Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:34
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Eenzijdig wijzigen contract ivm wachtdagen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gazetterilero



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 17:38    Onderwerp: Eenzijdig wijzigen contract ivm wachtdagen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vorige werkgever heeft mijn contract eenzijdig gewijzigd, en wachtdagen bij ziekte ingevoerd. Dat betekende dat ik tot twee dagen salaris verloor bij ziekte. Dat is nu bijna vijf jaar geleden. Ik heb hier indertijd tegen geprotesteerd, via mail, en nadat ik daar vertrokken ben heb ik een rechtszaak aangespannen en die ook gewonnen. Voor mij is dit goed afgelopen, ik heb m'n geld alsnog gekregen, so far so good...

Die werkgever heeft deze eenzijdige contractswijziging bij nog een collega doorgevoerd. Ondanks de rechtszaak houdt hij bij hem nog steeds wachtdagen in. Deze collega staat financieel en sociaal zwak, spreekt de taal slecht, en kan zich niet goed verweren hiertegen. Ik ben daar op een onprettige manier vertrokken, heb geen contact meer met de mensen daar, maar wil deze collega nog eenmaal helpen, en ik vind het ook niet erg om m'n voormalige werkgever nogmaals terecht te kunnen wijzen.

Tijdens de hele juridische procedure ontdekte ik het principe van stuiting, en dat daar een verjaringstermijn van vijf jaar op zit. Als je dus binnen vijf jaar protesteert tegen de eenzijdige contractswijziging, en dat schriftelijk dan wel via email doet, dan is dat voldoende om de hele procedure vijf jaar uit te stellen. Zolang je niks ondertekent dat je afziet van je rechten, kun je de zaak alsnog vijf jaar later aanbrengen en je recht halen. Die termijn van vijf jaar zit er voor mijn collega bijna op.

Mijn rechtszaak is vorig jaar voorgekomen. Heeft dat invloed op de verjaring voor mijn collega? Mijn collega heeft indertijd niet geprotesteerd, dus moet dat nu alsnog doen.

Mijn idee is om hem een email naar de baas te laten sturen, daarin te protesteren, en het daarbij te laten. Verder niks laten horen, en natuurlijk niks ondertekenen of toezeggen. Ik verwacht veel tumult, maar hopelijk waait dat over. Daarmee krijgt hij vijf jaar, en de kans is dat hij tegen die tijd niet meer daar werkt, en dan is hij vrij om dit alsnog op te starten.

Mijn vraag is dus of mijn rechtszaak en het bijbehorende vonnis van vorig jaar invloed heeft op de verjaringstermijn bij m'n collega? Overig commentaar is natuurlijk ook welkom als ik dingen verkeerd begrepen heb! Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2018 22:00    Onderwerp: Re: Eenzijdig wijzigen contract ivm wachtdagen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gazetterilero schreef:
Mijn vraag is dus of mijn rechtszaak en het bijbehorende vonnis van vorig jaar invloed heeft op de verjaringstermijn bij m'n collega? Overig commentaar is natuurlijk ook welkom als ik dingen verkeerd begrepen heb! Wink

Nee, die uitspraak is niet van invloed op de verjaringstermijn.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds