Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 28 mrt 2024 16:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Bugliosi's The Prosecution of George W. Bush for Murder
Moderators: de Webmeester, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Basa

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: do 02 dec 2010 13:02    Onderwerp: Bugliosi's The Prosecution of George W. Bush for Murder Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Het is opzich wel een aardig boek. Alleen vind ik dat het wel een erg hoog sensationaliteits gehalte heeft. Hij laat bijvoorbeeld de lezer stukjes uit dagboeken van soldaten lezen die, een paar dagen na het schrijven daarvan, zijn omgekomen door bijv. een bermbom. Zo om een beetje sentiment te kweken bij de lezer denk ik. Maar ook met dingen als:
Quote:
o the bottom line is that of a total of approximately 2,535 days as president, most of them during a time of war, Bush spent all or a part or 908 days, an incredible 36 percent of his time, on vacation or at retreat places. Hard to believe, but true. Nine hundred and eight days is two and a half years of Bush's presidency. Two and a half years of the less than seven years of his presidency in which his main goal was to kick back and have fun. You see, the White House digs, with a pool, theater, gymnasium, etc., weren't enjoyable enough for Bush. He wanted a more enjoyable place to be during his life as president. *

My position in life is infinitely less important than Bush's, yet during the above same period of Bush's presidency, I not only worked much longer hours every day than Bush, I worked seven days a week, never took one vacation, and only took three days off to go to the desert with my wife to celebrate our fiftieth wedding anniversary. If it had not been for the anniversary, I wouldn't have even taken those three days off. I realize I take working to an extreme, living by the clock each day, always looking up to see how much time I have left, working from morning to morning (retiring usually around two in the morning and starting my day at ten in the morning). Still, it is striking to consider that in seven years, I took 3 days off and Bush, the president of the United States, took 908. Even Americans who lead a more normal life than I, even fat-cat corporate executives, haven't taken anywhere near the time away from their work that Bush has. Indeed, I think we can safely say that even though Bush has the most important and demanding job in this entire land, he has irresponsibly taken far more time off from his job to have fun during the past seven years than any worker or company executive in America!!! Is Bush, or is he not, a disgrace of the very first order?
Probeert hij met niet juridisch relevante informatie antisympathie jegens Bush te creëren. Daarbij te vermelden dat hij een democraat is, doet het boek misschien al wat ongeloofwaardiger maken. Maar bijvoorbeeld:
Quote:
In Bush's two terms as Texas governor, he signed death warrants for an incredible 152 out of 153 executions against convicted murderers, the majority of whom only killed one single person. The only death sentence Bush commuted was for one of the many murders that mass murderer Henry Lucas had been convicted of. Bush was informed that Lucas had falsely confessed to this particular murder and was innocent, his conviction being improper. So in 152 out of 152 cases, Bush refused to show mercy even once, finding that not one of the 152 convicted killers should receive life imprisonment instead of the death penalty. Bush's perfect 100 percent execution rate is highly uncommon even for the most conservative law-and-order governors.
Is weer een manier om antisympathie te kweken bij de lezer. En het volgende filmpje geeft ook een goed beeld van wat je van dit boek kan verwachten. http://www.youtube.com/watch?v=68_3rjp0Rkw

Als cijfer geef ik dit boek een 6.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds