Aanrijding op het zebrapad
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

#1: Aanrijding op het zebrapad Auteur: yunow2 BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 19:54
    —
Cliënt is als voetganger aangereden op het zebrapad tijdens het oversteken door een automobilist.
Cliënt heeft na vele omzwervingen(zowel geestelijk als fysieke traject van revalidatie doorlopen) cliënt heeft sinds kort te horen gekregen 3 jaar na dato dat ze aan geheugen verlies lijdt in ernstige mate.
Schuld is erkend door tegen partij.
Tot nu toe heeft cliënt 1500 euro uitgekeerd gekregen..
De zaak is nog steeds in behandeling.
Heeft cliënt recht op letselschade zo ja wat is de hoogte van de totaal uit te keren bedrag?

#2:  Auteur: BG BerichtGeplaatst: di 01 jun 2010 22:48
    —
Ik ben niet thuis in letselschade maar heb vandaag toevallig wel wat door het T&C BW zitten bladeren. Je zult denk ik iets op moeten merken over causaliteit en hoe je die gaat aantonen. In dit geval: is er bewijs waaruit blijkt dat het ongeluk van 3 jaar geleden de oorzaak is van het zojuist geconstateerde letsel en zoja welke schade wordt hierdoor ondervonden (en in de toekomst) en kan die ook gewaardeerd worden op een bepaald bedrag.

Ik maak uit je bericht op dat jij de belangen van deze persoon behartigt. Is het niet wellicht verstandig om iemand met verstand van schade (schijnt een aparte tak van sport te zijn) daar ook naar te laten kijken (die ook weten hoe ze de verbanden moeten leggen, hoe de jurisprudentie is, hoe kosten kunnen worden toegerekend)? Wellicht dat de verzekeraar van de cliënt ook wel interesse toont als ze weten dat ze vermoedelijk ergens kunnen verhalen.



Rechtenforum.nl -> Pro - Contra

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl