Voorbereiding op rechtenstudie
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

#1: Voorbereiding op rechtenstudie Auteur: jpdeboer BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 19:14
    —
In September start ik mijn studie in Groningen. Hebben jullie nog tips mbt te lezen literatuur/vakbladen etc..? Heb binnenkort vakantie en hoop me zodoende alvast wat te kunnen voorbeiden op de studie.

Een lidmaatschap op Ars Aequi en Elsevier heb ik inmiddels. Ook de Hollande Kleurling heb ik met veel plezier gelezen. Maar er is vast meer...

Alvast bedankt!

#2:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 20:44
    —
NJB is ook wel een goede schijnt. Een tip: als je de mogelijkheid hebt, kun je misschien alvast wel wat inlezen, want voor rechten moet je best veel lezen. Op die manier loop je niet meteen achter op al het leeswerk. Veel succes alvast Good

#3:  Auteur: jpdeboer BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 21:05
    —
Probleem is dat ik mijn collegekaart nog niet heb. Om in aanmerking te komen voor 50% korting heb ik deze bij NJB nodig. Is zeker een optie zodra de collegekaart binnen is.

Heb je nog tips wat ik kan lezen, of verschilt dat per universiteit?

#4:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 21:24
    —
jpdeboer schreef:
Probleem is dat ik mijn collegekaart nog niet heb. Om in aanmerking te komen voor 50% korting heb ik deze bij NJB nodig. Is zeker een optie zodra de collegekaart binnen is.

Heb je nog tips wat ik kan lezen, of verschilt dat per universiteit?

Dat verschilt ongetwijfeld per uni. Als het goed is krijg je wel een studiegids met info over de vakken (en dus de verplichte literatuur) en de tentamendata. Wij op de EUR wel iig, wat enorm handig is.

#5:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 21:38
    —
Waar ga je studeren? Waarschijnlijk staat er op de site van de uni wel een studiegids met een overzicht met welke vakken je eerst krijgt, en waarschijnlijk ook de vakbeschrijvingen met de literatuur, dit zal dan wel info van 2005-2006 zijn, maar waarschijnlijk verandert er niet zoveel... zie bijv. http://www.studiegids.leidenuniv.nl/index.php3?m=25&c=140&garb=0.9109369213207217 van de UL[/url]

#6:  Auteur: jpdeboer BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 22:03
    —
Ga in Groningen studeren. Heb even gekeken en inderdaad eea kunnen vinden mbt literatuur 1e jaar. Tnx!

#7:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 22:18
    —
Veel plezier! Good

#8:  Auteur: jpdeboer BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 22:36
    —
Tnx gaat cker lukken! Cool

#9:  Auteur: Volento Deo BerichtGeplaatst: wo 12 jul 2006 22:45
    —
Ik hoop het voor je Razz

#10:  Auteur: Duch BerichtGeplaatst: do 13 jul 2006 10:05
    —
Wat leuk dat je in Grun gaat studeren. Very Happy De juridische bieb heeft trouwens de NJB liggen en die ook digitaal beschikbaar voor studenten (en medewerkers). Wellicht hoef je dus niet een papieren abonnement te nemen (als je digitale beschikbaarheid ook goed vindt).

#11:  Auteur: jpdeboer BerichtGeplaatst: do 13 jul 2006 14:17
    —
Duch schreef:
Wat leuk dat je in Grun gaat studeren. Very Happy De juridische bieb heeft trouwens de NJB liggen en die ook digitaal beschikbaar voor studenten (en medewerkers). Wellicht hoef je dus niet een papieren abonnement te nemen (als je digitale beschikbaarheid ook goed vindt).


Tnx! Scheelt weer een hoop geld!



Rechtenforum.nl -> Boeken & zo

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl