Verplicht juridisch medewerker voor aanvang stage
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Advocatuur

#1: Verplicht juridisch medewerker voor aanvang stage Auteur: meisje1 BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 16:35
    —
beste allemaal,

Ik zit met een vraagje. Weten jullie of het normaal is dat bij een sollicitatie naar een functie als advocaat stagiare in bepaalde rechtsgebieden je verplicht eerst een halfjaar als juridisch medewerker meedraait alsvorens je een contract als advocaat stagiare krijgt?

alvast bedankt

#2: Re: Verplicht juridisch medewerker voor aanvang stage Auteur: lawyer BerichtGeplaatst: ma 20 dec 2010 17:17
    —
meisje1 schreef:
beste allemaal,

Ik zit met een vraagje. Weten jullie of het normaal is dat bij een sollicitatie naar een functie als advocaat stagiare in bepaalde rechtsgebieden je verplicht eerst een halfjaar als juridisch medewerker meedraait alsvorens je een contract als advocaat stagiare krijgt?

alvast bedankt

Sommige kantoren hebben die policy; dat gebruiken ze dan als een soort verkapte proeftijd (eerst een x aantal maanden als juridisch medewerker, en als ze overtuigd zijn krijg je een contract als stagiaire). Gelukkig zijn er genoeg kantoren waar je gewoon direct als stagiaire aan de slag gaat.

#3:  Auteur: sietske1980 BerichtGeplaatst: di 21 dec 2010 0:29
    —
ter aanvulling: als je een stagiairecontract krijgt, mag daar geen proeftijd in staan. het is dus een contract voor de duur van je stage (meestal 3 jaar en 3 maanden). dat is best een risico voor een werkgever, vandaar deze keuze. ik vind een half jaar wel lang, zou zelf eerder denken aan 3 maanden. dan heb je echt wel een beeld van iemand.



Rechtenforum.nl -> Advocatuur

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl