Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl

Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
SEO
Force justice ...
incasso proced...
Volkshuisevest...
Psychiatrie

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication

Het is nu do 26 jun 2025 0:26
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

RAIO analytische test 16 april 2008 (ook info over inhoud)
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 8 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LindavdS

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT

BerichtGeplaatst: wo 02 jul 2008 23:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gefeliciteerd! Ik dacht dat bij een negatieve assessment de kans heel erg klein was dat je werd uitgenodigd maar 2 van de 2 is zeker niet slecht!
Ontzettend goed van jullie, die referenties waren vast erg goed.

Heel veel succes alvast allebei en laat weten hoe het ging!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
TC

Leeftijd: 40
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL

BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt. Ik vond het ook erg onverwacht dat ik toch ben uitgenodigd. Maar ben er erg blij mee! Nu ik toch naar het eindgesprek ga, vroeg ik me af of iemand nog tips heeft. Hoe lang duurden beide gesprekken, wat voor casus kregen jullie, hoe lang mag je die schriftelijk voorbereiden, wat voor vragen werden er gesteld, etc.

Alvast bedankt!
LindavdS

BerichtGeplaatst: vr 04 jul 2008 7:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerder op dit onderwerp hebben Anne en ik daar al wat over gezegd: Je krijgt twee gesprekken van elk ongeveer 3kwartier tot een uur. De casus moet je voor de gesprekken beantwoorden en daar heb je een half uur de tijd voor (meer inzicht dan kennis vragen en je kan uit drie vragen kiezen).
De inhoud van de gesprekken is heel verschillend maar gaat bv. over de mindere punten van de vorige rondes, maatschappelijke belangstelling (wat zou je veranderen, waar stoor je je aan etc.) en juridisch inzicht. Bovendien ging het bij mij ook over wat je wist van de RAIO en van het zijn van rechter en OvJ.

Nogmaals alvast veel succes!
GodPigeon

GodPigeon

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Succes TC!
TC

BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 11:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog bedankt voor de succeswensen. Hebben jullie al nieuws over de standplaats?
LindavdS

BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, 31 juli worden we allemaal gebeld.. Spannend!
GodPigeon

GodPigeon

Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: di 22 jul 2008 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Erg spannend Smile.

Ik houd jullie op de hoogte over mijn uitkomst!
fraunhofer

Leeftijd: 48
Studieomgeving (BA): RUG

BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 20:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje met belangstelling mee over jullie ervaringen met de Raio-procedure, aangezien ik zelf waarschijnlijk ook een poging waag na mijn afstuderen.

Wat ik me nog afvroeg was, of je inderdaad tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek al een arbeidscontract o.i.d. moet ondertekenen (LindavdS vroeg ook al zoiets)? Ik bedoel, moet je al iets tekenen voordat je weet wat je standplaats gaat worden?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten, Fraun

PS: degenen die 'erdoor' zijn: gefeliciteerd!
TC

BerichtGeplaatst: za 26 jul 2008 10:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad spannend dat jullie nu bijna je standplaats te horen krijgen! Very Happy

Wat ik me nog afvroeg, wisten jullie voor het opgeven van je standplaatsvoorkeur hoeveel plaatsen er bij elke rechtbank beschikbaar waren voor Raio's?
FAM

Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 8:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

TC, jij ook alsnog gefeliciteerd! Heb jij al een uitnodiging ontvangen? Ik nog niet namelijk. Al weet ik wel welke dag ik moet, omdat mij dat over de telefoon is verteld.
TC

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 10:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

FAM, ik heb nog geen uitnodiging ontvangen. Ik heb inderdaad ook al gehoord welke dag ik moest. Ik heb wel even naar de Raad voor de Rechtspraak gebeld, omdat mij was gezegd dat ik binnen een week een uitnodiging zou ontvangen. Daar zeiden ze dat de uitnodiging er nog aankwam, ik kreeg het idee dat ze het nogal druk hadden. Daar zou ik me dus niet te druk om maken, hij komt eraan. Er staat trouwens ook in met wie je een gesprek hebt. Dat vind ik wel leuk om te weten.
GodPigeon

GodPigeon

Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben net gebeld over mijn standplaats, en het is Leeuwarden geworden. Ik moet zeggen dat het even slikken is want het komt niet eens in de buurt van mijn voorkeuren (Haarlem, Utrecht, Amsterdam ipv Den Haag omdat ik er nu werk).

Dus ik zal Fries moeten gaan leren en mij gaan richten op een nieuwe woning. Gelukkig is Leeuwarden behoorlijk crimineel, dus mijn strafstage is ieder geval prima interessant Smile.

Hoe is het met de rest?
FAM

Sterrenbeeld: Tweelingen

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 13:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oeh, dat ligt inderdaad behoorlijk uit de route zeg! Daar zou ik ook wel even aan moeten wennen.... Slechter had je 't haast niet kunnen treffen.

TC, bij mij hadden ze inderdaad ook gezegd dat ik de brief binnen een week zou krijgen. Aangezien we nu al zo'n 3 weken verder zijn, dacht ik dat 't misschien niet goed was gegaan, maar als jij ook nog niks hebt dan wacht ik nog even rustig af. Smile
TC

BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 15:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jee, Leeuwarden is inderdaad niet echt in de buurt. Weet je ook waarom je niet bij je voorkeur kon worden geplaatst?

FAM, ik had inderdaad ook pas na zo'n 3 weken gebeld over waar die uitnodiging bleef. Ik moet op 28 augustus. Jij?
LindavdS

BerichtGeplaatst: vr 01 aug 2008 9:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jeetje, Godpigeon, dat was zeker een tegenvaller? Jij hebt dan dus nu een verhuisplicht? Vind je dat niet vervelend?

Voor mij is het Roermond geworden, mijn 3e voorkeur. Ik woon in Eindhoven dus het is 30 minuten met de trein en geen verhuisplicht. Daar ben ik erg blij mee want ik woon net een maand in ons nieuwe koophuis.

De vraag over het arbeidsvoorwaardengesprek: je tekent niks, je krijgt allee formulieren om in te vullen en informatie en nadat je, je standplaats hebt gehoord ontvang je een plaatsingsbesluit en daarna moet er iets getekend worden denk ik.

Waar ben jij geplaatst Anne?
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 8 van 14 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  

Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds