Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aansprakelijkheid kosten koopwoning
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DiviNe187



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 10 dec 2018 17:22    Onderwerp: Aansprakelijkheid kosten koopwoning Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik wil graag wat advies inwinnen over mijn rechten voor de huidige (financiële) situatie m.b.t. een koopwoning die op mijn en mijn ex-partner haar naam staat.

Mijn advocaat is op dit moment met zwangerschapsverlof en haar huidige vervanger lijkt niet echt op de hoogte van dit (financiële) vakgebied dus wil ik het liever ook even hier proberen voor een second opinion.

Even in het kort uitgelegd: Ex partner is 2.5 jaar geleden plots zonder weten van mijn kant vertrokken naar een huur huis en heeft mij met alle rekeningen en schulden laten zitten. Wij hebben tot voor kort van het uit elkaar gaan (niet getrouwd) in een bewind gezeten en ik (zij dus niet) ben daar inmiddels nu bijna 3 jaar uit. Wat bleek, het bewind had weinig tot niets betaald en de schulden waren zelfs aan het opstapelen geweest.

Omdat ik uit het bewind ben gekomen en zelf een eenmanszaak ben begonnen kwamen langzaam aan alle "haaien" omhoog en bleek dat er een toren aan schulden nog open stonden waar ze uiteraard direct naar mij mee kwamen. Ik heb deze 2 afgelopen jaren rekeningen betaald tot aan het jaar 2012 terug.. gemeentelijke belastingen, waterschap, netbeheer, belastingdienst enz. en de reden dat ze zeggen dat ze maar naar mij toe komen is omdat mijn naam bovenaan op het koopcontract staat.

Ex partner weigert eigenlijk overal aan mee te werken en wilt alleen haar naam van het huis, de rest interesseert haar niet.

Ik heb mij eerst laten vertellen door mijn advocaat dat ik in mijn recht sta om 50% van alle rekeningen, waaronder de maandelijkse (tot de dag van vandaag) hypotheekrente van totaal plusminus 615 euro op haar te mogen verhalen. Mijn advocaat haar vervanger heeft in een gesprek met mij laten weten dat de kans groot is dat zij, via de rechter, een "gebruikersvergoeding" kan gaan eisen waarbij de uitspraak van de rechter zo ongelofelijk willekeurig is dat het uiteindelijk kan zijn dat ik haar moet gaan betalen in plaats van zij mij omdat de bijdrage meer is dan die 50% van de 615 euro hypotheekrente per maand.
Let op, hier gaat het dan alleen over de Hypotheekrente, ik was dus niet van plan om bijvoorbeeld de Delta (gas/water/licht) rekeningen bij haar neer te leggen vanaf de maanden dat ze hier niet meer woonde. Maar wel dus ook de gemeentelijke belastingen en waterschap belastingen van de jaren dat ze hier gewoon samen met mij woonachtig was en wat dus blijkbaar nooit betaald is geweest door het bewind. Je praat hier toch over een goeie aantal duizenden euro's.

Over dit laatste gaat het dan ook merendeels, omdat dat wat de vervangende advocaat zei over het goedkeuren van de rechter van een gebruikersvergoeding wat wellicht meer dan de 50% eis van de hypotheekrente elke maand kan worden omdat ik gebruik maak van het volledige huis mij wel afschrikt om het überhaupt te proberen.

Hoe ik het zie.. ex partner loopt simpelweg weg van de lasten en schulden waar we voor getekend hebben en doet alsof haar neus bloed.
Ik ben tot binnenkort niet in staat geweest het huis op mijn naam te zetten i.v.m. het moeten kunnen aantonen van 3 jaarcijfers van mijn eigen bedrijf.
Maar dit is uiteraard niet eens een issue, het gaat namelijk om alle schulden die dus al gemaakt zijn in de tijd dat we samen waren.

In hoeverre sta ik in mijn recht om haar te kunnen eisen te gaan meebetalen? Het is namelijk heel simpel voor diegene die het geld willen. Als ze het bij mij niet krijgen, gaan ze pas naar haar, en krijgen ze het daar niet, word ik mijn huis uit gezet, en dat is uiteraard niet de bedoeling.

Ik heb de afgelopen 2 jaren zo onwijs veel moeten aflossen, tegen de 2 duizend euro per maand, aan verschillende instanties, om zo maar van de schulden af te komen.
1 ding is zeker, ik ben nu bijna af van alles, en dat voelt goed, maar ik vind wel dat ik hier niet alleen op voor hoef te draaien en dat het niet zo kan en mag zijn dat iemand zomaar kan weglopen van alle rotzooi en niet meer achterom hoeft te kijken.

Dus nogmaals bij deze.. in hoeverre sta ik in mijn recht om van al die jaren de rekeningen te verhalen op haar. En klopt het wat mijn vervangende advocaat zei dat het eisen van 50% van de hypotheekrente per maand een onbegonnen zaak is vanwege de vergoedingsbijdrage?

Ook nog een vraag wat hier aan hangt:
Het bleek dat al die jaren het bewind nooit geld in onze spaarrente rekening heeft ingelegd (190 a 200 euro pm)
Allianz heeft mij dit laten weten en heeft meteen laten weten dat de achterstand zo groot was geworden dat het geen nut meer had om dit voort te zetten en ze de gehele rekening zouden gaan opzeggen -> het gespaarde bedrag zou uitgekeerd worden aan de hypotheekverstrekker.

Nu blijkt dus, na wat graven, dat de belastingdienst al die jaren onder het bewind, rond de 250 a 260 euro heeft afgedragen aan ons per maand, maar die dus nooit betaald zijn geweest aan de spaarrekening. Ik ben bang, dat als ik straks mijn hypotheek ga overzetten op mijn naam, de belastingdienst wakker gaat worden en mij gaat eisen om al die maanden en jaren die bedragen terug te moeten gaan betalen. Op zich kan ik hier mee leven, aangezien het niet meer dan logisch is dat dit zou gebeuren, maar, wat ik dus wel wil weten is dat stel ik zet het huis op mijn naam en de belastingdienst komt aan mijn deur, ga ik dan alleen aansprakelijk worden op het terugbetalen van dit alles, of kan ik ook dit voor 50% op haar gaan verhalen?

Als er nog wat onduidelijkheden zijn, hoor ik dit graag, maar ik hoop dat iemand mij wat inzicht en advies kan geven.

Mvg,
Kevin
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds