Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Force justice ...
Uwv, zw en bet...
Briefadres bij...
verkiezingsbed...
Volkshuisevest...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu vr 08 aug 2025 4:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Is dit contractbreuk van "beïndiging wederzijdsgoedvinden"
Moderator: Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Purus Lusor

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2011 18:52    Onderwerp: Is dit contractbreuk van "beïndiging wederzijdsgoedvinden" Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij deze vraag ik om Uw hulp, ik heb zelf wel een mening echter ben ik in deze situatie niet objectief en kom ik tekort aan juridische kennis.

Bij voorbaat dank voor Uw hulp.

De situatie:

Medio februari 2009 kwam ik er achter dat er een foutje was gemaakt ivm mijn arbeidsovereenkomst, dit had geen 3 jaar contract moeten zijn maar een contract voor onbepaalde tijd en dus nam ik contact met mijn toenmalige werknemer op en maakte een afspraak dit te corrigeren.

Op de dag van de afspraak confronteerde mijn toenmalige werkgever met het feit dat een potentiële opdrachtgever zich vanwege de financiële crisis had terug getrokken en dat zover het er op dat moment naar uitzag niet snel opdrachten binnen zouden komen.

(Het betreft hier een klein bedrijf waarin de medewerkers zeer begaand zijn met het bedrijf, gaat het immers goed met het bedrijf dan gaat het ook goed met jou.)

In deze periode was er al een aantal weken amper tot geen werk.

In plaats van een gesprek over het corrigeren van de fout in de arbeidsovereenkomst vond er een gesprek plaats over de onzekere tijd die het bedrijf tegemoed ging.

Mijn toenmalige werkgever deed op dat moment aanspraak op mijn vertrouwen in hem en mijn loyaliteit naar het bedrijf en legde mij een "Beëindigingsovereenskomst arbeidscontract met wederzijds goedvinden" voor.

In art. 3.3 van deze overeenkomst staat:

"3.3 De werkgever wil het dienstverband met de werknemer beëindigen om bedrijfseconomische redenen."

Deze overeenkomst zou in werking treden op 28 februari 2009 waarin rekening is gehouden met de opzeg termijn.

In deze overeenkomst zijn ook afspraken gemaakt en daar komt mijn vraag vandaan.

In art 5 "Overige afspraken" van deze overeenkomst staat:
" Zogauw er weer beambte werk is, zullen wij Dhr. (mijn naam) een oproepcontract aanbieden. Mocht er werk binnenkomen voor een langere periode dan zullen wij Dhr. (mijn naam) onmiddelijk een contract aanbieden voor de duur van deze periode. Wij betreuren het zeer dat wij genoodzaakt zijn om het abreidscontract met dhr. (mijn naam) te moeten beëindigen.

Deze overeenkomst is in 2 voud getekend door zowel de directeur als door mij, echter valt mij net op dat er geen exacte teken datum is vermeld er staat: "Datum: februari 2009" ik weet niet of dit nog enige invloed heeft op de rechtsgeldigheid.

Nu, ruim 2 jaar later heb ik op de financiële afwikkeling na nooit meer iets van deze werkgever vernomen.

In die tijd is er mijnerzijds wel het een en ander verandert, zoals mijn e-mail adres en mobiele nummer, echter is mijn woon en verblijf adres ongewijzigd gebleven.

Vorige week zag ik op hun site dat zij opzoek waren naar een assistent planner en dat hun vacatures hebben voor oproepkrachten.

Op basis van de vacature van assistent planner, dit is echter niet het werk dat ik voorheen had vervuld binnen dat bedrijf, heb ik weer contact gelegd (via e-mail) met hun om te vragen of ik voor die functie überhaupt in aanmerking zou komen (vanwege de gestelde eisen die hun aangaven in die vacature).

In die zelfde e-mail heb ik hun medegedeeld dat het gebruikte e-mail adres mijn actieve e-mail adres is.

Op de afwijzende reactie op mijn vraag na heb ik nooit meer iets van deze voormalige werknemer vernomen.

Mijn vraag is dan ook of er sprake is van contractbreuk en indien er sprake is van contractbreuk welk pad ik verder moet bewandelen.

Eventuele informatie over welke gevolgen dit zou kunnen hebben voor de voormalige werkgever als blijkt dat hier sprake is van contractbreuk stel ik zeer op prijs (dit zou kunnen helpen met het er onderling tot een oplossing komen zonder dat er juristen of rechters bij moeten komen).

Nogmaals dank voor Uw reactie en hulp.

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen

BerichtGeplaatst: di 01 nov 2011 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Net bij het Juridisch Loket in Arnhem geweest.

Hier werd mij geadviseerd mijn voormalige werkgever aan te schrijven middels een aangetekende brief waarin ik hem attendeer op de gemaakte afspraak in die overeenkomst en waarin ik mij voor werk beschikbaar stel.

De medewerker van het Juridisch Loket vertelde mij eveneens dat het een zeer lastig geval is en er niet echt veel winst in te behalen valt behalve her-indiensttreding volgens de gemaakte afspraken.

Mocht mijn voormalige werkgever, ondanks de continue open vacature voor oproepkrachten, weigeren gehoor te geven aan de gemaakte afspraak dan zal er een rechter aan te pas moeten komen om hierin een beslissing te maken.

Nu resten mij een paar vragen:

- indien de voormalige werkgever weigert gehoort te geven, wat kunnen daarvan de consequenties zijn voor hem?

- is het de moeite waard de voormalige werkgever aan te schrijven wetende dat deze je wegens vermoedelijk finaciële redenen (loon, reiskosten etc.) liever kwijt dan rijk is en de kans zeer aannemelijk is dat er wel gehoor wordt gegeven aan de gemaakte aanspraak, hiervoor ook de benodigde handelingen voor verricht worden en vervolgens eenmalig of nooit gebruik gemaakt zou worden van je dienstbeschikbaarheid?

Graag advies, gezien ik niet weer gedupeerde wil zijn van een kleine ondernemer die het normaal vind het persoonlijke en zakelijke vertrouwen te schaden.

Alvast bedankt voor Uw reactie danwel advies.
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds