Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 24 apr 2024 2:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Donner: Meer bevoegdheden tegen terrorisme
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Marcel: Vanaf eind volgend jaar kom je Amerika niet meer in als je paspoort geen biometrische gegevens bevat. Dit is geen complottheorie, maar de harde werkelijkheid. Zie http://www.usembassy.nl/dcnvviwa.htm
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 12:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind dat gedoe het onnodig op kosten maken van mensen.... MEn jaagt de verkeerde mensen angst aan... De gewone burgers ipv de terroristen....
Moest gister wel lachen toen ik bij RTL Boulevard zag dat Winston Gershtanovic of hoe je het ook schrijft in hetzelfde jaar heeft gezeten als Mohammed B
Wat is de wereld toch klein
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 12:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Er wordt een soort Big Brother maatschappij opgezet aangestuurt vanuit de VS.

De rest refereerde ik niet naar. Dit is overtrokken, en echt in het genre van aliens bestaan. sorry hoor!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 13:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om terroristen te bestraffen hebben we met de Wet terroristische misdrijven al een aardige basis gelegd en volgens mij is op dat punt niet meer nodig.
Wat betreft de mogelijkheden tot opsporing en vervolging denk ik dat als de AIVD meer informatie aan zou leveren die voor het Landelijk Parket en de Nationale Recherche van pas zou komen, dat betere resultaten zou opleveren dan meer bevoegdheden (ondanks dat nog niet duidelijk is wat concreet veranderd zou worden).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 13:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Flash schreef:

Quote:
Het is niet rationeel omdat er geen redenen zijn om zoiets aan te nemen. Ieder geval moet op zich bekeken worden en het is niet zo dat het logisch is om aan te nemen dat de grens iedere keer opgeschoven worden.

De reden dat ik denk dat dit wel gebeurd is dus, zoals al aangegeven, vanuit mijn gevoel geredeneerd en niet vanuit de ratio.


Als je het zo stelt begrijp ik je volkomen. Alleen ik ben het er niet mee eens, maar nu klopt het wat meer hoe je het zegt.

Verder denk ik dat het echt te overdreven is als men denkt dat we de kant van de VS opgaan. Dat zal echt niet zo snel gebeuren in ons land, daar zijn we allemaal toch nog iets te normaal en slim voor. Dat vond ik al blijken toen bleek dat ongeveer iedereen in NL/Europa voor Kerry was, of iig tegen Bush.....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 14:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo overdreven is het niet, Eva. Op verschillende terreinen zie je al een verschuiving richting het de amerikaanse manier van denken. Bijvoorbeeld: privatisering van de energie, mogelijke marktwerking in de gezondheidszorg, verdere versobering van verschillende sociale zekerheden enz. Verder is het huidige kabinet de mening toegedaan dat de burger veel meer op zijn eigen verantwoordelijkheid wordt gewezen. Het is bij lange na nog niet zo ver of erg als in Amerika, maar de eerste stappen die kant op zijn wel gezet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Zo overdreven is het niet, Eva. Op verschillende terreinen zie je al een verschuiving richting het de amerikaanse manier van denken. Bijvoorbeeld: privatisering van de energie, mogelijke marktwerking in de gezondheidszorg, verdere versobering van verschillende sociale zekerheden enz. Verder is het huidige kabinet de mening toegedaan dat de burger veel meer op zijn eigen verantwoordelijkheid wordt gewezen. Het is bij lange na nog niet zo ver of erg als in Amerika, maar de eerste stappen die kant op zijn wel gezet.

Ik kan niet anders dan het ermee eens zijn. Er zijn inderdaad vele terreinen in Nederland die onder invloed zijn komen te staan van het amerikaanse denken. Ook op juridisch gebied zie je deze invloed terug. Zo kun je de proefballon van "no cure, no pay" van de NOVA hier ook toe rekenen. Feit blijft wel dat er hier vooralsnog veel weerstand tegen is en de regering vreest voor de onafhankelijkheid van de advocaat in een zaak, maar de eerste stap van bespreking is al gezet. Ook wat betreft de tarieven voor advocaten zie je dat deze worden beinvloed door de amerikaanse tarieven. Een tariefsverhoging in Amerika resulteerde onlangs al snel in een verhoging van de tarieven in Engeland en de rest van Europa.
De invloed van Amerika op de rest van de wereld moet je niet onderschatten. Het is ook alleen Amerika die het voor elkaar krijgt alleen een ander land binnen te vallen, zonder dat daar echt tegen wordt opgetreden. Dit is puur een staaltje machtsvertoon wat ze zich kunnen veroorloven. Toen Irak dit 10 jaar terug deed, veroordeelde de hele wereld dit en werd er wel massaal ingegrepen. Amerika heeft dus grote invloed op de rest van de wereld en ook op de manier van denken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:
Quote:
Er wordt een soort Big Brother maatschappij opgezet aangestuurt vanuit de VS.

De rest refereerde ik niet naar. Dit is overtrokken, en echt in het genre van aliens bestaan. sorry hoor!


Ik kan me je reactie wel voorstellen maar ik ben toch bang dat het hier steeds meer op begint lijken.

* ID-plicht 2005
* Biometrische gegevens op de nationale id's
* Blackbox-systeem in auto's op de agenda
* Uitbreiding veiligheidsdiensten en opsporingsbevoegdheden
* Menselijke id-chip op de agenda
* Overal camera's (tot in de snoepautomaten aan toe)


Ik weet niet of jij 1984 gelezen hebt?


Laatst aangepast door Remco op wo 17 nov 2004 18:45, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Helemaal mee eens! Ik heb het boek wel gelezen.....
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doe mij maar een 'Brave New World'.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2004 23:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tuurlijk worden er in de VS vergaande maatregelen genomen om de veiligheid te waarborgen. En tuurlijk zijn veel van die maatregelen overtrokken. Maar om nu een beeld te scheppen van een wereld onder dictatuur van Amerika's toeziend oog? Dat vind ik een broodje aap verhaal... Maar goed dat had ik al pijnlijk duidelijk gemaakt getuige de felle reacties hier Wink Ach, ik ben het inmiddels gewend, enne: ik mag graag een beetje prikkelen, dat houdt de mensen scherp zullen we maar zeggen. Eigenlijk ben ik best aardig hoor Shiny
1984 heb ik gelezen in Gymnasium 3... veel te lang geleden dus...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Remco



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 2:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verdiep je nou eerst even in het PNAC-document. dat maakt het uitwisselen van gedachten een stuk makkelijker.

Hier heb je alvast een interessant en leesbaar beginnetje

http://www.guardian.co.uk/comment/story/0,3604,1036571,00.html

En daarna babbel ik graag met je verder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marcel schreef:

1984 heb ik gelezen in Gymnasium 3... veel te lang geleden dus...


In 1984? Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
marcel

marcel

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 680


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja ja ik heb nog meer werk te doen! Maar i kken de strekking van het verhaal wel, ik geloof alleen dat het wordt overdreven, met als doel de eigen verborgen agenda van de critici van de VS. De feiten, daar geloof ik in. Ik ben het niet overal mee eens, maar ik zie wel redenen en raakvlakken met de bescherming vna de westerse cultuur. Ik weiger echter te geloven in complottheorieen die als doel hebben het onderwerpen van de wereld aan de VS. Dat gaat me simpelweg te ver. Uitspraken als
Quote:
The document also calls for the creation of "US space forces" to dominate space
ontmaskeren die verborgen agenda des te meer.
Tenzij jij wilt betogen dat je gelooft dat de Nederlandse samenleving onderworpen gaat worden aan de VS, waardoor je dus betoogt dat een derde werledoorlog zal uitbreken tussen Azie en Europa enerzijds, en Amerika anderzijds, zijn we het feitelijk dus eens.
_________________
Er zijn twee soorten advocaten: Zij die de wet kennen en zij die de rechter kennen. (NN)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: do 18 nov 2004 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zijn wij niet al afhankelijk van de Verenigde Staten? Ik geloof dat de afgelopen anderhalf jaar heeft laten zien, dat het de VS zijn die de dienst in de wereld uitmaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds