|
Auteur |
Bericht |
Hansi
Leeftijd: 41 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG Studieomgeving (MA): RUG Berichten: 2
|
Geplaatst: wo 08 sep 2010 11:19 Onderwerp: Onterechte betaling |
|
|
Sinds 3 jaar woon ik met mijn huisgenoot in een huurwoning. Ondanks kwamen wij er bij toeval achter dat we al sinds het begin van de huurperiode elke maand onterecht aan de energiewacht een bedrag van € 8,44 betalen voor de huur van een geiser. Als leken op dit gebied gingen wij ervan uit dat deze geiser zich in de woning bevond. Een monteur wees ons er echter op dat er in de woning helmaal geen geiser aanwezig is (in ieder geval in de periode dat wij in de woning wonen). Hierop hebben we een brief verstuurd naar de energiewacht met het verzoek tot restitutie van de in rekening gebrachte kosten. De energiewacht wil echter maar tegemoet komen door 1 jaar huurkosten de restitueren. Zij beroepen zich op eigen verantwoording van de klant. Dit lijkt mij oneterecht. Is er iemand die hier meer over weet? |
|
|
|
 |
lawyer
Leeftijd: 46 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 629
|
Geplaatst: wo 08 sep 2010 11:40 Onderwerp: |
|
|
De verjaringstermijn voor onverschuldigde betaling is 5 jaar, dus het lijkt mij dat je alle betalingen over de afgelopen 3 jaar (sinds de aanvang van de huurovereenkomst) kunt terugvorderen. |
|
|
|
 |
pacta sunt servanda
Leeftijd: 44 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 805
|
Geplaatst: wo 08 sep 2010 12:07 Onderwerp: |
|
|
Dit staat in artikel 3:309 van het Burgerlijk Wetboek (onverschuldigde betaling). _________________ ~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~ |
|
|
|
 |
|