|
Auteur |
Bericht |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: wo 02 jul 2008 23:55 Onderwerp: |
|
|
Gefeliciteerd! Ik dacht dat bij een negatieve assessment de kans heel erg klein was dat je werd uitgenodigd maar 2 van de 2 is zeker niet slecht!
Ontzettend goed van jullie, die referenties waren vast erg goed.
Heel veel succes alvast allebei en laat weten hoe het ging! |
|
|
|
 |
TC
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 12
|
Geplaatst: do 03 jul 2008 10:07 Onderwerp: |
|
|
Bedankt. Ik vond het ook erg onverwacht dat ik toch ben uitgenodigd. Maar ben er erg blij mee! Nu ik toch naar het eindgesprek ga, vroeg ik me af of iemand nog tips heeft. Hoe lang duurden beide gesprekken, wat voor casus kregen jullie, hoe lang mag je die schriftelijk voorbereiden, wat voor vragen werden er gesteld, etc.
Alvast bedankt! |
|
|
|
 |
LindavdS
Leeftijd: 38 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UvT Studieomgeving (MA): UvT Berichten: 67
|
Geplaatst: vr 04 jul 2008 7:08 Onderwerp: |
|
|
Eerder op dit onderwerp hebben Anne en ik daar al wat over gezegd: Je krijgt twee gesprekken van elk ongeveer 3kwartier tot een uur. De casus moet je voor de gesprekken beantwoorden en daar heb je een half uur de tijd voor (meer inzicht dan kennis vragen en je kan uit drie vragen kiezen).
De inhoud van de gesprekken is heel verschillend maar gaat bv. over de mindere punten van de vorige rondes, maatschappelijke belangstelling (wat zou je veranderen, waar stoor je je aan etc.) en juridisch inzicht. Bovendien ging het bij mij ook over wat je wist van de RAIO en van het zijn van rechter en OvJ.
Nogmaals alvast veel succes! |
|
|
|
 |
GodPigeon
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 42
|
Geplaatst: za 05 jul 2008 17:03 Onderwerp: |
|
|
Succes TC! |
|
|
|
 |
TC
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 12
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 11:51 Onderwerp: |
|
|
Nog bedankt voor de succeswensen. Hebben jullie al nieuws over de standplaats? |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 12:37 Onderwerp: |
|
|
Nee, 31 juli worden we allemaal gebeld.. Spannend! |
|
|
|
 |
GodPigeon
Leeftijd: 43 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): Studieomgeving (MA): Berichten: 42
|
Geplaatst: di 22 jul 2008 16:39 Onderwerp: |
|
|
Erg spannend .
Ik houd jullie op de hoogte over mijn uitkomst! |
|
|
|
 |
fraunhofer
Leeftijd: 48 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): RUG
|
Geplaatst: do 24 jul 2008 20:29 Onderwerp: |
|
|
Hallo allemaal,
Ik lees al een tijdje met belangstelling mee over jullie ervaringen met de Raio-procedure, aangezien ik zelf waarschijnlijk ook een poging waag na mijn afstuderen.
Wat ik me nog afvroeg was, of je inderdaad tijdens het arbeidsvoorwaardengesprek al een arbeidscontract o.i.d. moet ondertekenen (LindavdS vroeg ook al zoiets)? Ik bedoel, moet je al iets tekenen voordat je weet wat je standplaats gaat worden?
Alvast bedankt voor een reactie.
Groeten, Fraun
PS: degenen die 'erdoor' zijn: gefeliciteerd! |
|
|
|
 |
TC
|
Geplaatst: za 26 jul 2008 10:57 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad spannend dat jullie nu bijna je standplaats te horen krijgen!
Wat ik me nog afvroeg, wisten jullie voor het opgeven van je standplaatsvoorkeur hoeveel plaatsen er bij elke rechtbank beschikbaar waren voor Raio's? |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 8:43 Onderwerp: |
|
|
TC, jij ook alsnog gefeliciteerd! Heb jij al een uitnodiging ontvangen? Ik nog niet namelijk. Al weet ik wel welke dag ik moet, omdat mij dat over de telefoon is verteld. |
|
|
|
 |
TC
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 10:28 Onderwerp: |
|
|
FAM, ik heb nog geen uitnodiging ontvangen. Ik heb inderdaad ook al gehoord welke dag ik moest. Ik heb wel even naar de Raad voor de Rechtspraak gebeld, omdat mij was gezegd dat ik binnen een week een uitnodiging zou ontvangen. Daar zeiden ze dat de uitnodiging er nog aankwam, ik kreeg het idee dat ze het nogal druk hadden. Daar zou ik me dus niet te druk om maken, hij komt eraan. Er staat trouwens ook in met wie je een gesprek hebt. Dat vind ik wel leuk om te weten. |
|
|
|
 |
GodPigeon
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 12:51 Onderwerp: |
|
|
Ik ben net gebeld over mijn standplaats, en het is Leeuwarden geworden. Ik moet zeggen dat het even slikken is want het komt niet eens in de buurt van mijn voorkeuren (Haarlem, Utrecht, Amsterdam ipv Den Haag omdat ik er nu werk).
Dus ik zal Fries moeten gaan leren en mij gaan richten op een nieuwe woning. Gelukkig is Leeuwarden behoorlijk crimineel, dus mijn strafstage is ieder geval prima interessant .
Hoe is het met de rest? |
|
|
|
 |
FAM
Leeftijd: 40 Geslacht:  Sterrenbeeld:  Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 32
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 13:50 Onderwerp: |
|
|
Oeh, dat ligt inderdaad behoorlijk uit de route zeg! Daar zou ik ook wel even aan moeten wennen.... Slechter had je 't haast niet kunnen treffen.
TC, bij mij hadden ze inderdaad ook gezegd dat ik de brief binnen een week zou krijgen. Aangezien we nu al zo'n 3 weken verder zijn, dacht ik dat 't misschien niet goed was gegaan, maar als jij ook nog niks hebt dan wacht ik nog even rustig af.  |
|
|
|
 |
TC
|
Geplaatst: wo 30 jul 2008 15:38 Onderwerp: |
|
|
Jee, Leeuwarden is inderdaad niet echt in de buurt. Weet je ook waarom je niet bij je voorkeur kon worden geplaatst?
FAM, ik had inderdaad ook pas na zo'n 3 weken gebeld over waar die uitnodiging bleef. Ik moet op 28 augustus. Jij? |
|
|
|
 |
LindavdS
|
Geplaatst: vr 01 aug 2008 9:30 Onderwerp: |
|
|
Jeetje, Godpigeon, dat was zeker een tegenvaller? Jij hebt dan dus nu een verhuisplicht? Vind je dat niet vervelend?
Voor mij is het Roermond geworden, mijn 3e voorkeur. Ik woon in Eindhoven dus het is 30 minuten met de trein en geen verhuisplicht. Daar ben ik erg blij mee want ik woon net een maand in ons nieuwe koophuis.
De vraag over het arbeidsvoorwaardengesprek: je tekent niks, je krijgt allee formulieren om in te vullen en informatie en nadat je, je standplaats hebt gehoord ontvang je een plaatsingsbesluit en daarna moet er iets getekend worden denk ik.
Waar ben jij geplaatst Anne? |
|
|
|
 |
|