Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 22:50
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Berekening hoogte transitievergoeding
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pina tjari mi



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 05 nov 2020 14:08    Onderwerp: Berekening hoogte transitievergoeding Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden. Dit is mijn eerste post hier, en ik val meteen maar met de deur in huis:

Per 1 oktober 2018 ben ik voor drie maanden met een tijdelijke arbeidsovereenkomst aangesteld bij instituut A als onderzoeksmedewerker bij het onderzoeksprogramma van instituten A, B en C. Instituten A en B zijn onderdeel van een organisatie X. Op deze organisatie is de CAO Nederlandse Universiteiten van toepassing: https://www.vsnu.nl/files/documenten/CAO/2020/VSNU-CAO%20Nederlandse%20Universiteiten%202020%20(NL).pdf

Deze arbeidsovereenkomst is per 1 januari 2019 voor drie maanden verlengd en per 1 april 2019 nogmaals verlengd voor de duur van zes maanden. Aangezien een vierde verlenging automatisch een vast dienstverband zou betekenen is in eerste instantie besloten het contract niet nogmaals te verlengen.

In januari ben ik vanwege het vrijkomen van een vacature opnieuw gevraagd in dienst te treden bij hetzelfde onderzoeksprogramma, maar nu niet bij instituut A, maar bij instituut B. Aangezien beide instituten deel uitmaken van dezelfde organisatie X en de keten van opvolgende arbeidscontracten bij de voorgenomen indiensttreding op 1 februari 2020 niet doorbroken zou worden, is besloten een derde partij Y te vragen mij voor twee maanden in dienst te nemen en te detacheren bij instituut B. Per 1 april 2020 zou ik dan opnieuw met een tijdelijk dienstverband in dienst treden bij instituut B.

Ik ben daadwerkelijk in dienst getreden bij de derde partij Y, maar nog voor ik het tijdelijke contract bij instituut B kon tekenen kwam men tot de conclusie dat deze omzeiling van de ketenregeling juridisch geen stand kon houden en dat men mij in vaste dienst zou moeten nemen. Sinds 1 april 2020 ben ik dan ook met een geclausuleerd vast dienstverband in dienst bij instituut B, met als clausule dat, omdat mijn functie wordt gefinancierd op basis van tijdelijke, externe financiële middelen, er bij het eindigen van die middelen kan worden overgegaan tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst.

Dat laatste is nu aan de orde. Middels een vaststellingsovereenkomst wil organisatie X per 31 januari de arbeidsovereenkomst ontbinden. In artikel 2 van die overeenkomst wordt schriftelijk afstand gedaan van de aansluitende BWNU-uitkering (zie CAO), waardoor er aanspraak kan worden gemaakt op een transitievergoeding. Deze transitievergoeding is vastgesteld op € 1.438,00.

Dit is lager dan het resultaat van de berekeningsmethode 1/3 x brutomaandsalaris x volledig gewerkte jaren die in de Wet arbeidsmarkt in balans wordt gehanteerd. Mijn bruto maandsalaris bedraagt € 2.790,00 en ik heb naast vakantiegeld ook recht op een vaste eindejaarsuitkering van 8,3 %.

Mijn vermoeden is dat vanwege de detachering via derde partij Y niet alle gewerkte jaren (precies twee jaren) bij de berekening van de transitievergoeding zijn betrokken.

Ik heb dan ook besloten de overeenkomst vooralsnog niet te tekenen. Volgende week dinsdag ben ik uitgelicht voor een gesprek, waarbij mijn werkgever de vaststellingsovereenkomst nader wil "toelichten". De woordkeuze doet mij vermoeden dat mijn werkgever vasthoudt aan de oorspronkelijke berekening van de transitievergoeding. Om wat sterker in mijn schoenen te staan bij dat gesprek hoor ik graag van jullie wat jullie van de berekening van de transitievergoeding vinden. Ook gedachten over het geclausuleerde dienstverband op zich, dat in mijn geval op een nogal bijzondere wijze tot stand is gekomen, zijn uiteraard welkom.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds