Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:41
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onderscheidt tussen studenten door criterium verhoging
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Kan een verandering zomaar plaats vinden aan het eind van een schooljaar? Wat invloed heeft op studenten?
Ja
0%
 0%  [ 0 ]
nee
100%
 100%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 1

Auteur Bericht
Bastiaan888



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 22 jun 2013 16:02    Onderwerp: Onderscheidt tussen studenten door criterium verhoging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie kan mij vertellen of het qua wetgeving is toegestaan, dat een hoge school (Han Arnhem in dit geval) aan het einde van het afstudeerjaar de criteria zodanig verhoogt, dat de laatste studenten hier erg door worden beïnvloed.

Er is in de laatste maand van mijn studieperiode een 3de begeleider toegevoegd met als gevolg: mijn eerste 2 begeleiders het onderzoek goedkeuren en vervolgens de 3de begeleider afkeurt, terwijl de studenten die een maand voor mij afstudeerde hier geen last van hebben gehad. Hier spreekt men dan toch over onderscheidt?

Het is toch zo dat, wanneer een school beslist de criterium aan te passen, dit pas in het volgende schooljaar hoort te wijzigen? Zodat studenten hier al vanaf het begin van het schooljaar al van op de hoogte zijn en er rekening mee kunnen houden i.p.v. in de laatste maand van het schooljaar?
Zie graag reactie.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: za 22 jun 2013 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je dezelfde schrijfwijze hanteert als hier, slaag je in ieder geval niet haha!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bastiaan888



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013 2:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeroen1989 schreef:
Als je dezelfde schrijfwijze hanteert als hier, slaag je in ieder geval niet haha!



Jeroen,

Zo te zien ben je blijven hangen in je puberteit/pubertijd. Het gaat erom dat mensen het begrijpen.

Jij geeft in ieder geval geen adequaat antwoordt op mijn vraag. Wat betreft Nederlands, daar kan jij misschien nog wel een puntje aan zuigen knul Wink

Groeten, Bastiaan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013 4:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, met zelfstandige naamwoorden als "onderscheidt" en "antwoordt" spel je wel erg slecht.

Er is blijkbaar een 3e begeleider aan je afstudeerproject toegevoegd. Het is voor mij niet duidelijk of dit te maken heeft met een wijziging van de afstudeerregeling (was er eerst een regel dat iedereen 2 begeleiders had, en luidt die regel nu dat iedereen 3 begeleiders heeft?), of dat dit specifiek voor jouw afstudeerproject geldt.

Hoe dan ook, een extra begeleider maakt het niet moeilijker om af te studeren. Er is geen criterium dat is verzwaard. Er is al helemaal geen reden waarom een 3e begeleider aan het begin van het schooljaar zou moeten zijn aangekondigd zodat je er "rekening" mee had kunnen houden. Je moet gewoon een afstudeerwerk opleveren dat kwalitatief van voldoende niveau is. Een 3e begeleider verandert niets aan dat criterium. Je zult niet wegkomen met "mijn eerste 2 begeleiders zagen niet dat mijn werk vol met fouten zit, maar de "illegale" 3e begeleider wel, dus nu moet ik, ondanks al die fouten, wel mijn diploma krijgen".

De wijziging van de regels, voor zover er al sprake is van een wijziging, is vergelijkbaar met het invoeren van een regel dat voortaan tijdens een tentamen geen mobieltjes meer mogen worden gebruikt. Nu kun je opeens niet meer een tentamen halen op een manier waarop dat voorheen wel lukte. Aan het begin van het jaar wist je niet dat die regel zou worden ingevoerd en kon je er dus geen rekening mee houden. Tja, die redenering gaat natuurlijk nergens heen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bastiaan888 schreef:
jeroen1989 schreef:
Als je dezelfde schrijfwijze hanteert als hier, slaag je in ieder geval niet haha!



Jeroen,

Zo te zien ben je blijven hangen in je puberteit/pubertijd. Het gaat erom dat mensen het begrijpen.

Jij geeft in ieder geval geen adequaat antwoordt op mijn vraag. Wat betreft Nederlands, daar kan jij misschien nog wel een puntje aan zuigen knul Wink

Groeten, Bastiaan


Wat heeft iemand op fouten wijzen met pubertijd te maken? Ik vind gewoon dat je best op je spelling mag letten, maar goed..

Op welke gronden heeft jouw 3e begeleider gezegd dat je het niet hebt gehaald dan? En in hoeverre is hierover contact geweest met de andere 2 examinatoren? Lijkt me dat als die het totaal niet eens zijn met de 3e man, dat hierover wel is gesproken.. Over de komst van een 3e partij, daar kun je niet zoveel aan doen denk ik zo. Misschien moet je er juist wel blij mee zijn; dat er nog eens kritisch - met een frisse blik - naar je stuk wordt gekeken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013 19:40    Onderwerp: Re: Onderscheidt tussen studenten door criterium verhoging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bastian888 schreef:
Wat betreft Nederlands, daar kan jij misschien nog wel een puntje aan zuigen knul

Zie hieronder. Ik sluit mij inhoudelijk volledig aan bij jeroen1989 en bona fides.

Bastiaan888 schreef:
Wie kan mij vertellen of het qua wetgeving is toegestaan, dat een hoge school (Han Arnhem in dit geval) aan het einde van het afstudeerjaar de criteria zodanig verhoogt, dat de laatste studenten hier erg door worden beïnvloed.

Er is in de laatste maand van mijn studieperiode een 3de begeleider toegevoegd met als gevolg: mijn eerste 2 begeleiders het onderzoek goedkeuren en vervolgens de 3de begeleider afkeurt, terwijl de studenten die een maand voor mij afstudeerde hier geen last van hebben gehad. Hier spreekt men dan toch over onderscheidt?

Het is toch zo dat, wanneer een school beslist de criterium aan te passen, dit pas in het volgende schooljaar hoort te wijzigen? Zodat studenten hier al vanaf het begin van het schooljaar al van op de hoogte zijn en er rekening mee kunnen houden i.p.v. in de laatste maand van het schooljaar?
Zie graag reactie.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

Bastiaan888 schreef:
Wie kan mij vertellen of het qua wetgeving is toegestaan dat een hogeschool aan het einde van het afstudeerjaar de criteria zodanig aanscherpt, dat studenten die later in het jaar willen afstuderen hier erg door worden benadeeld.

Er is in de laatste maand van mijn studieperiode een derde begeleider toegevoegd. Mijn eerste twee begeleiders hebben het onderzoek goedgekeurd, maar de derde begeleider heeft het alsnog afgekeurd. De studenten die een maand voor mij afstudeerden, hebben hier geen last van gehad. Hier spreekt men dan toch over onderscheid?

Het is toch zo dat, wanneer een school beslist de criteria aan te passen, deze wijziging pas in het volgende schooljaar hoort in te gaan, zodat studenten hier al vanaf het begin van het schooljaar al van op de hoogte zijn en er rekening mee kunnen houden?

Met vriendelijke groet,

Bastiaan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bastiaan888



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013 20:49    Onderwerp: Re: Onderscheidt tussen studenten door criterium verhoging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Bastian888 schreef:
Wat betreft Nederlands, daar kan jij misschien nog wel een puntje aan zuigen knul

Zie hieronder. Ik sluit mij inhoudelijk volledig aan bij jeroen1989 en bona fides.

Bastiaan888 schreef:
Wie kan mij vertellen of het qua wetgeving is toegestaan, dat een hoge school (Han Arnhem in dit geval) aan het einde van het afstudeerjaar de criteria zodanig verhoogt, dat de laatste studenten hier erg door worden beïnvloed.

Er is in de laatste maand van mijn studieperiode een 3de begeleider toegevoegd met als gevolg: mijn eerste 2 begeleiders het onderzoek goedkeuren en vervolgens de 3de begeleider afkeurt, terwijl de studenten die een maand voor mij afstudeerde hier geen last van hebben gehad. Hier spreekt men dan toch over onderscheidt?

Het is toch zo dat, wanneer een school beslist de criterium aan te passen, dit pas in het volgende schooljaar hoort te wijzigen? Zodat studenten hier al vanaf het begin van het schooljaar al van op de hoogte zijn en er rekening mee kunnen houden i.p.v. in de laatste maand van het schooljaar?
Zie graag reactie.

Met vriendelijke groet,

Bastiaan

Bastiaan888 schreef:
Wie kan mij vertellen of het qua wetgeving is toegestaan dat een hogeschool aan het einde van het afstudeerjaar de criteria zodanig aanscherpt, dat studenten die later in het jaar willen afstuderen hier erg door worden benadeeld.

Er is in de laatste maand van mijn studieperiode een derde begeleider toegevoegd. Mijn eerste twee begeleiders hebben het onderzoek goedgekeurd, maar de derde begeleider heeft het alsnog afgekeurd. De studenten die een maand voor mij afstudeerden, hebben hier geen last van gehad. Hier spreekt men dan toch over onderscheid?

Het is toch zo dat, wanneer een school beslist de criteria aan te passen, deze wijziging pas in het volgende schooljaar hoort in te gaan, zodat studenten hier al vanaf het begin van het schooljaar al van op de hoogte zijn en er rekening mee kunnen houden?

Met vriendelijke groet,

Bastiaan




Men o men, volgens mij is er een vierde examinator bij gekomen. Ik heb gewoon een vraag over inhoudelijke aspecten binnen mijn studie en er wordt antwoord gegeven op mijn spelfouten. Geef van te voren even aan a.u.b. dat je correct ABN moet spreken en schrijven, wil je normaal antwoord kunnen krijgen op dit forum.

Voor de andere mensen die alsnog gereageerd hebben. Bedankt.. En btw jouw aanpassingen kloppen inhoudelijk niet met wat ik probeer uit te leggen. Maar bedankt voor je moeite Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bastiaan888



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Nou, met zelfstandige naamwoorden als "onderscheidt" en "antwoordt" spel je wel erg slecht.

Er is blijkbaar een 3e begeleider aan je afstudeerproject toegevoegd. Het is voor mij niet duidelijk of dit te maken heeft met een wijziging van de afstudeerregeling (was er eerst een regel dat iedereen 2 begeleiders had, en luidt die regel nu dat iedereen 3 begeleiders heeft?), of dat dit specifiek voor jouw afstudeerproject geldt.

Hoe dan ook, een extra begeleider maakt het niet moeilijker om af te studeren. Er is geen criterium dat is verzwaard. Er is al helemaal geen reden waarom een 3e begeleider aan het begin van het schooljaar zou moeten zijn aangekondigd zodat je er "rekening" mee had kunnen houden. Je moet gewoon een afstudeerwerk opleveren dat kwalitatief van voldoende niveau is. Een 3e begeleider verandert niets aan dat criterium. Je zult niet wegkomen met "mijn eerste 2 begeleiders zagen niet dat mijn werk vol met fouten zit, maar de "illegale" 3e begeleider wel, dus nu moet ik, ondanks al die fouten, wel mijn diploma krijgen".

De wijziging van de regels, voor zover er al sprake is van een wijziging, is vergelijkbaar met het invoeren van een regel dat voortaan tijdens een tentamen geen mobieltjes meer mogen worden gebruikt. Nu kun je opeens niet meer een tentamen halen op een manier waarop dat voorheen wel lukte. Aan het begin van het jaar wist je niet dat die regel zou worden ingevoerd en kon je er dus geen rekening mee houden. Tja, die redenering gaat natuurlijk nergens heen.


Bedankt voor je reactie. Het zit anders in elkaar als hoe je het interpreteert. Er waren inderdaad eerst 2 begeleiders waardoor de vorige studenten geen last hebben gehad van verschillende beoordelingen van drie begeleiders. Het is niet rechtvaardig dat er plotseling een derde begeleider wordt toegevoegd met blijkbaar een andere kijk op het onderzoek. De eerste twee hadden het goed gekeurd, zij verschillen bizar veel met de derde begeleider. Zonder de derde begeleider had ik nu mijn diploma. Gr, Bas
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 2:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bastiaan888 schreef:
Bedankt voor je reactie. Het zit anders in elkaar als hoe je het interpreteert. Er waren inderdaad eerst 2 begeleiders waardoor de vorige studenten geen last hebben gehad van verschillende beoordelingen van drie begeleiders. Het is niet rechtvaardig dat er plotseling een derde begeleider wordt toegevoegd met blijkbaar een andere kijk op het onderzoek. De eerste twee hadden het goed gekeurd, zij verschillen bizar veel met de derde begeleider. Zonder de derde begeleider had ik nu mijn diploma. Gr, Bas

Het is dus precies zoals ik het beoordeelde. De derde begeleider is blijkbaar van mening dat jouw werk inhoudelijk tekortschiet. Jouw argument is nu "mijn werk schiet wellicht inhoudelijk tekort, maar ik heb er recht op dat dit over het hoofd wordt gezien".
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bastiaan888



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Bastiaan888 schreef:
Bedankt voor je reactie. Het zit anders in elkaar als hoe je het interpreteert. Er waren inderdaad eerst 2 begeleiders waardoor de vorige studenten geen last hebben gehad van verschillende beoordelingen van drie begeleiders. Het is niet rechtvaardig dat er plotseling een derde begeleider wordt toegevoegd met blijkbaar een andere kijk op het onderzoek. De eerste twee hadden het goed gekeurd, zij verschillen bizar veel met de derde begeleider. Zonder de derde begeleider had ik nu mijn diploma. Gr, Bas


Het is dus precies zoals ik het beoordeelde. De derde begeleider is blijkbaar van mening dat jouw werk inhoudelijk tekortschiet. Jouw argument is nu "mijn werk schiet wellicht inhoudelijk tekort, maar ik heb er recht op dat dit over het hoofd wordt gezien".


Inderdaad, de derde begeleider is blijkbaar van mening dat het onderzoek der mate slecht is, dat het tot zwak wordt beoordeeld. Het contrast tussen de begeleiding van beoordelaars is enorm groot. Hoe kan het zo zijn dat, de eerste 2 begeleiders het tot voldoende/goed beoordelen en de onlangs toegevoegde begeleider het tot een zwak onderzoek beoordeeld?

Dit zie ik inderdaad als verhindering van het behalen van mijn diploma. Mocht dit aan het begin van het jaar zijn toegepast, kan je het inderdaad zien als " er wordt nog kritischer gekeken naar mijn onderzoek ". Naar mijn mening mag een school niet plotseling een " onafhankelijke beoordelaar" in het leven roepen aan het eind van mijn studie. Ik leer hier niks/tot weinig van. Het demotiveert mij alleen maar op het moment, want ik wil mijn studie afronden. Mijn vraag is dus: wat zijn mijn rechten op het moment, en mocht school deze regel aan het einde van het afstudeertraject invoeren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 13:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bastiaan888 schreef:
bona fides schreef:
Bastiaan888 schreef:
Bedankt voor je reactie. Het zit anders in elkaar als hoe je het interpreteert. Er waren inderdaad eerst 2 begeleiders waardoor de vorige studenten geen last hebben gehad van verschillende beoordelingen van drie begeleiders. Het is niet rechtvaardig dat er plotseling een derde begeleider wordt toegevoegd met blijkbaar een andere kijk op het onderzoek. De eerste twee hadden het goed gekeurd, zij verschillen bizar veel met de derde begeleider. Zonder de derde begeleider had ik nu mijn diploma. Gr, Bas


Het is dus precies zoals ik het beoordeelde. De derde begeleider is blijkbaar van mening dat jouw werk inhoudelijk tekortschiet. Jouw argument is nu "mijn werk schiet wellicht inhoudelijk tekort, maar ik heb er recht op dat dit over het hoofd wordt gezien".


Inderdaad, de derde begeleider is blijkbaar van mening dat het onderzoek der mate slecht is, dat het tot zwak wordt beoordeeld. Het contrast tussen de begeleiding van beoordelaars is enorm groot. Hoe kan het zo zijn dat, de eerste 2 begeleiders het tot voldoende/goed beoordelen en de onlangs toegevoegde begeleider het tot een zwak onderzoek beoordeeld?

Dit zie ik inderdaad als verhindering van het behalen van mijn diploma. Mocht dit aan het begin van het jaar zijn toegepast, kan je het inderdaad zien als " er wordt nog kritischer gekeken naar mijn onderzoek ". Naar mijn mening mag een school niet plotseling een " onafhankelijke beoordelaar" in het leven roepen aan het eind van mijn studie. Ik leer hier niks/tot weinig van. Het demotiveert mij alleen maar op het moment, want ik wil mijn studie afronden. Mijn vraag is dus: wat zijn mijn rechten op het moment, en mocht school deze regel aan het einde van het afstudeertraject invoeren?


Voor je opleiding is waarschijnlijk een OER en een examenregeling vastgesteld. Deze twee documenten kun je doornemen om te bepalen of de spelregels voor het beoordelen van examenwerken gedurende de rit zijn aangepast. Wanneer je dat kunt aantonen dan heb je een punt.

Ik denk echter dat bona fides gelijk heeft en dat er hier niets vreemds is gebeurd. Sterker nog, een verstandige school zal altijd in de regels vastleggen dat ze de mogelijkheid hebben om examenwerken extra te controleren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 13:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dubbel
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bastiaan888 schreef:
Naar mijn mening mag een school niet plotseling een " onafhankelijke beoordelaar" in het leven roepen aan het eind van mijn studie. Ik leer hier niks/tot weinig van. Het demotiveert mij alleen maar op het moment, want ik wil mijn studie afronden.

Het demotiveert je, want de school doet nu opeens aan kwaliteitscontrole en je meent "recht" te hebben op een kritiekloos stempeltje?

Quote:
Mijn vraag is dus: wat zijn mijn rechten op het moment, en mocht school deze regel aan het einde van het afstudeertraject invoeren?

Het zou intussen duidelijk moeten zijn hoe wij erover denken. Als de logica je blijft ontgaan, dan is dat jammer.

Wat je kunt doen is het oordeel van de 3e begeleider inhoudelijk aanvechten: weerleg zijn kritiek, beargumenteer waarom jouw werk wél aan de (kwaliteits)eisen voldoet. Vraag de andere twee begeleiders om met de derde begeleider in overleg te treden. Maar als de derde begeleider gewoon gelijk heeft dat er iets mis is met het werk, dan zit er niet veel anders op dan aan de slag te gaan en het niveau op te krikken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bastiaan888



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Bastiaan888 schreef:
Naar mijn mening mag een school niet plotseling een " onafhankelijke beoordelaar" in het leven roepen aan het eind van mijn studie. Ik leer hier niks/tot weinig van. Het demotiveert mij alleen maar op het moment, want ik wil mijn studie afronden.

Het demotiveert je, want de school doet nu opeens aan kwaliteitscontrole en je meent "recht" te hebben op een kritiekloos stempeltje?

Quote:
Mijn vraag is dus: wat zijn mijn rechten op het moment, en mocht school deze regel aan het einde van het afstudeertraject invoeren?

Het zou intussen duidelijk moeten zijn hoe wij erover denken. Als de logica je blijft ontgaan, dan is dat jammer.

Wat je kunt doen is het oordeel van de 3e begeleider inhoudelijk aanvechten: weerleg zijn kritiek, beargumenteer waarom jouw werk wél aan de (kwaliteits)eisen voldoet. Vraag de andere twee begeleiders om met de derde begeleider in overleg te treden. Maar als de derde begeleider gewoon gelijk heeft dat er iets mis is met het werk, dan zit er niet veel anders op dan aan de slag te gaan en het niveau op te krikken.



Nee, het gaat niet om de kwaliteitsronde. Sterker nog, het is juist goed dat een school werkt aan verbetering binnen de studie. Het gaat mij om het principe dat de studenten van Mei een minder zware beoordeling (de derde begeleider) hebben gekregen dan de studenten van Juni/Juli.

Dit verschil zit mij dwars, anders was ik nu ook klaar geweest. Hetgeen wat jullie bedoelen snap ik uiteraard. Het advies neem ik mee en heb ik inderdaad al ondernomen. Woensdag op gesprek met de directie, de docenten zijn tevens blij dat er iemand op reageert, er is dus duidelijk iets mis. De eerste twee begeleiders worden min of meer gepasseerd/uit hun functie geplaatst, en deze strijd gaat ten koste van de studenten. Ik zit tevens niet als enige in deze situatie.
Bedankt voor het advies en alle reacties.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013 21:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wordt die derde begeleider geleverd door de onderwijsinspectie of iets dergelijks?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds