar dat weet ik nu. Dat wist ik op begin april nog niet. Ik had de uitkering aangevraagd op 27 maart.
Ik kreeg een brief van het UWV met een waarschuwing dat ik mijn vakantie te laat had doorgegeven. Ik had het mijn vakantie doorgegeven op 17 april en dit had gemoeten voor 7 april. Ze houden er geen rekening mee dat ik in het ziekenhuis lag.
Ik voel me onmenselijk behandeld omdat ik een ongeluk heb gehad. Op 1 april had ik nog geen uitkering, terwijl ze wel zeggen dat ik deze dag had moeten doorgeven? Wat zijn mijn rechten? |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
|
|
|
|
eriktheman
Leeftijd: 41 Geslacht: Sterrenbeeld:
|
Geplaatst: do 11 jul 2024 22:42 Onderwerp: Re: ww, vakantie en uwv |
|
|
Hi, dank voor je antwoord
Als ik binnen twee jaar weer iets vergeet dan moet ik een boete betalen.
Kom je dan niet op een blacklist oid?
Het afgelopen jaar werkte voor de overheid (via een uitzendbureau) in een noodopvang voor vluchtelingen. Ik hoorde in jan of feb jl dat mijn contract niet werd verlengd en ik was toen bang om in een soort negatieve spiraal te belanden.
Vlak voor die vakantie was ik vnml bezig met die vakantie. De ww heb ik nog op de valreep aangevraagd. Net voordat ik op vakantie ging.
Ik word er gewoon bang van. Bang voor de overheid. Ik had net mijn inkomsten van juni doorgegeven en dit was 0 euro. Stel ik krijg nog een nabetaling van mijn vorige werk (vakantiegeld oid) dan heb ik dus een probleem?
DIt gebeuren doet mij denken aan de behandeling van Joden na de Tweedewereldoorlog in gemeentes. Ze moesten toen nog achterstallig belasting etc betalen toen ze terugkwamen uit de kampen. (als ze het overleefden)
Nu is mijn situatie natuurlijk niet te vergelijken met toen, maar toch voelt dit ook zo onrechtvaardig. Ik snap dat er regelgeving ivm uitkeringen is maar dit gaat te ver. Als mensen willens en wetens iets 'vergeten' door te geven dan is een waarschuwing mss op zijn plaats.
Ik heb zelf onderzoek gedaan naar uitkeringsfraude tijdens een van mijn stages bij de overheid (niet het UWV). Dus ik probeer me te verplaatsen in die medewerkers. Dit is inmiddels 20 jaar geleden en toen was het streng en ik dacht dat er tegenwoordig mss meer oog was voor de burger / menselijke maat.
De menselijke maat is er gewoon niet. Triest. |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22902
|
Geplaatst: wo 21 aug 2024 20:58 Onderwerp: Re: ww, vakantie en uwv |
|
|
eriktheman schreef: |
Hi, dank voor je antwoord
Als ik binnen twee jaar weer iets vergeet dan moet ik een boete betalen.
Kom je dan niet op een blacklist oid? |
Die blacklist lijkt me slechts in te houden dat ze een volgende fout niet door de vingers zullen zien, wat ze sowieso ook niet hoeven te doen. Je hebt geen "recht" op coulantie.
Maar wellicht kan het indienen van een klacht je hier helpen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
|