Opdrachtgever maakt nieuwe regels
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

#1: Opdrachtgever maakt nieuwe regels Auteur: OOge BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2016 23:10
    —
Tijdens het voorbijkomen van nieuwsbrieven van een opdrachtgever valt mijn oog op wijzigingen t.b.v uitbetalingen.
In 2013 hebben wij een raamovereenkomst getekend. Daarin staat van alles vermeld en verwijst de overeenkomst naar het feit dat wijzigingen omtrent uitbetalingen naar hun intranet.

In hoeverre is dit rechtsgeldig. Aangezien hun om de x aantal maanden weer iets wijzigen. Kan men zomaar regels veranderen nadat het contract getekend is op basis van een nieuwsbrief?

#2: Re: Opdrachtgever maakt nieuwe regels Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: za 05 nov 2016 9:12
    —
OOge schreef:
Tijdens het voorbijkomen van nieuwsbrieven van een opdrachtgever valt mijn oog op wijzigingen t.b.v uitbetalingen.
In 2013 hebben wij een raamovereenkomst getekend. Daarin staat van alles vermeld en verwijst de overeenkomst naar het feit dat wijzigingen omtrent uitbetalingen naar hun intranet.

In hoeverre is dit rechtsgeldig. Aangezien hun om de x aantal maanden weer iets wijzigen. Kan men zomaar regels veranderen nadat het contract getekend is op basis van een nieuwsbrief?

Uw zinsnede '..... verwijst de overeenkomst naar het feit dat ...' is niet heel duidelijk. Maar ik meen te begrijpen dat de overeenkomst bepaalt dat wijzigingen qua uitbetalingen mogelijk zijn en dat deze bekend worden gemaakt via intranet van opdrachtgever. En dat de nieuwsbrief vervolgt melding maakt van een wijziging en naar intranet verwijst voor meer informatie.
Dat is toegestaan in principe.
Maar u kunt beter de bepaling geheel citeren, alsook de teksten van de nieuwsbrief en van intranet.
Dan is een betere reactie mogelijk.



Rechtenforum.nl -> Ondernemingsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl